اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سهمیه داروی بیماران خاص کاهش یافت



کاهش سهمیه داروی بیماران خاص,واردات دارو,قیمت داروی ام اس

سهمیه داروی بیماران خاص کاهش یافت

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: بیماران خاص در تامین داروی مورد نیاز خود با مشکل مواجه هستند.

صدیق راد در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در تهیه دارو برای بیماران چه خاص و چه غیرخاص مشکل وجود دارد؛ البته در مورد پنج بیماری که به عنوان بیماری های خاص شناخته شده‌اند، به دلیل حساسیت مساله وضعیت قابل تحمل تر است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت ارز، تولید داخلی دارو و واردات آن را دچار مشکل کرده که موجب بالا رفتن قیمت آن شده و بخشی از بیماران را با مشکل مواجه ساخته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ادامه داد: در زمینه بیماری‌های خاص نیز مشکلاتی جدید بوجود آمده و سهمیه داروی آنان کاهش یافته است اما به خاطر نگاه ویژه به این بیماری‌ها، این مشکل تا حدی کنترل شده است؛ خوشبختانه تا به امروز شاهد جان باختن هیچ بیماری به خاطر نبود دارو نشده‌ایم.

صدیق راد با بیان اینکه داروی ام اس خیلی گران تر شده است، افزود: علاوه بر پنج بیماری که به عنوان بیماری خاص شناخته شده‌اند، در سایر بیماری‌ها نظیر پارکینسون نیز با مشکلات جدی در تهیه دارو مواجهیم./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
چالش داروی 95 میلیونی برای بیماران هموفیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش قیمت 20 قلم داروی جدید بیماران خاص/ پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها



پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد
کاهش قیمت 20 قلم داروی جدید بیماران خاص/ پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها

رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت از اضافه شدن 20 قلم داروی جدید تا پایان این هفته به فهرست داروهای حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج که از مهرماه سال جاری مشمول کاهش قیمت به نرخ سال گذشته شدند، خبر داد.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌و‌گو با  ایسنا ، درپاسخ به پرسشی پیرامون زمان آغاز مرحله دوم تخصیص یارانه دارو به بیمه‌ها، عنوان کرد: تخصیص اعتبار به بیمه‌ها طبق روال در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها، ادامه داد:‌ تاکنون 400 میلیارد تومان اعتبار را توزیع کرده‌ایم و در آبان ماه نیز مرحله دوم توزیع اعتبار به بیمه‌ها انجام می‌شود. در واقع بناست این اعتبارات دارویی ماهانه پرداخت شوند.

افزوده شدن 20 قلم داروی به فهرست داروهای حمایتی تحت پوشش بیمه
رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال بررسی 20 قلم داروی جدید برای اضافه شدن به فهرست داروهای حمایتی تحت پوشش بیمه برای اعطای اعتبار و کاهش قیمت آنها در این هفته هستیم، گفت: این اقلام داروهای بسیار گران قیمتی هستند که بیماران صعب‌العلاج به آن‌ها نیاز دارند. یک جلسه دو روز گذشته در این خصوص داشتیم و انشالله یک جلسه دیگر هم با حضور مدیران مربوط خواهیم داشت که به محض نهایی شدن ابلاغ می‌شود.

دیناروند درباره مشکلات دارویی بیماران «ام اس»، گفت: اقدامات خوبی برای بیماران «ام اس» انجام شده است. داروهای ایرانی این بیماران تقریبا رایگان است و داروهای خارجی هم تا 70 درصد حمایت می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز 136 قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج مشمول دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز شده و قیمت آنها به سال قبل بازگشته است.

پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها

ایسنا