اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفیر آمریکا سرش را رنگ کرد: همه ما بور هستیم



شهردار آنکارا در توئیتر و خطاب به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشت: تو که می گفتی پلیس ترکیه به صورت افراطی از زور استفاده می کند، هم اکنون کجا هستی ای "مو بور احمق"؟!

سفیر آمریکا در ترکیه در واکنش به انتقادات شهردار آنکارا، موهای خود را زرد و بور رنگ کرد. شهردار آنکارا با حمله به خانم "ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا او را "مو بور احمق" توصیف کرده بود.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، سفیر آمریکا با انتشار عکسی از خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام در حالی که موهای سر خود را به رنگ زرد رنگ کرده بود به انگلیسی و ترکی نوشت: دیپلمات های آمریکایی: موی  همه ما بور است.


سفیر آمریکا در آنکارا بعد از رنگ کردن موهای سرش

اخبار,اخباربین الملل, سفیر آمریکا در ترکیه


"ملیح گوكچه " شهردار انکارا که به داشتن موضع گیری های آتشین معروف است با انتشار متنی در توئیتر ماری هارف  را به دلیل سکوت در برابر اعتراضات شهر بالتیمور امریکا به دورویی متهم کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا قبل از این به سرکوب اعتراضات سال 2013 میدان تقسیم استانبول اعتراض کرده بود.

شهردار آنکارا در توئیتر و خطاب به ماری هارف نوشت: تو که می گفتی پلیس ترکیه به صورت افراطی از زور استفاده می کند هم اکنون کجا هستی ای "مو بور احمق"؟!


ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

اخبار,اخباربین الملل, سخنگوی وزارت خارجه آمریکا


این شهردار از حامیان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: ماری هارف هم در واکنش به سخنان شهردار آنکارا گفت: فکر نمی کنم به آنها افتخار پاسخگویی دهم.

روزنامه ترکی حرییت هم نوشت: پس از این اتفاق، شهردار آنکارا که از سال 1994 تاکنون در این سمت قرار دارد با دفاع از متن خود نوشت: "همسرم هم بور است. موضوع مربوط به جنسیت نیست. نباید نظرات را به عنوان مطالبی علیه زنان خواند."
 

اخبار,اخباربین الملل, سفیر آمریکا در ترکیه


او درباره عکس منتشر شده از سوی سفیر آمریکا در انکارا هم گفت که می تواند او را به یک آرایشگر خوب در ترکیه راهنمایی کند.

وی ادامه داد: برای زرد کردن موها ، آرایشگران ماهر بسیاری در ترکیه وجود دارند. سفیر آمریکا اگر خواست می تواند با من تماس بگیرد و من آرایشگاهم را به او توصیه کنم.


 اخبار  بین  الملل  -  عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
سرنوشت برجام در دستان سفیر آمریکا و گزارش او به ترامپ و تیم امنیت ملی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفیر آمریکا:/ایران مسؤول یک چهارم ...



سفیر آمریکا: ایران مسؤول یک چهارم

سفیر آمریکا:/ایران مسؤول یک چهارم کشته های آمریکا در عراق است معتقدم عراقی ها، ملی گرا هستند و دوست ندارند

کسی بر آنها سلطه داشته باشد یا به آنها دیکته کند که چه باید بکنند. نه از طرف آمریکا و نه از طرف ایران و نه هیچ یک از دیگر همسایگان عراق.

سفیر آمریکا در بغداد، ایران را به قتل یک چهارم از نظامیان آمریکایی در عراق متهم کرد.


به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، "جفری جونز " دیروز جمعه گفت: گروه های مورد حمایت ایران مسؤل یک چهارم کشته های آمریکا در عراق هستند اما نفوذ تهران در عراق آنگونه که گفته می شود، جدی نیست.


چهار هزار و 400 نظامی آمریکایی از زمان آغاز حمله نظامی آمریکا به عراق در سال 2003 تاکنون در این کشور کشته شده اند.


قرار است آمریکا به طور رسمی پایان عملیات رزمی ارتش خود را در عراق در روز 31 آگوست جاری اعلام کند.


سفیر آمریکا در بغداد اضافه کرد: ایران با وجود تلاش های بسیار و برخلاف اعتقاد موجود درباره نفوذ بی نظیرش در عراق اما به طور جدی نمی تواند تعیین کننده نتیجه مذاکرات برای تشکیل دولت آینده عراق باشد.


وی گفت: پیش بینی ویژه من این است که می گویم یک چهارم تلفات انسانی آمریکا و برخی از حوادث رعب آلود مانند ربودن آمریکایی ها در عراق را می توان به گروه های ایرانی نسبت داد. ایران تلاش کرد تا نمایندگان عراقی خود برای ناآرامی و بی ثباتی در عراق استفاده کند و این کشور را به محل نامناسبی برای نیروهای خارجی تبدیل کند.


جونز افزود: اما من تاثیر طولانی مدتی را برای ایران در تحول سیاسی و اجتماعی عراق نمی بینم.

معتقدم عراقی ها، ملی گرا هستند و دوست ندارند کسی بر آنها سلطه داشته باشد یا به آنها دیکته کند که چه باید بکنند. نه از طرف آمریکا و نه از طرف ایران و نه هیچ یک از همسایگان عراق.


وی تاکید کرد: آمریکا به دلیل جمود سیاسی در عراق، احساس نگرانی بسیاری می کند. حملات تروریستی درعراق این واقعیت را تغییر نمی دهد که اتفاقات ضد امنیتی در عراق در دو سال اخیر به شکل ملموسی کاهش یافتند.


سفیر آمریکا در بغداد تصریح کرد: پایان عملیات رزمی آمریکا در عراق به این معنی نیست که آمریکا ارتباط خود را با عراق قطع می کند. تلاش می کنیم به عراق کمک کنیم. از این کشور صرف نظر نمی کنیم. حتی باید گفت ما عراق را ترک نمی کنیم. به سادگی باید بگویم که به خود اجازه می دهیم تا حضور نظامی خود را در عراق پایان دهیم..../عصرایران