اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر ناسا به مریخ تا 2018 به تعویق افتاد


گویا خرابی یکی از قطعات این کاوشگر سبب شده تا پروژه به مدت 2 سال و 2 ماه تاخیر داشته باشد. پیش از این قرار بود تا InSight در ماه مارس 2016 پرتاب شود اما حالا تاریخ 5 مه 2018 اعلام شده.

وب‌سایت دیجیاتو - محسن وفانژاد: ناسا در نظر دارد تا ماموریت خود برای سفر به مریخ را تا سال 2018 به تعویق بیاندازد؛ دو سال بیشتر از تاریخ تعیین شده قبلی. این ماموریت که InSight نام دارد، قرار بود این ماه یک کاوشگر جدید را به سیاره سرخ بفرستد.

گویا خرابی یکی از قطعات این کاوشگر سبب شده تا پروژه به مدت 2 سال و 2 ماه تاخیر داشته باشد. پیش از این قرار بود تا InSight در ماه مارس 2016 پرتاب شود اما حالا تاریخ 5 مه 2018 اعلام شده. انتظار می رود که 26 نوامبر همان سال نیز شاهد فرود آمدن کاوشگر نام برده روی مریخ باشیم.

سفر ناسا به مریخ تا سال 2018 به تعویق افتاد

هدف و ماموریت InSight بررسی لایه سطحی کره سرخ و ثبت فعالیت طبقات سنگی آن روی یکدیگر است. در دسامبر سال گذشته بود که دانشمندان بخش JPL ناسا متوجه شدند یکی از دو بخش اصلی کاوشگر دچار مشکلی جدی است.

این بخش که SEIS نام دارد و توسط آژانس فضایی فرانسه (CNES) ساخته شده، یک لرزه نگار است و دانشمندان می خواهند با استفاده از آن، حرکت صفحات سنگی مریخ و زلزله ها را بررسی کنند. برای حفظ دقت و کارایی، این دستگاه که حالتی آنتن مانند دارد، باید در محفظه ای قرار بگیرد و از محیط بیرونی کاملا به دور باشد. اما دانشمندان حفره ای در این محفظه پیدا کرده اند که همین مسئله سبب تاخیر دو ساله در پروژ] شده است.

جان گرانسفلد، دانشمند ارشد ناسا می گوید این حفره به اندازه ای بزرگ هست که ما بخواهیم جلوی صورت پذیرفتن ماموریت را به طور کامل بگیریم. از دسامبر تاکنون، ناسا موفق به اصلاح محفظه SEIS نشده و از آنجایی که امکان پرتاب موشک در بازه های زمانی خاصی امکان پذیر است، بنابراین دانشمندان باید تا دو سال دیگر منتظر بمانند.


ویدیو مرتبط :
سفر ناسا به مریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر هیئت نفتی آمریکایی به تهران به تعویق افتاد



اخبار,اخبار اقتصادی,کنفرانس بین‌المللی ایران


اخبار اقتصادی - سفر هیئت نفتی آمریکایی به تهران به تعویق افتاد

کنفرانس بین‌المللی ایران پس از تحریم‏ ها؛ انرژی و محیط‏ زیست که قرار بود اسفندماه سال جاری در تهران برگزار شود به بهار سال 1393 موکول شد تا عملا سفر هیئت نفتی آمریکا به ایران به تعویق بیافتد.

به گزارش مهر، کنفرانس بین‌المللی ایران پس از تحریم‏ ها؛ انرژی و محیط‏ زیست که قرار بود اسفندماه سال جاری جاری در تهران به بهار سال 1393 موکول شد.

در این گردهمایی بین‌المللی که قرار است برخی از چهره‌های مطرح انرژی از ایالات متحده آمریکا، انگلیس و ژاپن سخنرانی کنند سیاست زدایی از انرژی، اثرات تحریم بر امنیت انرژی و محیط زیست، فرصت‌های سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و تبادل فن‌آوری و تکنولوژی‌های نوین از مهمترین محورهای برگزاری آن خواهد بود.

علاوه بر این بررسی چشم‌انداز عرضه و تقاضای جهانی انرژی، آثار تحریم بر تراز انرژی ایران و جهان، توسعه همکاری‌های بین‌المللی از دیگر محورهای برگزاری کنفرانس بین‌المللی ایران پس از تحریم‏ها؛ انرژی و محیط‏ زیست است.

انجمن اقتصاد انرژی ایران به عنوان متولی برگزاری این کنفرانس، دلایل تعویق در برگزاری این گردهمایی بزرگ صنایع نفت و انرژی کشور را همزمانی ناخواسته با هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت ‌نفت اعلام کرده است.

از سوی دیگر با توجه به تغییر زمان برگزاری کنفرانس بین‌المللی ایران پس از تحریم‏ها؛ انرژی و محیط‏زیست، زمان ارسال مقالات تا پایان سال جاری تمدید شد. مدیران، محققان و کارشنان می‌توانند مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.‬‬
اخبار اقتصادی - مهر