اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سعودی‌ها آتش‌بس خود را هم نقض کردند/ 23000 کشته و زخمی ماحصل جنگ یمن



اخبار,اخباراجتماعی ,حملات جنگنده‌های سعودی به یمن

علی‌رغم اعلام آتش‌بسی که به صورت یکجانبه از سوی عربستان در یمن اعلام شده، حملات جنگنده‌های سعودی به یمن و ریختن خون مردم بی‌دفاع این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش  ایسنا ، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، یک منبع امنیتی تصریح کرد جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان حملات خود را به استان‌های مختلف یمن ادامه دادند که طی آن چندین تن کشته و زخمی شدند.

وی تصریح کرد که جنگنده‌های سعودی در دو حمله یک مرکز درمانی در استان حجه را هدف قرار دادند که به کشته شدن یکی از داوطلبان کمک‌رسانی و تخریب کامل این واحد درمانی انجامید.

وی اعلام کرد که نیروهای متجاوز سعودی با توپخانه شهر حرض و مثلث عاهم در صعده را نیز هدف قرار دادند و جنگنده‌های سعودی نیز در آسمان این منطقه به پرواز درآمدند. نیروهای سعودی همچنین با توپخانه و موشک مناطقی را در استان حجه هدف قرار دادند.

این منبع عنوان داشت که جنگنده‌های سعودی بیش از 50 حمله هوایی به مناطق العریش و دارسعد داشته و در چند حمله هوایی مناطق مختلفی در شهر تعز را نیز هدف قرار دادند.

در همین حال ژوهانس وان دیر، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور انسانی در یمن خاطرنشان کرد که در درگیری‌ها در این کشور که از بیش از چهار ماه قبل در جریان است بیش از 23 هزار یمنی کشته و زخمی شده‌اند.

این مسوول سازمان ملل خاطرنشان کرد: خسارت‌هایی که به زیرساخت‌های حیاتی در تمامی نقاط کشور از جمله مدارس، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، اسکله‌ها، مساجد و ساختمان‌های مسکونی وارد شده است، امری غیرقابل قبول بوده و با تمامی قوانین مربوط به مسوولیت‌ طرف‌های درگیر براساس قوانین انسانی بین‌المللی مغایرت دارد.

وی خاطرنشان کرد که پیامدهای انسانی درگیری‌ها در یمن فاجعه‌بار است و غیرنظامیان بهای سنگینی را می‌پردازند.

هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور انسانی یمن از جامعه بین‌الملل، نهادها و کشورهای حامی خواست تا در برآورده کردن درخواست اخیر سازمان ملل جهت حمایت از اقدامات انسانی در یمن ظرف سال جاری میلادی سریع‌تر عمل کنند.

وی افزود که تنها 15 درصد از 1.6 میلیارد دلار لازم جهت اقدامات انسانی در یمن ظرف سال 2015 به دست سازمان ملل رسیده است.


  اخباربین الملل  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
نقض آتش بس توسط عربستان در یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

13 روز جنگ غزه: 357 شهید فلسطینی و کشته شدن 5 اسرائیلی / قطر میزبان میانجیگری آتش بس



اخبار,اخباربین الملل,حملات  ارتش اسرائیل علیه غزه
 
 اخبار بین الملل -  13 روز جنگ غزه: 357 شهید فلسطینی و کشته شدن 5 اسرائیلی / قطر میزبان میانجیگری آتش بس

قطر امروز یکشنبه میزبان نشست بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین است. عباس در قطر همچنین با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس نیز دیدار و مذاکره می کند. مشعل در قطر مستقر است.

 حملات اسرائیل از زمین، هوا و دریا به منطقه غزه همچنان ادامه دارد. مهمترین تحولات بحران غزه به این شرح است:

- حملات سنگین و پرحجم ارتش اسرائیل علیه غزه و همزمان شلیک موشک از منطقه غزه به سمت اسرائیل ادامه دارد.

- شاخه نظامی حماس (عزالدین قسام) از کشته شدن 2 نیروی نظامی اسرائیل در حمله زمینی این رژیم به غزه خبر داد.


- حمله زمینی اسرائیل به غزه از روز پنجشنبه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

- مسؤولان در غزه گفته اند حداقل 357 نفر در حملات 13 روزه زمینی، هوایی و دریایی ارتش اسرائیل به غزه کشته شدند. اکثر این افراد را غیرنظامیان از جمله زنان، کودکان و افراد سالخورده تشکیل می دهند. در این مدت 2600 نفر هم در غزه، زخمی شدند.  در میان اسرائیلی ها هم، 3 نظامی اسرائیلی و 2 غیرنظامی کشته شدند.

حملات اسرائیل به غزه
- اسرائیل اعلام کرد دیروز شنبه 90 موشک از سمت منطقه غزه به سمت اسرائیل شلیک شد.

- تلاش ها برای برقراری آتش بس میان اسرائیل و حماس همچنان ادامه دارد. مصر، قطر، فرانسه و سازمان ملل متحد برای این موضوع تلاش می کنند اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

- قطر امروز یکشنبه میزبان نشست بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین است. عباس در قطر همچنین با خالد مشعل  رئیس دفتر سیاسی حماس نیز دیدار و مذاکره می کند. مشعل در قطر مستقر است.


موضوع این گفتگوها، آتش بش در غزه و توقف حملات اسرائیل به این منطقه و شلیک موشک از غزه به سمت اسرائیل است.

شهدای حملات به غزه
- بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در تلاش برای برقراری آتش بس در غزه، این هفته به کویت، مصر، اسرائیل، فلسطین و اردن سفر می کند.

- حماس قبل از این، طرح مصر برای آتش بس در غزه را نپذیرفت. حماس پذیرش آتش بس را منوط را پایان محاصره غزه اعلام کرد.
- لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه پس از سفر به مصر و اردن به اسرائیل سفر کرد تا درباره غزه مذاکره کند.

بمباران غزه توسط اسرائیل
ارتش اسرائیل در مرز غزه - منبع: خبرگزاری آناتولی ترکیه


 اخبار بین الملل -  عصر ایران