اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت مسلحانه از زنان جوان



 

سرقت مسلحانه از زنان جوان

 

كاراگاهان پلیس اگاهی تهران بزرگ، سارق كیف قاپی را كه با استفاده از سلاح تقلبی اقدام به كیف قاپی از زنان جوان می كرد را دستگیر كردند.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ۱۹ مرداد ماه سالجاری دو زن جوان با مراجعه به کلانتری ۱۶۳ ولنجک به مأموران گفتند كه یک نفر با تهدید اسلحه اقدام به سرقت از ما کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباختگان پس از حضور در اداره یکم، در مورد سرقت اموال همراهشان به کارآگاهان گفتند كه برای دیدن یكی از دوستانمان به منزل وی مراجعه كردیم كه پس از ورود به داخل آسانسور ناگهان مرد جوانی حدودا ۳۰ الی ۳۵ ساله در مقابل در آسانسور ظاهر شد و در حالی که یک کلاه تابستانی هم بر سر داشت، با تهدید اسلحه ای که در دست داشت هر دو نفر ما را تهدید کرد تا کیف های دستی همراهمان را به او تحویل دهیم كه مجموعا مبلغ ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد، سه عدد گوشی تلفن همراه و مدارک شناسایی داخل کیف ها توسط این شخص سرقت شد.

مالباختگان در ادامه اظهار كردند سارق بلافاصله پس از سرقت کیف ها به سمت در مجتمع دوید و سوار بر یک دستگاه خودرو پراید شخصی نقره ای رنگ متواری شد.

در حالی که بررسی سرقت مسلحانه توسط سرنشین خودرو پراید نقره ای در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت، بار دیگر یکی از مالباختگان با مراجعه به اداره یکم به کارآگاهان گفت: فرد ناشناسی با من تماس گرفته و مدعی شده است که مدارک شناسایی من در دست او است و می توانم برای تحویل گرفتن مدارک به آدرس محل کار او در یک آژانس کرایه خودرو در منطقه پونک مراجعه كنم.

به گزارش ایسنا، کارآگاهان به آژانس کرایه خودرو مراجعه کرده و در آنجا فرد تماس گیرنده به نام فرامرز را شناسایی كردند.

با شناسایی فرامرز تحقیقات درباره چگونگی بدست آوردن کیف های همراه و مدارک شناسایی متعلق به مالباختگان آغاز شد و او در اظهارات اولیه خود مدعی شد که این کیف ها را خانم جوانی به او تحویل داده و از هویت این خانم اطلاعی ندارد.

کارآگاهان که با توجه به اطلاعات موجود در پرونده و همچنین تناقض گویی های فرامرز به صحت اظهارات او شک کرده بودند، وی را به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دلالت دادند تا ادامه تحقیقات در اداره یکم انجام شود.

با انتقال فرامرز و اطلاع یافتن او از موضوع سرقت مسلحانه، وی لب به بیان حقیقت گشود و به کارآگاهان گفت كه چند روز پیش یکی از دوستانم به نام علیرضا به محل کارم در آژانس کرایه خودرو مراجعه کرد و این دو کیف و مدارک داخل آنها را به من تحویل داد و عنوان داشت که آنها را پیدا کرده است.

فرامرز درباره اظهارات کذب اولیه خود مبنی بر تحویل داده شدن کیف ها توسط یک خانم جوان نیز گفت: تصور می کردم، این کیف ها متعلق به مسافرانی است که علیرضا آنها را جابجا کرده است پیگیر موضوع نشدم تا اینکه پلیس به من مراجعه کرد؛ در آن لحظه به خاطر دوستی که با علیرضا داشتم سعی کردم تا مانع از کشیده شدن پای او در این ماجرا شوم و تصور می کردم موضوع یک مسئله کوچک است اما پس از اطلاع از موضوع سرقت مسلحانه از دو خانم دیگر تصمیم گرفتم تا حقیقت را بیان کنم.

به گزارش ایسنا، با شناسایی هویت علیرضا، کارآگاهان اداره یکم با بررسی سوابق مجرمان سابقه دار اطلاع پیدا کردند که علیرضا یکی از مجرمان سابقه دار است و با استخراج چهره متهم، وی توسط هر دو شاکی پرونده مورد شناسایی قرار گرفت و آنها صراحتا او را به عنوان سارق اموال خود معرفی کردند.

همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که علیرضا مالک یک دستگاه خودرو نقره ای رنگ است كه در داخل آژانس کرایه خودرو مشغول به کار بوده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از سوابق متهم، شناسایی متهم توسط مالباختگان و همچنین شناسایی پراید نقره ای رنگ، شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

کارآگاهان با پوشش نامحسوس منطقه سرانجام در ۲۳ آبان ماه متهم را در حین پیاده شدن از خودرو پراید و هنگام داخل شدن به مجتمع مسکونی مورد شناسایی قرار دادند كه کارآگاهان با مسدود کردن راه های احتمالی فرار، به مخفیگاه متهم در طبقه سوم مجتمع رفته و ضمن رعایت قانون اقدام به ورود به داخل مخفیگاه متهم کردند؛ علیرضا که با مشاهده کارآگاهان تلاش داشت تا به هر شکل ممکن از دست آنان متواری شود، با بسته دیدن راه های فرار تصمیم به فرار از راه پنجره را کرد تا شاید با پریدن از این ارتفاع بتواند از دست کارآگاهان متواری شود اما پس از پریدن از طبقه سوم مجتمع از سه ناحیه لگن، دست و پا دچار شکستگی شدید شد و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

کارآگاهان پس از حضور در مخفیگاه متهم و در بازرسی از این محل موفق به پیداکردن یک قبضه سلاح کمری تقلبی و همچنین تعدادی مدارک شناسایی و کیف های زنانه شدند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود با استفاده از مدارک شناسایی کشف شده از مخفیگاه متهم و همچنین جمع بندی شکایت های مطروحه در سطح کلانتری سطح شهر تهران با موضوع سرقت مسلحانه توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پراید نقره ای رنگ موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگان شدند.

با شناسایی و دعوت از مالباختگان برای ارائه توضیحات در اداره یکم مشخص شد که تمامی مالباختگان خانم های عمدتا جوانی هستند که اموال آنان با تهدید سلاح گرم به سرقت رفته است.

با جمع بندی اطلاعات بدست آمده از مالباختگان، دو شیوه سرقت در پوشش مسافرکش و سرقت در مکان های خلوت و مجتمع های مسکونی در سرقت ها توسط کارآگاهان مورد شناسایی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم درباره سرقت از خانم های عمدتا جوان و با شناسایی شیوه و شگرد سرقت ها و محل های ارتکاب سرقت ها که عمدتا در مناطق غرب، شمال غرب و همچنین شرق تهران بزرگ بوده است، از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پراید نقره ای رنگ مورد سرقت قرار گرفته اند درخواست می شود تا برای شناسایی متهم و همچنین طرح و پیگیری شکایات خود به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه یا با شماره تلفن های ۵۱۰۵۵۵۰۱ ، ۵۱۰۵۵۴۲۳ و ۵۵۳۸۱۰۳۶ تماس حاصل كنند.... / گزارش : خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫فیلم سرقت مسلحانه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام شبکه سرقت مسلحانه از زنان/ کودک 2ساله عضو باند بود



انهدام شبکه سرقت مسلحانه از زنان/ کودک 2ساله عضو باند بود

اعضای باند سرقت مسلحانه برای جلب اعتماد طعمه های خود از کودک دو ساله سرکرده باند استفاده می کردند.

اخبار حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، 20 آبان امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 123 نیاوران به مأموران گفت: به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پژو 405 شدم که از سوی سرنشیان آن و با تهدید چاقو و اسلحه مورد زورگیری و سرقت اموال همراه خود قرار گرفته است " .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه " و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به اداره یکم پلیس آگاهی ، مالباخته در اظهارات خود به گفت : شامگاه 20 آبان در حال برگشت از محل کار به خانه بودم که در میدان تجریش ، به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای شدم که یک زن به همراه یک بچه حدودا دو ساله در صندلی جلو و دو مرد جوان نیز در صندلی عقب نشسته بودند .

پس از طی مسافتی کوتاه ، ناگهان دو نفر مرد جوانی که در صندلی عقب نشسته بودند با تهدید اسلحه و چاقو کیف مرا گرفته و علاوه بر سرقت کیف و دو دستگاه گوشی تلفن همراه ، یک رشته زنجیر و پلاک نقره همراهم را نیز از گردنم کشیده و سپس با تهدید اقدام به گرفتن رمز کارت عابر بانک کرده و در خیابان لواسانی با مراجعه به دستگاه خودپرداز مبلغ یکصد و چهل هزار تومان موجودی آنرا خالی کرده و در نهایت در یک محل خلوت از ماشین مرا پیاده و تهدید کردند که اگر بخواهم شماره پلاک خودرو آنها را بردارم با شلیک گلوله مرا می زنند . 

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اداره یکم در بررسی سرقت های مشابه اطلاع پیدا کردند که در محدوده شمال و شمال غرب تهران سرقت های مشابه دیگری از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای در حال وقوع می باشد .

در بررسی اظهارات سایر مالباختگان مشخص شد که سارقان در تمامی سرقت های خود و به منظور جلب اعتماد طعمه ها که تمامی آنها از میان زنان انتخاب شده بودند ، از کودکی حدودا 3 ساله استفاده کرده تا مالباختگان با مشاهده یک زن و کودک در داخل ماشین به راحتی به راننده پژو 405 به عنوان مسافرکش اعتماد کرده و سوار ماشین شوند .

تحقیقات انجام شده از مالباختگان نشان داد که سارقان تمامی سرقت های خود را در مناطق شمالی تهران بویژه در محدوده میدان قدس ، میدان تجریش ، چهارراه پارک وی ، میدان ونک ، خیابان دولت ، خیابان ملاصدرا و ... انجام داده و در تمامی سرقت های نیز مالباختگان را تهدید کرده اند که در صورت اقدام به برداشتن شماره پلاک خودرو آنها را مورد هدف گلوله قرار خواهند داد .

در ادامه تحقیقات و با وجود آنکه مالباختگان در اظهارات خود عنوان کرده بودند که شماره پلاک خودرو سارقان را به صورت دقیق در اختیار نداشته و یا بواسطه تهدید از سوی سارقان اقدام به برداشتن شماره پلاک خودرو نکرده بودند ، اما با بهره گیری از همین اطلاعات و جمع بندی انجام شده بر روی آنها و همچنین بهره گیری از تعدادی از شعبات بانکی که سارقان با مراجعه به آنها اقدام به برداشت وجوه نقد از حساب مالباختگان کرده بودند ، سرانجام شماره پلاک خودرو مورد شناسایی قرار گرفت و مالک خودرو به نام مهدی . س 32 ساله شناسایی و تصویر آن به عنوان راننده در زمان سرقت ها ، از سوی مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفت .

با شناسایی مهدی . س به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان مسلح ، مراقبت های نامحسوس پلیسی از نامبرده در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و سرانجام هشتم آذر متهم به همراه همسر خود به نام مرضیه . د 34 ساله و دو نفر دیگر به اسامی میثم . س23 ساله و پژمان . د 18 ساله دستگیر و پس از انتقال به اداره یکم به سرقت های خود از مسافران زن اعتراف کردند .

در تحقیقات انجام شده از متهمان مشخص شد که هر چهار متهم به مصرف موادمخدر از نوع تریاک و کراک اعتیاد داشته و مهدی و مرضیه با به همراه داشتن کودک خردسال خود ، زمینه اعتماد مالباختگان را ایجاد و دو متهم دیگر پرونده نیز با تهدید چاقو و اسلحه کمری اقدام به زورگیری و سرقت وجوه نقد و دیگر اموال مالباختگان کرده اند .

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت و زورگیری به شیوه مسلحانه در مناطق عمدتا شمال شهر تهران و شناسایی بیش تعدادی از مالباختگان ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند .

به همین خاطر از تمام شهروندان و مالباختگان بویژه شکات خانمی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان یک دستگاه پژو 405 نقره ای رنگ مورد سرقت و زورگیری مسلحانه قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع رد خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند ./مهر