اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت خودروهای مدل بالا با شاه کلید



اخبار حوادث - سرقت خودروهای مدل بالا با شاه کلید

اعضای باند سارقان حرفه ای که با استفاده از شاه کلید خودروهای مدل بالا را سرقت می‌کردند، در عملیات ضربتی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مردم سالاری، سرهنگ «گل صباحی» رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر گفت: همزمان با افزایش سرقت خودرو به ویژه سرقت خودروهای مدل بالا در مناطقی از شهر تهران، غرب استان تهران و کرج و با توجه به حساسیت موضوع و احتمال اینکه این سرقت‌ها از سوی اعضای یک باند حرفه‌ای سارقان خودرو صورت گرفته باشد، شناسایی سارقان در دستور کار اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.

وی در خصوص نحوه شناسایی سارقان گفت: به دلیل افزایش وقوع سرقت خودروهای مدل بالا که ساعات وقوع سرقت آنها و محل‌های سرقت دارای نقاط مشترکی بود احتمال اینکه سرقتهای مورد نظر از سوی اعضای باند سارقان حرفه ای صورت می‌پذیرد قوت بیشتری گرفت.

ماموران در ادامه با کنترل مجرمان سابقه دار که از زندان آزاد شده بودند و انجام کارهای اطلاعاتی در چندین ماه آدرس یک یک آنها را شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و ضربتی که با حضور شش اکیپ از ماموران اداره مبارزه با سرقت و اطلاعات جنایی پلیس آگاهی صورت گرفت تعداد 5 نفر از اعضای اصلی باند ظرف مدت 12 ساعت اولیه دستگیر و در محل اختفاء متهمان مقادیری وسایل، لوازم و تجهیزات مسروقه کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: متهمان در بازجویی‌ها در ابتدا از بیان حقیقت طفره رفتند، اما پس از مواجه با دلایل و مدارک مستند لب به اعتراف گشوده و به سرقت 20 فقره خودروی مدل بالا در سطح شهرستان کرج و حومه اعتراف کردند. سارقان حرفه ای دستگیر شده با استفاده از اتومبیل‌های مسروقه و در ساعات اولیه شب با پرسه زدن در نقاط خلوت شهر با استفاده از شاه کلید مبادرت به سرقت خودروهای مدل بالا می‌کردند و خودرو را پس از سرقت به باغی در ملارد منتقل و از آنجا پس از جابجایی پلاک در داخل باغ تحویل مالخران می‌دادند.

گل صباحی خاطر نشان کرد، پس از دستگیری سارقان مورد نظر مشخص شد که تمامی مالخران و خریداران خودروهای سرقتی در استان‌های غربی می‌باشند بنابراین گروهی از ماموران پلیس آگاهی با داشتن نیابت قضایی به شهرستان‌های غربی اعزام و طی چندین عملیات پلیسی موفق به دستگیری 7 نفر مالخر و کشف 23 دستگاه خودرو سند نمره شدند.

اخبار حوادث - مردم سالاری


ویدیو مرتبط :
شاه کلید،باز کردن پنج قفل با یک کلید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت خودروهای محله خزانه با شاه‌ کلید/ دستگیری سارق حرفه‌ای حین خوشگذرانی با خودروی سرقتی



سارق حرفه‌ای و تحت تعقیب محله خزانه حین خوشگذرانی با خودرو سرقتی توسط پلیس پایتخت شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد

 در پی سرقت های اخیر در محدوده خزانه تهران توسط یکی از سارقین حرفه ای تحت تعقیب و سابقه دار خودرو و لوازم و محتویات خودرو دستگیری متهم در دستور کار عوامل اطلاعات و تجسس کلانتری 160خزانه قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی ادامه یافت تا اینکه ساعت 06:20صبح 5آذرماه عوامل تجسس و اطلاعات موفق شدند طی یک اقدام ویژه پلیسی متهم "فیروز" را حین تردد با یک دستگاه خودرو سرقتی پیکان وانت در آدرس علی آباد شناسایی و جهت جلوگیری از فرار به  صورت غیر محسوس وی را تعقیب و در نهایت دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ جلیل موقوفه ای سرکلانتر هفتم پلیس پایتخت درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بازرسی بدنی از وی تعداد سه عدد شاه کلید کشف گردید و خودرو سرقتی به پارکینگ منتقل شد و متهم نیز پس از تکمیل پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


  اخبار  حوادث  - باشگاه خبر نگاران