اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت از مسافران با بیسکویت مسموم



سرقت از مسافران با بیسکویت مسموم

مرد کارتن خواب که با بیسکویت مسموم از مسافران پایانه غرب تهران سرقت می کرد، پس از دستگیری راز دزدی های خود را فاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح روز یکشنبه هفتم آبان ماموران گشت کلانتری 209 تهران هنگام گشت زنی در یکی از سالنهای انتظار پایانه غرب به مرد جوانی که ظاهری ژولیده و معتاد گونه داشت مظنون شده و در صدد بررسی موضوع بر آمدند.

به همین خاطر ماموران متهم را دستگیر کردند. در همین لحظه مرد جوانی خود را به ماموران رساند و با معرفی خود به نام شاهین اظهارداشت: فرد دستگیر شده دو روز پیش در پایانه به من بیسکویت تعارف کرد که پس از خوردن آن بیهوش شده و صبح روز بعد وقتی به هوش آمدم متوجه شدم وسایلم شامل عابربانک، دوعدد سیم کارت همراه اول و 35 هزار تومان وجه نقد من به سرقت رفته است.

ماموران متهم را به همراه شاکی به کلانتری انتقال داده و تحت بازجویی های فنی قرار دادند.در جریان بازجویی های پلیسی مشخص شد متهم به نام ناصر.ب 42 ساله از سارقان سابقه دار و کارتن خواب در غرب پایتخت است.

متهم در بازجویی های پلیسی با اعتراف به جرم خود به ماموران اظهار داشت: با پرسه زنی در سالنهای انتظار پایانه غرب طعمه های خود را اغلب از بین افراد شهرستانی انتخاب کرده و پس از گشودن باب صحبت به آنان بیسکوییت مسموم تعارف می کنم و پس از بیهوش کردن طعمه های خود اموال با ارزش آنان را به سرقت برده و به سرعت متواری می شوم.

سرگرد محمود مالمیر رئیس کلانتری 209 پایانه غرب تهران با اعلام این خبر گفت: متهم پس از اعترافاتش به همراه پرونده ای که در این رابطه ای تشکیل شده به پایگاه پنجم پلیس اگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ منتقل شده که در بازجویی های فنی صورت گرفته علاوه بر اعتراف به سرقت از مالباخته به چند سرقت دیگر از مسافران اتوبوس با شیوه خوراندن بیسکوییت مسموم اعتراف کرده که تحقیق از او برای کشف سایر سرقتهای احتمالی ادامه دارد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
ظهور جومونگ در سریال مسافران کلیپ طنز از مسافران بخنددد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چای مسموم، شیوه سرقت از مسافران



 

پنج سال جدایی از زن و  فرزندان، !

 

فردی كه با استفاده از چای مسموم، مسافران شهرستانی را مسموم و از آنان سرقت می كرد دستگیرشد.

به گزارش ایسنا، فردی در ۲۵مرداد ماه سالجاری با مراجعه به کلانتری ۲۰۹ ترمینال غرب مدعی شد كه چند هفته پیش اموالش توسط فردی به سرقت رفت و امروز که برای بازگشت به شهرستان، به ترمینال مراجعه کرده است همان شخص را مجددا داخل ترمینال دیده است.

با اظهارات مالباخته، بلافاصله طرح مهار از سوی مأموران کلانتری ۲۰۹ ترمینال غرب در پایانه مسافری به مرحله اجرا گذاشته شد و با راهنمایی مالباخته، مأموران متهم را دستگیر كردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۵ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات و در شرایطی که متهم با توجه به همراه داشتن برخی مدارک شناسایی قصد داشت تا خود را به نام «عبدالله» معرفی كند در بررسی اسناد و مدارک شناسایی بدست آمده از متهم، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که مدارک متعلق به فرد دیگری است، بنابراین با توجه به اسناد و مدارک مکشوفه، کارآگاهان اقدام به شناسایی دقیق صاحب مدارک شناسایی کردند كه در تحقیقات بعدی مشخص شد که «عبدالله» یکی از مالباختگانی است که در خردادماه سال جاری، با نوشیدنی مسموم، بیهوش و اموال و مدارکش به سرقت رفته است.

در ادامه تحقیقات هویت واقعی این متهم ۴۷ساله به نام «اسماعیل» شناسایی شد كه با توجه به شیوه و شگرد متهم در ارتکاب سرقت، کارآگاهان با اطمینان از این موضوع که وی با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی متعلق به یکی از مالباختگان، خود را به نام «عبدالله» معرفی و به احتمال بسیار زیاد اقدام به سرقت های مشابه دیگر كرده، به جمع بندی سرقت های مشابه در طول چند ماه گذشته پرداخته که با شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگان و دعوت از آنها برای حضور در پایگاه پنجم، اطلاعات جدید دیگری در اختیار کارآگاهان قرار گرفت از جمله آن که تمامی مالباختگان از مسافران و افراد مراجعه کننده به تهران بودند که همگی به زبان و لهجه متعلق به یکی از استان های غربی کشور، صحبت کرده و متهم نیز با توجه به تسلط کامل به آن زبان و لهجه، تمامی مالباختگان را از میان این افراد انتخاب کرده است و پس از تعارف چای مسموم به آنان از مالباختگان سرقت می كرده است.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به سوابق متهم گفت : اسماعیل از مجرمان سابقه داری است که پیش از این به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله کلاهبرداری، خرید و فروش مشروبات الکلی و مشارکت در سرقت دستگیر و روانه زندان شده است.

وی همچنین با بیان اینكه متهم در بیشتر سرقت های خود با تردد در پایانه های مسافربری بویژه پایانه مسافربری غرب یا تردد در مناطق غرب و مرکزی تهران، اقدام به شناسایی و سرقت از مالباختگان کرده است گفت: میدان صادقیه، میدان آزادی، بلوار کشاورز و ایستگاه های مترو در غرب تهران محل مورد نظر این فرد برای سرقت بوده است.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه مورد سرقت اموال قرار گرفته اند خواست تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.... / خبرگزارى ایسنا