اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت از قبرستان!



اخبار حوادث -  سرقت از قبرستان!

فرمانده انتظامی مرند از دستگیری دو قاچاقچی عتیقه‌جات و کشف سنگ قیمتی و تاریخی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی طاحونی در جمع خبرنگاران گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان بعد از کسب اخبار و اطلاعات لازم در خصوص سرقت تخته سنگ بزرگ از قبرستان دهستان دولت‌آباد مرند موضوع را به صورت ویژه در دستور قرار داده و اقدامات لازم را برای شناسایی مظنونان به عمل آوردند.

این مقام انتظامی ادامه‌داد: عوامل آگاهی در اقدامات اولیه راه‌های منتهی به این دهستان را بررسی و در یکی از روستاهای اطراف با به دست آوردن سرنخ‌های در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرثقیل حمل کننده و مالک آن اقدام و در نهایت مالک آن را دستگیر کردند.

طاحونی تشریح کرد: بعد از انتقال مالک این خودرو به آگاهی و انجام تحقیقات لازم نامبردگان به حمل سنگ به سمت شهرستان جلفا و رهاکردن آن در یکی از روستاهای نزدیک جلفا اعتراف کردند.

وی ادامه داد: با استفاده از اعترافات متهمان، یک نفراز سارقان سنگ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به سرقت سنگ و فروش آن اعتراف کردند و قدمت تاریخی سنگ از طرف کارشناسان تحت بررسی است.

فرمانده انتظامی مرند با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقام قضایی شده و با قرار قانونی روانه زندان شده‌اند گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های این‌گونه افراد سریعا موضوع را با مرکز فوریت‌های پلیس 110 در میان بگذارند و هر گونه انتقادات، پیشنهادات و تقدیرهای خود را به سامانه 197 اطلاع‌رسانی کنند.
اخبار حوادث -  ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
در قبرستان و رفتن به قبرستان چه برکاتی نهفته است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز سرقت های منافقین از قبرستان لو رفت


زن فرانسوی با استفاده از فناوری های نوین راز سرقت های متعدد از قبرستان ها را فاش کرد.

عصرایران: روزنامه فیگارو از گشوده شدن پرونده ای در دستگاه های انتظامی و قضایی شهر «اور سور اواز» خبر داده که بر اساس آن رد سرقت های شبانه از قبرستان های این شهر در محل اسکان اعضای گروهک منافقین یافت شده است.

فیگارو نوشت:همه چیز از زمانی شروع شد که یکی از ساکنان این منطقه متوجه ناپدید شدن گلدان های گل روی قبر همسرش شد.

زن 59 ساله فرانسوی بعد از تکرار این اتفاق از فناوری های جدید کمک گرفت تا بتواند سارق گل ها را بیابد و این بار گلدان ها را به ردیابهای جی پی اس مجهز کرد.

سارق ها باز هم گلدان ها را دزدیدند تا بیوه فرانسوی با استفاده از رایانه شخصی خود بتواند  محل این گلدان ها را بیابد.

ماجرا زمانی جالب تر شد که زن فرانسوی با تعجب متوجه شد که این گلدان های دزدیده شده در مناطق تحت کنترل سازمان مجاهدین ایران (گروهک تروریستی منافقین) قرار داده شده اند.

 او به همراه ماموران انتظامی وارد این منطقه شد و دو گلدانی که در آنها جی پی اس جا گذاشته بود را شناسایی کرد.

 به نوشته پاریزین یکی از اعضای گروهک مجاهدین(منافقین) بعد از مراجعه ماموران مدعی شد که این گلدانها را از سوپرمارکت خریداری کرده است اما وقتی متوجه وجود جی پی اس ها شد ادعای خود را پس گرفت و راز سرقت ها بر ملا شد.

این مناطق از سال 1980 محل اسکان اعضای گروهک منافقین است و مریم رجوی سرکرده این گروهک سال ها قبل توسط پلیس فرانسه در همین محل بازداشت شده بود.

بر اساس خبر فیگارو سخنگوی گروهک منافقین از پاسخگویی درباره این رسوایی تازه طفره رفته است.