اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت از فامیل نزدیك با سرنگ آلوده



 اصغر و جمیله با آمپول آلوده و سلاح گرم جلوی در خانه پسردایی‌شان میثم كه در خانه نبود ایستاده بودند. ماشین ٢٠٦ را جلوی در خانه پارك كردند و بعد از كوبیدن در، منتظر باز شدن در خانه و حضور مریم همسر میثم در آستانه در شدند. در كه باز شد آمپول پر از ماده آلوده را وارد بدن مریم كردند و به خانه‌اش رفتند. اصغر و جمیله بی‌آنكه بدانند دوربین‌های مداربسته لحظات حضورشان در خانه را ثبت می‌كند با خیال راحت برای خودشان غذا پختند و خوردند و بعد از یك ساعت با چهار ساك سورمه‌ای رنگ بزرگ از خانه بیرون رفتند، آنها پول‌ها و اسناد و مدارك داخل خانه را سرقت كردند.

 

آن‌وقت مریم را كه پیش از این در ماشین حبس كرده بودند به خانه منتقل كردند و رفتند. میثم (شوهر مریم) پریشان وارد خانه می‌شود و وقتی متوجه بی‌حالی همسرش می‌شود از او می‌شنود كه تمام پول‌ها و اسناد و مدارك به سرقت رفته است. او از زبان مریم می‌شنود كه اصغر و جمیله سراغش آمده‌اند و خانه را خالی كرده‌اند. این دومین باری بود كه اصغر و جمیله به سرقت از خانه میثم آمده بودند.

 

این را اصغر در هنگام شرح سرقت به پلیس گفت. او بار اول از میثم و جمیله به خاطر سرقت شكایت نكرده. اما میثم و مریم تنها شاكی این پرونده نبودند. پنج شاكی دیگر نیز بعد از آنها به پلیس مراجعه كردند و گفتند كه یك زن و مرد با آمپول آلوده و سلاح، خودروی‌شان را متوقف و از آنها سرقت كرده‌اند.

 

همچنین در تاریخ ششم آذرماه امسال فردی با هویت محمد طی شكایتی اعلام كرد در تاریخ سوم آذرماه همراه با همسرش قصد رفتن به سمت قیطریه را داشته‌اند كه ناگهان یك زن و دو مرد با سلاح گرم و سرنگ آلوده ناگهان وارد خودروی آنها شدند. زن شاكی به پلیس گفت: وقتی خودرویم را پارك كرده بودم و مشغول باز كردن در منزل بودم زن و مردی سراغم آمدند و با یك سرنگ آلوده تهدیدم كردند. كلید خانه را به زور از دستم بیرون آوردند و در خودروی ٢٠٦ كه جلوی در بود با دست و پای بسته حبس شدم.

 

نمی‌دانستم داخل سرنگ آلوده چه بود اما تب كرده بودم و نمی‌فهمیدم دوروبرم چه می‌گذرد. بعد از دوساعت دست و پایم را باز كردند و كلید را در دست هایم گذاشتند و رفتند. وقتی خانه را گشتم متوجه شدم طلا و جواهرات و اسنادم در خانه نیست. پلیس وقتی تصاویر به دست آمده از سارقان را كه از دوربین مداربسته خانه مریم و میثم ضبط شده بود به شاكیان نشان دادند، آنها سارقان را شناسایی كردند. براساس گزارش پلیس این دو سارق، همدست دیگری به نام منصور هم داشته‌اند كه در برخی دزدی‌ها آنها را همراهی می‌كرده است.


این پرونده شش شاكی دارد كه دو نفر از شاكیان نسبت فامیلی با سارق دارند. این پرونده همچنان در شعبه هشت دادگاه كیفری در حال بررسی است.


 اخبار  حوادث  -  اعتماد 


ویدیو مرتبط :
هوای آلوده یا فرهنگ آلوده ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود سرنگ‌های آلوده چینی واقعیت داشت!



سرنگ‌های آلوده چینی,واکسن‌ها و آمپول‌های چینی,ورود سرنگ‌های آلوده چینی به کشور

ورود سرنگ‌های آلوده چینی واقعیت داشت!

ورود سرنگ‌های آلوده چینی به کشور به‌رغم همه تکذیب‌ها، واقعیت داشت اما به گفته ایرج خسرونیا، عضو شورای‌عالی سازمان نظام‌پزشکی چون متضرران شکایت نکردند، پزشکی‌قانونی آن را بررسی نکرد.

حال این سوال وجود دارد که اگر متضرران به هر دلیل قادر به شکایت نباشند، یا اطلاعات کافی درباره حقوق خود ندارند، هیچ دستگاه و ارگانی وجود ندارد که به عنوان مدعی‌العموم وارد ماجرا شود و از کسانی که جان مردم را به خطر انداخته‌اند شکایت کند؟ آن هم در زمانی که به گفته «محمد علیزاده»مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال‌احمر، وزارت بهداشت با وجود تولید سرنگ‌های مرغوب در کشور توسط 18 کارخانه، مجوز واردات این کالا را بی‌رویه صادر می‌کند. سرنگ‌های آلوده‌ای که البته روی آنها نوشته شده بود «استریل‌شده» اما مطالعات علیزاده و همکاران وی نشان می‌دهد که استریل شده نبودند.

«احمد قویدل»، عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران هم سازمان بازرسی کشور را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: «جالب اینکه سازمان بازرسی کل کشور در این وزارتخانه مستقر بوده و تاکنون به عنوان یکی از نهادهای مهم نظارتی کشور در برابر این همه فشار بر بیماران و به خطر افتادن جان آنها سکوت اختیار کرده است.»


سکوت‌های بی‌معنی
عضو سازمان نظام‌پزشکی می‌گوید که چون کسی از مصرف سرنگ‌های آلوده شکایت نکرد بنابراین هیچ سازمان و نهاد و ارگانی هم مسئله را دنبال نکرده است: «وجود این واکسن‌ها و آمپول‌های چینی در کشور صحت دارد و مواردی که بر اثر این تزریق‌ها دچار مشکل شده‌اند را داریم اما این افراد باید به پزشک‌قانونی مراجعه کنند تا آن زمان پزشک‌قانونی در مورد آنها تشکیل پرونده دهد و اگر امروز شاهد آن هستیم که پزشکی‌قانونی در این مورد اعلام می‌کند که در هیچ موردی درباره آمپول‌های چینی پرونده‌ای ندارند به خاطر آن است که افرادی که بر اثر تزریق این آمپول‌های چینی متضرر شده‌اند شکایت نکردند.»

حرف‌های خسرونیا این سوال را از سوی منتقدان پیش می‌آورد که مگر سازمان نظام‌پزشکی یک سازمان نظارتی نیست، آیا این سازمان هم برای ورود به مسائلی که قانون برعهده او گذاشته باید منتظر شکایت متضرران می‌ماند، آن هم در زمانی که می‌داند با وجود 18 کارخانه تولیدی اصلا نباید مسئله به واردات سرنگ کشیده می‌شد تا سرنگ‌های آلوده وارداتی جان بسیاری از هموطنان را به خطر بیندازد.

از سوی دیگر این فرصت برای وزارت بهداشت هم پیش بیاید تا به جای حل مسئله، صورت مسئله را حل کند و آب از آب تکان نخورد. از جمله «شاهمردی» رئیس اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ورود سرنگ‌های آلوده چینی را کذب محض می‌داند و از شکایت از کسی که چنین خبری را به رسانه‌ها داده سخن به میان می‌آورد.

اما جالب است که وزارت بهداشت هم این مسئله را به گذر زمان می‌سپارد و از کسی شکایت نمی‌کند تا در روزهای پایانی دولت دهم، عضو نظام‌پزشکی کشور ورود سرنگ‌های آلوده را تایید کند. بنابراین همه منتظرند تا به‌رغم تکذیب‌های فراوان ورود داروهای بیهوشی و مرگ چند هموطن، از سوی وزارت بهداشت ورود این کالا و مرگ‌ها تایید شود؛ اتفاقات تلخی که تنها به اعتراض رسانه‌ها منجر می‌شود و به‌نظر می‌رسد که هیچ کس و هیچ سازمانی مسئولیت این اتفاق‌ها را به‌عهده ندارد یا شاید یک حادثه بسیار طبیعی است که باید از کنار آن گذشت!/تهران امروز