اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت، انگیزه 2 جوان دوجنسی برای قتل



 سرقت، انگیزه 2 جوان دوجنسی برای قتل

دو جوان که با انگیزه سرقت سوار بر خودرویی شده و راننده را به قتل رسانده‌ بودند به‌زودی پای میز محاکمه می‌روند.

به‌گزارش شرق، یک سال قبل به ماموران پلیس خبر دادند جوانی به نام رضا گم شده است.

خانواده رضا به پلیس گفتند او از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته‌ است و تلفن همراهش را هم جواب نمی‌دهد. ماموران پلیس با توجه به مشخصات اعلام‌شده از رضا به بررسی پرونده‌ اجساد بدون هویت پرداختند و متوجه شدند جسد رضا یک شب قبل توسط ماموران گشت پیدا شده ‌است.


وقتی خانواده این جوان برای شناسایی جنازه به پزشکی‌قانونی رفتند، تایید کردند جسد متعلق به رضاست. گزارش موجود در پرونده رضا نشان می‌داد این جوان با ضربات متعددی به قتل رسیده و در خودرویی رها شده بود. این خودرو نیز از سوی اولیای‌دم شناسایی شد و آنها تایید کردند متعلق به رضاست.


بنابراین تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد و کارآگاهان ویژه قتل پی بردند چند دوربین مداربسته حوالی محلی که جسد پیدا شده‌ است وجود دارد بنابراین به امید اینکه از این طریق بتوانند سرنخی از عاملان قتل رضا به‌دست آورند فیلم دوربین‌های مداربسته را در اختیار گرفتند.


ماموران با تماشای فیلم‌ها مشاهده کردند دو جوان سوار بر خودرو رضا از محل دور شدند. عکس این دو جوان از روی فیلم‌ها به دست آمد و پلیس تحقیقات خود را برای مشخص‌کردن هویت آنها پی گرفت. وقتی ماموران عکس‌ها را به چند جوان منطقه که پیش از این به‌عنوان اراذل‌واوباش بازداشت شده‌ بودند نشان دادند آنها دو جوان را شناسایی کردند. یکی از افرادی که دو جوان را شناسایی کرده ‌بود، گفت: «آنها دوجنسی هستند و در همین منطقه تردد دارند و اسمشان پدرام و پرهام است.»


به این ترتیب پدرام و پرهام تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفتند اما ردی از آنها به دست نیامد. همزمان با اینکه عکس‌ متهمان در اختیار ماموران پلیس سراسر کشور قرار گرفت، ردیابی تلفن همراه مقتول که سرقت شده ‌بود نیز آغاز شد و ماموران چندماه بعد متوجه شدند تلفن همراه رضا روشن شده ‌است. آنها با ردیابی موبایل توانستند مردی را که از این تلفن استفاده می‌کرد، شناسایی کنند. این مرد به پلیس گفت‌ گوشی تلفن را تازه خریده ‌است و این گوشی قبلا دست جوانی به نام جواد بود.

 

با شناسایی جواد او نیز اعتراف کرد گوشی را از پرهام خریداری کرده ‌است. ماموران با پیگیری این سرنخ موفق شدند پرهام را شناسایی و بازداشت کنند. وقتی پرهام مورد بازجویی قرار گرفت اتهام قتل رضا را قبول کرد و گفت: من و پدرام دوجنسی هستیم اوایل کسی از این موضوع خبر نداشت اما وقتی جوانان محل فهمیدند همه‌چیز خراب شد آنها ما را اذیت می‌کردند وضعیت زندگی ما خوب نبود.

 

شرایطی که داشتیم باعث شد به سمت خلاف برویم. من و پدرام وضع مالی خوبی نداشتیم و معمولا زندگی‌مان را از طریق سرقت می‌گذراندیم. روز حادثه نیز تصمیم گرفتیم ماشین رضا را سرقت کنیم. ما او را خوب نمی‌شناختیم ولی با هم آشنایی داشتیم. با پدرام نقشه کشیدیم که سوار ماشین شویم، رضا را تهدید کنیم و دارایی‌اش را به‌زور بگیریم.

 

وقتی به رضا گفتیم می‌خواهیم همراهت باشیم از ما پرسید برای چه؟ گفتیم می‌خواهیم سوار خودرواش شویم ما هم جواب دادیم کمی دور هم خوش بگذرانیم و شاید دوستان خوبی برای هم شدیم. رضا قبول کرد و ما سوار ماشینش شدیم. در راه از او خواستیم پول و ماشینش را به ما بدهد رضا مقاومت کرد. اگر مقاومت نمی‌کرد او را نمی‌کشتیم.

 

ما دونفر بودیم و او یک‌نفر. وقتی دیدیم نمی‌خواهد پول‌هایش را بدهد او را زدیم. پدرام بود که ضربات را زد و من فقط پول‌ها را سرقت کردم و فرار کردیم. چندماه بعد گوشی تلفن همراه مقتول را فروختیم که ماموران با ردیابی آن من را بازداشت کردند.


ماموران با کمک پرهام مخفیگاه پدرام را شناسایی و او را هم بازداشت کردند. پدرام نیز که جوانی دوجنسی است، گفت به دلیل شرایط جسمی‌ای که داشت نمی‌توانست کار کند و همین هم باعث شد دست به خلاف بزند. پدرام‌ گفت: همه گفته‌های پرهام درست است.

 

ما با هم نقشه کشیدیم از رضا سرقت کنیم اما ضربات را فقط من نزدم و پرهام نیز چاقو داشت و ضربه زد. اصلا او بود که اول به رضا حمله کرد. پرهام گفت اگر رضا زنده بماند ما را شناسایی می‌کند و ما بازداشت می‌شویم وقتی او ضربه زد من هم کمکش کردم.


با بررسی‌های انجام‌گرفته از طرف بازپرس مشخص شد هر دو متهم در قتل مشارکت داشته‌اند و ضربات هردو کشنده ‌بود. به این ترتیب قرار مجرمیت و کیفرخواست علیه متهمان به اتهام مشارکت در قتل صادر شد. با ارسال پرونده به دادگاه کیفری استان تهران رییس مجتمع، شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران را مسوول رسیدگی به این پرونده کرد و دو جوان به‌زودی محاکمه می‌شوند./شرق

 


ویدیو مرتبط :
حس فوجی میگه فردی با انگیزه ی قتل اینجاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل زوج جوان با انگیزه سرقت



اخبار حوادث -  مرد معتاد به شیشه اعتراف کرد
قتل زوج جوان با انگیزه سرقت

مردی که زوجی جوان را با انگیزه سرقت به قتل رسانده بود در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد.

  این پرونده از سال گذشته پیش‌روی کارآگاهان جنایی استان گیلان قرار گرفت. ماجرا از زمانی آغاز شد که به سازمان آتش‌نشانی خبر دادند خانه‌ای طعمه حریق شده است. آتش‌نشانان بعد از حضور در محل و خاموش‌کردن شعله‌ها داخل خانه رفتند و اجساد زن و مردی را پیدا کردند.

 

به این ترتیب پلیس در جریان واقعه قرار گرفت و تحقیقات جنایی کلید خورد. متخصصان آتش‌نشانی بعد از بررسی شواهد موجود اعلام کردند حریق عمدی است پس از آن کارآگاهان به جمع‌آوری سرنخ‌ها پرداختند و فهمیدند قاتل یا قاتلان ابتدا زن و شوهر جوان را به قتل رسانده و سپس اجساد را به حمام منتقل کرده و به آتش کشیده‌اند که این کار آنها باعث ایجاد حریق در تمام خانه شده است.


متخصصان پزشکی‌قانونی نیز بعد از انجام معاینه‌های تخصصی اعلام کردند این زن و شوهر بر اثر اصابت ضربات جسمی سخت کشته و سپس به آتش کشیده شده‌اند.  افسران جنایی بعد از بررسی‌های تخصصی به این نتیجه رسیدند که جنایت با انگیزه سرقت انجام شده است اما هیچ ردی از عامل یا عاملان جنایت وجود نداشت به همین دلیل تحقیقات در مرحله ابتدایی به بن‌بست رسید تا اینکه یکی از اهالی محل خبر داد شب حادثه مردی به نام یونس را که از اقوام مقتولان است در نزدیکی خانه زوج کشته‌شده، دیده است.

 

به این ترتیب نام یونس به‌عنوان مظنون در پرونده ثبت شد و وی به صورت نامحسوس زیرنظر گرفته شد. کارآگاهان بعد از مدتی تحقیق بالاخره مدارکی را علیه این مرد به دست آوردند.
این مدارک ثابت می‌کرد او شب حادثه در خانه مقتولان حضور داشت. پلیس پس از کشف این سرنخ‌ها یونس را بازداشت کرد. مرد جوان هنگامی که تحت بازجویی قرار گرفت مدعی شد از ماجرای قتل هیچ اطلاعی ندارد و نمی‌داند چه کسی و چرا زوج جوان را کشته‌اند. با این وجود بازجویی‌ها از وی ادامه یافت تا اینکه بالاخره یونس مجبور شد واقعیت را به زبان بیاورد.


متهم در این مرحله از تحقیقات گفت: «این زن و شوهر اموال باارزش زیادی در خانه دارند به همین دلیل از مدت‌ها قبل به فکر افتاده بودم از آنجا سرقت کنم سرانجام نقشه‌ای را طراحی و مقداری داروی خواب‌آور تهیه کردم. شب حادثه همراه همسرم به‌عنوان میهمان به خانه مقتولان رفتیم و در آنجا من به آنها آبمیوه مسموم دادم. همسرم هم از همان آبمیوه خورد و هر سه‌نفر بی‌هوش شدند سپس شروع به مصرف شیشه کردم و بعد از آن در حالی‌که هر سه نفر هنوز در خواب عمیق بودند، فرصت را مناسب دیدم و دست و پای زوج جوان را با طناب بستم بعد با شیء محکمی چندین ضربه به آنها زدم و وقتی مطمئن شدم فوت شده‌اند به جست‌وجو در خانه پرداختم و اموال باارزش را جمع کردم سپس برای اینکه سرنخ‌ها را از بین ببرم اجساد را به حمام بردم و به آتش کشیدم.»

 

یونس در ادامه اعترافاتش توضیح داد: «بعد از اینکه کارم تمام شد همسرم را بیدار کردم و با هم از آن خانه فرار کردیم. من در راه ماجرا را برای زنم تعریف کردم.» کارآگاهان بعد از شنیدن این اعترافات همسر یونس را نیز بازداشت کردند.


زن جوان در بازجویی‌ها اظهارات شوهرش را تایید کرد و گفت: «من در جریان قتل نبودم و بعد از خوردن آبمیوه بی‌هوش شدم. وقتی شوهرم مرا بیدار کرد تا از خانه فرار کنیم ماجرا را پرسیدم و او در طول مسیر به من گفت آن زن و شوهر را کشته و از خانه‌شان سرقت کرده است.»


بنا بر این گزارش در حال حاضر رسیدگی به این پرونده ادامه دارد و متهمان در بازداشت به سر می‌برند.
اخبار حوادث - شرق