اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرعت 180 کیلومتری سارقان پراید برای فرار از دست پلیس



سرعت 180 کیلومتری سارقان پراید برای فرار از دست پلیس

 جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری دو سارق حرفه‌ای خودرو، ساعاتی پس از سرقت طی یک تعقیب و گریز با سرعت 180 کیلومتر بر ساعت در خیابان‌های اصلی قم خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ حمیدرضا اسدی گفت: در راستای مطالبات شهروندان در خصوص برخورد با سارقان، شناسایی مناطق جرم خیز در دستور کار کلانتری‌های استان قرار گرفت.

وی افزود: روز گذشته ماموران کلانتری 19 قم هنگام گشتزنی در حوزه استحفاظی خود به دو نفر از سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: برای بررسی موضوع مشخصات خودرو مذکور را از مرکز پیام استعلام و مشخص شد، خودور ساعتی پیش به سرقت رفته است.

وی افزود: ماموران پس از نزدیک شدن به خودرو به راننده دستور توقف دادند اما راننده بدون توجه پلیس برای فرار از قانون بر سرعت خودرو افزود و با سرعت 180 کیلومتر بر ساعت متواری شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه با فرار متهم عملیات تعقیب و گریز گشت کلانتری 19 قم آغاز شد گفت: سرعت سرسام آور خودرو باعث شده بود تا رانندگان از مسیر اصلی خود به حاشیه‌های خیابان خودرو خود را هدایت کنند.

اسدی اظهار داشت: نهایتاً خودرو مذکور در کمربندی به سمت میدان هفتاد و دو تن به علت سرعت زیاد منحرف و واژگون شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه راننده و سرنشین خودرو در این حادثه آسیبی ندیدند گفت: متهمان پس از دستگیری جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان تحویل داده شدند.

دستگیری سارق دوربین‌های مداربسته از اماکن دولتی در قم
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک سارق حرفه‌ای دوربین‌های مداربسته در استان خبر داد و گفت: نامبرده به 40 فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ حمیدرضا اسدی اظهارداشت: در پی سرقت دوربین‌های مداربسته از برخی اماکن دولتی و بانک‌ها، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کارمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس، با توجه به حساسیت موضوع، عکس متهم حین سرقت دوربین مداربسته به کلیه عوامل تجسس و اطلاعات کلانتری‌ها تحویل داده شد.

اسدی در ادامه در خصوص نحوه دستگیری سارق افزود: ماموران تجسس و اطلاعات کلانتری 17 قم حین گشت زنی به صورت نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی کلانتری خود به یک خودرو مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: با توجه به اینکه ماموران عکس متهم را در اختیار داشتند پس از شناسایی به بازرسی از خودرو پرداخته و دو دوربین مداربسته، آچار آلن، پیچ گوشتی و... کشف کردند.

وی اظهار داشت: سارق که در رویارویی با شواهد موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت 40 دوربین مداربسته از برخی اماکن دولتی و همچنین بانک‌ها اعتراف کرد.

سرهنگ اسدی بیان داشت: با اعتراف نامبرده دو مالخر نیز که یک نفر آنها دارای مغازه دوربین‌های مداربسته است، شناسایی و دستگیر شدند.

در ‌‌نهایت متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان شدند.

انهدام باند سارقان حرفه‌ای و کشف 50 فقره سرقت در قم
فرمانده انتظامی استان قم از انهدام باند سارقان حرفه‌ای وسایل، مصالح و لوازم ساختمانی و کشف 50 فقره سرقت در این رابطه خبر داد.

سردار کاظم مجتبایی گفت: ماموران کلانتری 12 قم حین گشت زنی با مشاهده فردی که در حال باز کردن داربست در یکی از خیابان‌های اصلی بود مشکوک که وی در پاسخ به سوال ماموران، خود را صاحب داربست معرفی می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پس از شناسایی مالک اصلی داربست متهم به سرقت خود اعتراف کرد افزود: متهم در تحقیقات تکمیلی ماموران به 50 فقره سرقت وسایل، مصالح و لوازم ساختمانی در معابر و همکاری دو نفر مالخر اعتراف کرد که در ادامه هر دو متهم نیز دستگیر شدند.

سردار مجتبایی با اشاره به اینکه پس از شناسایی انبار و بازرسی از آن اموال و لوازم سرقتی کشف شده است گفت: مالخران به خرید مال مسروقه در چهار مرحله از سارق اعتراف کرده‌اند.

متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان شدند.

کشف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال سیم و کابل برق سرقتی در قم
فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری اعضاء 7 نفره باند سارقان سیم و کابل برق در استان خبر داد و گفت: در بازرسی از انبار متهمان 10 تن سیم و کابل برق به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد.

سردار کاظم مجتبایی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت 10تن سیم و کابل برق از یکی از کشتارگاه‌های صنعتی قم به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ریال، با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه به حضور روسای ادارات سرقت، عملیات ویژه، ‌اطلاعات جنایی و بازدید و اثر برداری توسط واحد بررسی صحنه جرم از محل سرقت اشاره کرد و گفت: بنابر نظر کارآگاهان مشخص شد سارقان با استفاده یک دستگاه خودرو کامیون بنز که در ساعت 2100 سرقت کرده بودند این سرقت را انجام داده‌اند.

مجتبایی افزود: با ثبت سرقت خودرو مذکور در سامانه سراسری پلیس آگاهی، تحقیقات دقیق و فنی از تمامی افراد حاضر در کشتارگاه انجام شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در‌‌نهایت خودروی بنز در حالی که پس از تخلیه بار در یک گاراژ در استان همجوار قم در حال خارج شدن بود توسط ماموران آگاهی آن استان شناسایی و خودرو متوقف می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به استان مورد نظر عزیمت کرده که در این رابطه 7 متهم مرتبط با موضوع پرونده دستگیر و با کشف ده تن اموال مسروقه به استان قم منتقل شدند.

سردار مجتبایی در خاتمه از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیس 110 گزارش داده تا اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.

گفتنی است، مته‌مان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان و در ‌‌نهایت راهی زندان شدند.

کشف 20 میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف انواع کالای قاچاق طی 48 ساعت گذشته به ارزش 20 میلیارد ریال در این استان خبر داد.

سرهنگ مهدی قدمی با بیان اینکه از ابتدای امسال 6 طرح مبارزه با کالا و قاچاق و ارز با محوریت پلیس آگاهی و مشارکت سایر پلیس‌ها و معاونت‌ها در استان انجام شده است اظهارداشت: ظرف مدت 48 ساعت گذشته بیش از 20 میلیارد ریال کالا توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری 6 متهم در این طرح افزود: در یکی از موارد از یک دستگاه تانکر حمل قیر کالاهایی شامل گوشی تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، نوشیدنی‌های انرژی زا و... که داخل تانکر به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود با تلاش ماموران کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان ضمن تقدیر از مجموعه فرماندهی انتظامی استان گفت: علیرغم حجم ماموریت‌های این فرماندهی تمام محورهای مواصلاتی توسط عوامل انتظامی استان تحت پوشش قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور است افزود: راننده تانکر قصد داشت این کالاهای جاساز شده را به استان تهران منتقل کند.

قدمی در خاتمه گفت: کشفیات کالا و قاچاق در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

/مهر


ویدیو مرتبط :
رکورد سرعت خلاف و فرار از دست پلیس با سرعت ۲۵۰ کیلومتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار مرگبار راننده پراید از دست پلیس بوشهر+عکس



راننده پراید که با دیدن پلیس اقدام به فرار جنون آمیز کرد، منجر به مرگ یک شهروند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ روابط عمومی فوریت‌های پزشکی بوشهر در گزارشی اعلام کرد : درتصادف پژو و پراید دو نفر مصدوم و یک نفر فوت در صحنه قبل از رسیدن اورژانس داشتیم .

بنا به اظهارات شاهدان راننده پراید حین تعقیب ماشین پلیس ضمن برخورد با پلیس به چپ منحرف شده و با پژو شاخ به شاخ می شود و در این برخورد راننده پژو فوت می شود .

بر اساس این گزارش دو تیم عملیاتی اورژانس 115 حادثه را پوشش داده و مصدومان را به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر منتقل کردند .


 اخبار حوادث  - باشگاه خبر نگاران