اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنگوی ارتش سوریه: هواپیماهای ترکیه، امارات و قطر 500 داعشی را به عدن برده‌اند



اخبار,اخبار بین الملل,سخنگوی ارتش سوریه

سخنگوی ارتش سوریه از انتقال 500 تروریست عضو داعش توسط چهار هواپیمای ترکیه‌ای، اماراتی و قطری به شهر عدن خبر داد.»

 سخنگوی ارتش سوریه اعلام کرد طبق گزارش‌های اطلاعاتی، چهار فروند هواپیما در حالی که حامل 500 عضو داعش بودند، وارد فرودگاه شهر عدن یمن، واقع در جنوب یمن شدند.

این داعشی‌ها به دنبال حملات هوایی جنگنده‌های روس از سوریه عقب‌نشینی کرده‌ بودند.

طبق این گزارش‌ها، دو فروند از این هواپیماها متعلق به خطوط هوایی ترکیه و یک فروند متعلق به قطر و دیگری نیز متعلق به امارات بوده است.

سخنگوی ارتش سوریه افزود: به محض ورود این تروریست‌ها به فرودگاه عدن، افسران ائتلاف متجاوز عربی آنها را به سه گروه تقسیم کردند. گروه اول به تنگه باب المندب، گروه دوم به مأرب و گروه سوم به دو استان جازان و عسیر عربستان برای پیوستن به نیروهای زمینی ائتلاف مذکور اعزام شدند.

پیش از این نیز برخی گزارش‌های مطبوعاتی از ورود تعداد بالای نیروی مسلح از کشورهای مختلف به استان عدن و سپس تقسیم آنها به مناطق وابسته به گروه‌های تروریستی مسلح در مناطق و استان‌های مختلف یمن خبر داده بودند.

اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
انتقال 500 داعشی توسط خطوط ترکیه، قطر و امارات به یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قهر عربستان در اجلاس "دوستان سوریه": باید به مخالفان اسد سلاح برسانیم/ قطر: ارتش های عرب به سوریه اعزام شوند



سوریه , عربستان , نشست دوستان سوریه , روسیه

 

نشست روز گذشته بیش از 60 کشور و سازمان بین المللی تحت عنوان " دوستان سوریه " در تونس با بروز اختلاف میان عربستان و دیگر کشورهای شرکت کننده بر سر قطعنامه پایانی این نشست با حاشیه همراه شد .

به گزارش عصر ایران در این نشست سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان ، در سخنانی خواهان تسلیح مخالفان در سوریه با قید عبارت "مسلح کردن مخالفان حکومت سوریه" در قطعنامه پایانی شد که با مخالفت دیگر کشورها مواجه شد .

هیات عربستانی که همچنان اصرار داشت برای توقف خشونت ها در سوریه عبارتی درباره تسلیح مخالفان بشار اسد در قطعنامه پایانی باشد ، با توجه به عدم استقبال از پیشنهادش نشست را ترک کرد.

سعود الفیصل پیش ار ترک محل نشست گفت :  " این عدالت است تا به مردم سوریه کمک رسانی شده و مردم از ماشین کشتار بیرون برده شوند."

فیصل همچنین در سخنان خود در نشست اعلام کرد که پیشنهاد تسلیح مخالفان در سوریه یک ایده عالی برای حمایت از معترضان در برابر ماشین سرکوب حکومت سوریه است .

با وجود ترک محل نشست ، یکی از اعضای هیات سعودی با توجیه این خبر به خبرگزاری رویترز گفت : هیات عربستانی تنها برای انجام گفتگوهای دو جانبه محل نشست را ترک کرده است.

دولت قطر نیز در این نشست پیشنهاد اعزام نیروهای نظامی متشکل از ارتش های عرب برای حفظ صلح را ارایه کرد که این پیشنهاد نیز مورد قبول اعضای شرکت کننده قرار نگرفت .

در نهایت این نشست بر توقف خشونت ها در سوریه و اعمال آتش بس فوری تاکید کرد و از دولت دمشق خواست تا راه ارسال کمک های بشردوستانه بین المللی را به مردم مناطق درگیری فراهم کند.

گفتنی است روسیه و چین و ایران به عنوان سه متحد مهم دولت سوریه در این نشست حضور نداشتند..../عصرایران