اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سایت‌های ملک‌یابی با بنگاه‌های املاک؟



بنگاه‌های املاک,سایت‌های اینترنتی املاک و مستغلات

سایت‌های ملک‌یابی با بنگاه‌های املاک؟

برخی از سایت‌های اینترنتی املاک و مستغلات چند سالی است که به منظور جذب متقاضیان بازار مسکن شروع به فعالیت کرده‌اند. عمده این دست از سایت‌های ملک‌یاب، املاک و مستغلات عرضه شده در کلیه مناطق تهران را پوشش می‌دهند. از سوی دیگر اغلب این سایت‌های مشتری یاب، روزانه فایل‌های جدیدی را به سامانه خود اضافه می‌کنند.

شیوه کمک رسانی سایت‌های مذکور، معرفی جزئیات املاک سپرده شده با کاربری‌های متفاوت در فایل‌های مجزا است و متقاضیان بر حسب نوع نیازشان، فایل‌ها را به‌طور رایگان مشاهده می‌کنند، اما در صورت انتخاب فایل متقاضی برای برقراری تماس با مشاور املاک یا مالک فایل مورد نظر باید هزینه ای را متحمل شوند تا سایت اجازه ورود به اطلاعات شخص آگهی دهنده را به متقاضی بدهد.


بررسی‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد که برخی از این سایت‌ها در خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌کنند، دفت كافی ندارند، چراکه برخی یا شاید هم کلیه املاکی که در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند مشابه املاکی است که در بخش نیازمندی یا آگهی‌های روزنامه‌های کثیرالانتشار، عرضه می‌شوند!

 

با این حساب بازدیدکننده‌های این سایت گاهی اوقات با پرداخت هزینه‌ای نابجا و هرچند ناچیز، به شماره آگهی دهنده دسترسی پیدا می‌کنند در صورتی که به‌طور رایگان هم متقاضی می‌تواند به شماره مورد نظر دست پیدا کند. هرچند شاید پاسخ این سایت‌ها به این موضوع این باشد که دسترسی اینترنتی به آگهی‌های مسکن را حت تر و سریع‌تر از مراجعه به بنگاه‌ها است. به هر حال این شیوه‌ای است که عده‌ای از مدیران اصلی سایت‌های املاک و مستغلات برای کسب منبع درآمد در پیش گرفته‌اند.


به متقاضیان بازار املاک و مستغلات پیشنهاد می‌شود برای جست‌وجوی ملک مورد نظر مطمئن ترین راه را علاوه بر صرف کردن زمان کافی در نظر بگیرند، زیرا سایت‌های املاک و مستغلات اگرچه در هزینه زمان و رفت‌وآمد به بنگاه‌ها به متقاضی کمک بسزایی می‌کند، اما ممکن است آنها از صداقت لازم برای مشتریان خود بهره‌مند نباشند. 

بنگاه‌های املاک,سایت‌های اینترنتی املاک و مستغلات

دنیای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
آموزش ثبت ملک رایگان در سایت املاک خانه شما مخصوص مشاورین املاک و دلال و کاسبان ملک و املاک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار دادستانی به بنگاه ها و مشاورین املاک



 

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران هرگونه همکاری مشاورین املاک با شرکت‌های هرمی را جرم اعلام کرد و همچنین از برخورد و پیگیری قضایی با مالکان ساختمان‌هایی که در اختیار مجموعه‌های هرمی قرار گرفته‌اند، خبر داده است.

 

به گزارش تابناک، بر اساس این دستور قضایی، هرگونه همکاری اعم از مشاوره و مشارکت (مباشرت ـ معاونت) در نقل، انتقال، اجاره یا در اختیار قرار دادن واحدهای مسکونی، اداری و تجاری به دسیسه‌های هرمی، جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

بنابر این گزارش، در دستوری که سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و فناوری اطلاعات به شماره 31/55/89/م د/20 و در تاریخ دوم آذر امسال صادر کرده، تاکید شده که از این پس با مسئول بنگاه و فرد مشاور همکاری کننده با باندهای هرمی، به اتهام «معاونت در جرم» برخورد قانونی انجام شده و مراتب توسط مدیریت مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تعقیب خواهد شد. علاوه بر این مالکانی که منزل خود را به منظور استفاده شرکت‌های هرمی در اختیار اعضای مجموعه‌های غیرقانونی قرار می‌دهند، ملکشان تخلیه و با حکم مرجع قضایی پلمب خواهد شد.

همچنین مشاورین املاک تهران و کشور موظف شده‌اند دستورالعمل آموزشی مربوطه را به دقت مطالعه کرده و علاوه بر اجرای مفاد آن، نسبت به اطلاع‌رسانی به مالکان از طریق نصب در محل آژانس و توجیه مالکان، اقدام کنند.

در این دستورالعمل به مالكان آژانش‌ها توصیه شده برای اطمینان از اینكه در ملكی فعالیت هرمی نمی‌شود، نشانی یكی از بستگاه موجر را داشته باشند و به صورت ماهانه و البته بدون اطلاع قبلی از ملك بازدید كنند. همچنین در صورت احتمال فعالیت هرمی باید مراتب را به شماره 30006048 پیامك كنند.

بر این اساس مدیریت مبارزه با فعالیت های هرمی وزارت اطلاعات اعلام كرده، صاحبان بنگاه‌ها و املاكی كه دستورالعمل اعلامی را رعایت كنند، در صورت انجام فعالیت هرمی در ملك مربوط به آنها از مجرمیت مبرا خواهند بود.... /تابناک