اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سانس فوق‌العاده برای «لانتوری» در آلمان


فیلم سینمایی « لانتوری» ساخته رضا درمیشیان در سومین جشنواره فیلم‌های ایرانی «کلن» به سانس فوق العاده رسید.

خبرگزاری ایسنا: فیلم سینمایی « لانتوری» ساخته رضا درمیشیان در سومین جشنواره فیلم‌های ایرانی «کلن» به سانس فوق العاده رسید.

سیامک پورشریف دبیر این جشنواره ضمن اعلام این خبر گفت:در میان فیلم‌های این جشنواره تمامی بلیت‌های فیلم « لانتوری» به فروش رفته و با توجه به استقبال از این فیلم ، برای نمایش آن سانس فوق العاده در نظر گرفته‌ایم.

سانس فوق‌العاده برای «لانتوری» در آلمان

او در ادامه افزود: نمایش فیلم‌های این دوره از جشنواره در سینمای (فروم ) واقع در موزه ( لودویک ) واقع در پشت کلیسای ( دم ) است و نخستین نمایش لانتوری پنج شنبه در ساعت ١٩:٣٠ است.

سومین فستیوال فیلم ایرانی با حمایت شهرداری شهر کلن و وزارت خارجه آلمان 26 تا 29 می برگزار می‌شود.

«لانتوری» حضور جهانی‌اش را در شصت و ششمین دوره جشنواره برلین آغاز کرده و تاکنون در هفتمین جشنواره خاورمیانه اکنون فلورانس به نمایش درآمده و علاوه بر نمایش در برنامه نمایش فیلم‌های درمیشیان در سومین جشنواره فیلم های ایرانی کلن ، در برنامه مرور فیلم‌های درمیشیان در دومین جشنواره فیلم های ایرانی زوریخ به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم قرار بود عید فطر در سینماهای ایران به نمایش عمومی دربیاید که به تعویق افتاد.

«لانتوری» داستانی عاشقانه است که در آن باران کوثری، نوید محمدزاده ، مهدی کوشکی و بهرام افشاری نقش اعضای گروه «لانتوری» را ایفا کرده‌اند.

مریم پالیزبان نقش اصلی زن این فیلم است و رضا بهبودی ، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی ، ستاره پسیانی، سیاوش چراغی پور، کاظم سیاحی ، سجاد تابش، یسنا میرطهماسب ، وحید قاضی زاهدی، هادی احمدی، شهریار فرد، امیر حسین طاهری ، امیر رضا رنجبران، میثم نوروزی، علیرضا خاتمی، رضا رباط جزی، حامد اسماعیل زاده ، پانته آ غدیریان، محمد حسین پور ، نظام الدین کیایی و... از بازیگران (( لانتوری)) هستند.

«لانتوری» در سه رشته بهترین طراحی چهره پردازی ، بهترین تدوین و بهترین صدا از سی و جشنواره سی و چهارم فیلم فجر نامزد دریافت جایزه شد و جایزه بهترین صدای سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص داد.

عرضه و پخش بین المللی فیلم به عهده محمد اطبایی (مستقل های ایرانی) است.


ویدیو مرتبط :
‫نقد فیلم سینمایی لانتوری - lantouri‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان کلیه پروازهای خود به ایران را لغو کرد / جلسه فوق العاده اتحادیه عرب بنا به درخواست ریاض / واکنش آلمان به تصمیم عربستان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عربستان کلیه پروازهای خود به ایران را لغو کرد

در ادامه سیاست‌های خصمانه سعودی‌ها، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد کلیه پروازهایش به ایران را لغو کرده است.

عادل الجبیر در گفت‌وگویی رسانه‌ای افزود: عربستان ضمن بستن کلیه خطوط پروازی خود به ایران روابط تجاری خود با ایران را نیز قطع خواهد کرد و از سفر شهروندان خود به ایران را ممنوع خواهد کرد.

او ادامه داد: این در حالی است که حاجیان ایرانی می‌توانند به مکه و مدینه سفر کنند.

جبیر تاکید کرد که ایران باید پیش از آن که روابط به حالت عادی بازگردد مثل یک کشور متعارف عمل کرد و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

 

----------------------------

 اتحادیه عرب بنا به درخواست عربستان جلسه فوق العاده تشکیل می‌دهد

اتحادیه عرب تصمیم گرفته است یک شنبه آتی نشست فوق العاده‌ای را بنا به درخواست عربستان سعودی برگزار کند.

به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، این نشست بنا به درخواست عربستان سعودی و برای بررسی تحولات اوضاع با ایران برگزار می‌شود.

وزرای خارجه عرب در این نشست درصدد هستند آنچه که احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه آن را "هتک حرمت سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد خوانده است"، محکوم کنند.

----------------------------

آلمان از سرگیری روابط ایران و عربستان را خواستار شد

دولت آلمان ضمن ابراز تاسف نسبت به تصمیم عربستان برای قطع روابطش با ایران، برقراری گفت‌وگو میان دو کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، استفان سیبرت سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در واکنش به اقدام عربستان برای قطع روابط دیپلماتیکش با ایران، از سرگیری روابط میان دو کشور را خواستار شد.

وی گفت: دولت فدرال عمیقا از قطع روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان از سوی سعودی‌ها متاسف است، ما از هر دو کشور می‌خواهیم که گفت‌وگو را آغاز کنند.

سخنگوی دولت آلمان تاکید کرد که هر دو کشور باید از هر فرصتی برای افزایش روابط دوجانبه‌شان استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ریاض در ساعات پایانی روز یکشنبه اعلام کرد روابط خود را با ایران قطع کرده است و از دیپلمات‌های ایرانی می‌خواهد تا طی 48 ساعت خاک عربستان را ترک کنند.

عربستان پس از آن‌که تعدادی از معترضان ایرانی به اعدام شیخ باقر النمر، رهبر برجسته شیعیان عربستان در مقابل سفارت ریاض در تهران تجمع کردند، دست به این اقدام زده است.

به گزارش ایسنا، معاون عربی – آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این تصمیم ریاض گفت که عربستان نمی‌تواند با قطع رابطه با ایران بر خطای بزرگ اعدام یک چهره مذهبی سرپوش بگذارد.

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا