اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سالم بودن RQ170 به چه معناست؟



 

سالم بودن RQ170 به چه معناست؟

 

هنگامی که خبرگزاری های داخلی به نقل از "‌یک مقام آگاه نظامی"‌ خبر دادند که یک فروند هواپیمای جاسوسی فوق مدرن آمریکایی به دست نیروهای ایرانی افتاده است بلافاصله تشکیک ها درباره درستی اصل خبر آغاز شد و این که "اگر راست می گویند هواپیما را نشان دهند".

در این گیر و دار ، آمریکایی ها نیز که ابتدا سیاست سکوت در این باره پیشه کرده بودند ، گو این که بخواهند خبر بدی را به کسی بدهند ،‌ مرحله به مرحله موضوع را مطرح کردند: ابتدا تأیید کردند که یک هواپیمای RQ170 شان گم شده و سپس گفتند که ممکن است به دست ایرانی ها افتاده باشد و البته تأکید ویژه داشتند که هواپیما نقص فنی داشته ، سقوط کرده و لاشه اش به دست نیروهای ایرانی افتاده است و اصرار داشتند که بقبولانند ایرانی ها در حمله به آن و کنترلش نقشی نداشته اند و صرفاً بخت یارشان بوده و یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی در خاکشان "سقوط"کرده است!

اما سرانجام دوربین های تلویزیونی در مقابل هواپیمای جاسوسی آمریکا روشن شدند و به فاصله اندکی فیلم این پهپاد آمریکایی در اکثر رسانه های جهان منتشر شد :‌ هواپیما سالم بود.

معنای این فیلم و سالم بودن هواپیما این بود که RQ170 نقص فنی نداشته و "سقوط" نکرده ، بلکه "فرود" آمده است و الا مگر می شود هواپیمایی نقص فنی داشته باشد و از ارتفاع چند هزار پایی بر زمین بیفتد و سالم بماند؟! (هر چه باشد ما ایرانی ها بیش از بقیه ، سقوط هواپیماها را تجربه کرده ایم!)

سالم بودن پهپاد تکذیبیه نهایی و قاطع ادعاهای آمریکایی ها بود مبنی بر این که هواپیمایشان سقوط کرده است. همچنین این مساله تأیید مرحله اعلام نشده ای از توان فنی نیروهای مسلح ایران در جنگ الکترونیک بود که توانسته اند عملاً - و نه در ادعا - در سیستم کنترل و پرواز هواپیمای فوق مدرنی مانند RQ170 نفوذ کنند و در کشاکش با کنترلرهای آمریکایی ، هواپیما را از هدایت آنها خارج کنند و این گونه سالم ،‌به زمین بنشانند.

اینک درستی ادعاهای طرف ایرانی ماجرا ثابت شده است اما این ، پایان ماجرا نیست بلکه آغاز آن است چه آن که همان متخصصانی که توانسته اند هواپیما را در آسمان از دست آمریکایی ها بگیرند ، اینک بر روی جزء به جزء این محصول فوق مدرن مطالعه می کنند و قرار است این RQ170 راه میانبری باشد برای رسیدن به محصولات جدید ... و خبر بد دیگر نیز برای آمریکایی ها این که رقبای روسی و چینی شان هم آماده اند برای اطلاع یابی از تکنولوژی منحصر بفرد RQ170 با ایران معامله کنند.

ابعاد تکنولوژیکی و سیاسی ماجرا هنوز در راه است.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
غذاهایی سالم به نظر میرسند اما خیلی هم سالم نیستند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه ویندوزخودراهمیشه سالم نگه داریم



 

 

 

حتما تا به حال اتفاق افتاده است که بعد از نصب يک نرم افزار به هر دليل سيستم عامل و برنامه هاي کاربردي شما آسيب ديده است حتي ممکن ويروسي شدن سيستم و يا پاک شدن چند فايل سيستمي علت بالا نيامدن ويندوز باشد.در اين گونه شرايط معمولا گزينه اي جز عوض کردن ويندوز و تمام برنامه هاي آن پيش روي کاربران نمي باشد .

 

براي جلو گيري از وقوع اين حالت استفاده از (GO BACK)بسيار مفيد خواهد بود .همان طور که از نام اين برنامه برمي آيد اين نرم افزار هميشه تنظيمات صحيح ويندوز را به خاطر مي سپارد و در صورت نياز کاربر وارد عمل مي شود با استفاده از اين برنامه ديگر هرگز به فکر عوض کردن ويندوز نباشيد .

 

همچنين اين برنامه مي تواند تمامي فايلهاي پاک شده از سيستم را دوباره بازيابي کند براي استفاده کافيست در زمان بالا آمدن ويندوز کليد Space Bar را فشار دهيد با ظاهر شدن صفحه(GO BACK) شما قادر خواهيد بود سيستم را به حالتي صحيح در گذشته هدايت کنيد.

 

قابليتهاي برنامه و نکات کليدي در استفاده از آن بدين صورت مي باشد :


1)اين برنامه به طور معمول مقدار ده درصد از کل ظرفيت هارد ديسک را براي انجام فعاليتهاي خود اشغال مي کند.

 

2)اين برنامه داراي خاصيت( Auto-Revert ) مي باشد اين قابليت قادر به بازگرداني اطلاعات به صورت خود کار است .

 

3)قابليت بازگرداني کل هارد ديسک ( Revert Drive ) اين قابليت امکان بازيابي کل اطلاعات درايو را فراهم مي کند.

 

4)بوت شدن از فلاپي ديسک اين قابليت سبب بوت شدن کامپيوتر از روي فلاپي مي شود.

 

5)اين برنامه به صورت خود کار از تمامي درايوهاي سيستم محافظت مي کند و نمي توان در حالت عادي محافظت از سيستم را محدود به درايو خاصي از هارد ديسک کرد .

 

در اين جا به موارد و نکات اصلي در مورد نرم افزار اشاره گرديد لازم به ذکر است اين برنامه داراي جزييات فراواني است که کاربران حتما در زمان استفاده به وجود آن پي خواهند برد .