اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سارقان ۵ میلیاردی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران دستگیر شدند



اخبار حوادث - سارقان ۵ میلیاردی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران دستگیر شدند

چهار سارق جوان که اقدام به سرقت‌های گسترده و میلیاردی از دو فروشگاه زنجیره‌ای «کوروش» و «جامبو» در سطح پایتخت کرده بودند دستگیر شدند.

سرهنگ سعدالله گزافی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: از حدود سه ماه قبل چندین مورد حادثه سرقت از مغازه‌های دو فروشگاه زنجیره‌ای جامبو و کوروش به پلیس گزارش می‌شد که در همین راستا تیمی ویژه برای بررسی این موضوع تشکیل شده و در جریان تحقیقات کارآگاهان پایگاه چهارم به بازرسی از فیلم‌ها و تصاویر ثبت شده در دوربین‌های مدار بسته اقدام کردند.

وی با بیان اینکه در بازبینی از این تصاویر چهره چهار سارق شناسایی شد، افزود: پس از آن ماموران تصاویر به دست آمده را با تصاویر موجود در بانک اطلاعاتی مجرمان مطابقت داده و به سرنخ‌هایی از چهار متهم دست یافتند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان عملیات پلیس، سرانجام این افراد در شهرستان‌های اسلامشهر و پرند دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند، گفت: این افراد در جریان بازجویی‌ها و تحقیقات به چندین فقره سرقت از فروشگاه‌های واقع در دو فروشگاه زنجیره‌ای جامبو و کوروش اعتراف کردند. همچنین در بازرسی از مخفیگاه آنان نیز دو خودروی سرقتی ماکسیما و مزدا به همراه مقادیر قابل توجهی اقلام سرقتی شامل ده‌ها دستگاه گوشی تلفن همراه، چند تخته فرش، چندین دستگاه لپ تاپ و ... کشف و ضبط شد.

گزافی در توضیح بیشتر شیوه این سارقان اظهارکرد: این سارقان که همگی دارای سوابق متعدد در کیف قاپی، زورگیری و ... هستند بدین شیوه عمل می‌کردند که سه تن از آنان به هنگام تاریکی شب و با سوء استفاده از نبود نگهبان شب در این فروشگاه‌ها وارد فروشگاه شده و یک نفر دیگر نیز پشت در فروشگاه اوضاع را رصد می‌کرد.

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده عمدتا وجوه نقد داخل مغازه‌ها و گاوصندوق‌ها را به سرقت می‌بردند، گفت: اما اگر در حین سرقت موفق به باز کردن گاو صندوق نمی‌شدند گاو صندوق را یکجا با خود برده و در فرصت مناسب در مخفیگاهشان آنرا رمز گشایی و باز می‌کردند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بیان اینکه سه نفر از دستگیر شدگان تا مقطع دوم راهنمایی و یکی دیگر نیز تا مقطع پنجم ابتدایی درس خوانده‌اند گفت: این افراد بین 25 تا 28 سال سن داشته و اقلام سرقتی را به وسیله دو دستگاه خودروی ماکسیما و مزدا که هر دوی آنها نیز سرقتی بودند به مخفیگاهشان منتقل می‌کردند.

گزافی با اشاره به انجام بازرسی‌ها و تحقیقات بیشتر از این افراد گفت: تحقیق از دستگیر شدگان همچنان ادامه دارد و تا کنون در بررسی‌های انجام شده و نیز با توجه به اعترافات خود متهمان این افراد رقمی بالغ بر 5 میلیارد تومان را به سرقت برده‌اند.

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اقدامات این افراد افزود: در جریان این سرقت‌ها چند خلاء وجود داشت که در صورت رفع آنها به راحتی امکان پیشگیری از وقوعشان وجود داشت. مورد نخست نبود نگهبان شب در این فضاها بود و مورد دیگر نیز عدم استفاده از گاو صندوق مناسب برای فروشگاه‌ها به طوری که در چند مورد این سارقان پس از مراجعه به فروشگاه و دیدن گاو صندوق مناسب در انجام سرقت ناکام ماندند.

وی افزود: در همین راستا به تمامی فروشندگان و مغازه داران توصیه می‌کنم برای مغازه‌شان گاو صندوق مناسب و غیره قابل حمل خریداری کرده و در صورت امکان آن را در دیوار تعبیه کنند.

به گزارش ایسنا چهار زورگیر که صادق، مجتبی، اسماعیل و محمود نام داشتند درباره انگیزه سرقت خود به خبرنگاران گفتند هر چیزی را که در مغازه‌ها می‌دیدند سرقت می‌کردند و به جز گاو صندوق و پول درون آن، اشیایی چون لپ تاپ، تلفن همراه، خودکار،‌ عطر، لوازم بهداشتی و ... را همراه خود می‌بردند.

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سارقان مسلح بانک های مشهد دستگیر شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

3 دختر خوشتیپ سارقان فروشگاه‌های زنجیره‌ای شرق پایتخت/ سرقت 20 میلیونی در یک نیم روز



اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

 

اخبار حوادث - 3 دختر خوشتیپ سارقان فروشگاه‌های زنجیره‌ای شرق پایتخت/ سرقت 20 میلیونی در یک نیم روز

3 دختر که با شگرد کشروزنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شرق پایتخت دزدی می‌کردند، در آخرین سرقتشان در بازار روز حکیمیه توسط نگهبانان شناسایی و تحویل عوامل کلانتری 146 شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روز گذشته حدود ساعت 15 فردی با سامانه 110 تماس گرفت و از دستگیری سه دختر سارق در بازار روز منطقه حکیمیه تهران خبر داد.
 
به دنبال این موضوع سریعا واحد گشت کلانتری 146 به محل اعزام شدند و پس از حضور در موقعیت تعدادی از فروشندگان به ماموران مراجعه کردند و بیان داشتند که سه دختر جوان از بازار روز به شیوه "کشروی" حدودا 2 میلیون تومان جوراب زنانه و مردانه دزدیده‌اند که در هنگام خروج نگهبانان متوجه سرقت آنان شدند.
 
پلیس در بررسی بیشتر متوجه شد که این سه دختر قصد داشتند توسط یک دستگاه خودروی پراید از محل متواری شوند که ناموفق بودند و توسط نگهبانان بازار روز دستگیر شدند.
 
ماموران در بازرسی از این سه دختر که همگی حدود 17 سال سن داشتند، یک کیسه پر از جوراب کشف کردند که متهمان در حضور مردم به جرم خود معترف شدند و به سایر سرقت‌هایشان نیز از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شرق تهران اعتراف کردند.
 
سرهنگ علی احمد نادری سرکلانتر چهارم پلیس پایتخت ضمن اشاره به اینکه دختران سارق این مقدار جوراب را از یک ظهر تا عصر سرقت کرده بودند، به باشگاه خبرنگاران، گفت: پس از انتقال متهمان به کلانتری مشخص شد این دختران اعضای باند سرقت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند، لذا متهمان جهت بررسی بیشتر و دستگیری سایر اعضای این باند به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
 اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران