اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سارقانی كه 5/2 كیلو طلا دزدیدند به دام افتادند



سارقانی كه 5/2 كیلو طلا دزدیدند به دام افتادند

 اعضای گروهی كه اقدام به سرقت مسلحانه از یك طلافروشی در «كیار» استان چهار محال و بختیاری كرده بودند دستگیر شدند.

این گروه سه نفره كه همگی كمتر از 27 سال دارند در حالی دستگیر شدند كه هنگام سرقت دو اسلحه كلت كمری به همراه داشتند و برای اجرای نقشه خود مردم را با سلاح گرم به وحشت انداختند.

سه سیاهپوش مسلح
تنها چهار روز از انتخابات ریاست‌جمهوری امسال گذشته بود كه صدای شلیك چند گلوله به گوش مردم محله «گهرو» در شهرستان «كیار» رسید.

 

بلافاصله صدای داد و فریاد سه نفر كه دو نفر از آنها مسلح بودند از حوالی یك طلافروشی بلند شده و مردم آن حوالی را وحشت زده كرد. سارقان بدون اینكه پوششی روی صورت‌هایشان داشته باشند اسلحه به دست مردم را تهدید به تیراندازی می‌كردند و از آنها می‌خواستند نزدیك نشوند.

براساس این گزارش با فضایی كه آن سه جوان صبح روز بیست و هشتم خردادماه امسال در محله «گهرو» به وجود آورده بودند موفق شدند بدون هیچ مشكلی وارد طلافروشی شوند و ویترین مغازه را خالی كنند.

یكی از كسانی كه آن روز در این محل شاهد سرقت بود به خبرنگار «اعتماد» گفت: دو نفر از سارقان وارد طلافروشی شده و یك نفر از آنها سوار بر موتوری در خیابان به انتظار آنها ایستاده بود. وی ادامه داد: هر سه نفر لباس‌های مشكی به تن داشتند و آن دو نفری كه به طلافروشی رفته بودند هر دو كیف‌هایی به همراه خود داشتند.

اهالی محل از پلیس كمك خواستند
مردی كه در همسایگی آن طلا فروشی فروشندگی می‌كند نیز گفت: من چندین سال است در اینجا كار و زندگی می‌كنم و خانواده‌ام نیز در همین محل ساكن هستند. ما تا به‌حال شاهد چنین اتفاقاتی در این حوالی نبودیم و با اتفاقی كه آن روز افتاد واقعا رعب و وحشت زیادی برای خارج شدن از منزل داشتیم و تا زمانی كه فهمیدیم هر سه سارق را پلیس دستگیر كرده است خیال‌مان راحت شد.

مردم دیگری نیز كه در همان حوالی زندگی می‌كنند و از این اتفاق با خبر بودند اظهارات مشابهی به خبرنگار «اعتماد» داشتند. اكثر خانم‌ها می‌گفتند از رفتن به طلافروشی هراس داریم و هر لحظه فكر می‌كنیم امكان دارد كسی با اسلحه وارد شود. آنها پس از شنیدن خبر دستگیری آن سه سارق اظهار رضایت كردند با این حال گفتند از پلیس می‌خواهیم كاری كند كه كسی جرات چنین كارهایی نداشته باشد و در روشنی روز با اسلحه به خیابان نیاید.

یكی دیگر از افرادی كه آن روز در حوالی طلافروشی بود به خبرنگار ما گفت: از همسایگان طلافروشی شنیدم كه آن روز در مغازه طلای زیادی نبوده و سارقان موفق به سرقت طلا به مقدار پایینی شده‌اند.

در همین حال سرهنگ برزویی، رییس پلیس آگاهی استان چهار محال و بختیاری به «اعتماد» گفت: سارقان موفق به ربودن 5/2 كیلوگرم طلا از این طلافروشی شده‌اند. وی در ادامه افزود: دو نفر از سارقان كه به طلافروشی رفته بودند هر دو كیف خود را پر كرده و قبل از رسیدن پلیس به محل حادثه از آنجا گریختند.

وی با اشاره به اینكه پلیس سه دقیقه پس از اینكه از طریق مردم در جریان ماجرا قرار گرفت در محل حادثه بود، افزود: مردم شاهد بودند كه پلیس به فاصله كمی پس از نخستین تماس با 110 به محل رسید اما خواهش ما این است كه مردم به هنگام مواجهه با چنین صحنه‌هایی پلیس را خیلی سریع‌تر در جریان بگذارند زیرا در چنین ماموریت‌هایی هر ثانیه ارزشمند بوده و می‌تواند از جنایتی جلوگیری شود.

كشف 5/2 كیلوگرم طلا
به گفته سرهنگ برزویی زمانی كه پلیس به محل رسید هر سه سارق مسلح از محل حادثه گریخته بودند و پلیس با استفاده از تحقیقات میدانی و حفظ آثار جرم موفق شد به سرنخ‌هایی دست پیدا كند.

رییس پلیس آگاهی این استان همچنین با اشاره به اینكه طلافروشی سرقت شده دارای تجهیزات امنیتی و دوربین‌های مدار بسته بود، گفت: رصد كردن دوربین‌ها توانست برای پیگیری و شناسایی متهمان به كمك پلیس بیاید.

به گفته سرهنگ برزویی كارآگاهان پلیس با به‌كارگیری اقدامات فنی پلیس، همكاری مردمی و تجهیزات و آثار به جا مانده موفق شدند سارقان را در یكی از شهرستان‌های اطراف به «گهرو» شناسایی و دستگیر كنند.

سرهنگ برزویی همچنین در رابطه با كشفیات پلیس از مخفیگاه سارقان به «اعتماد» گفت: در بررسی مخفیگاه این سه سارق پلیس موفق به كشف دو قبضه كلت كمری و تقریبا دو كیلو و نیم طلای خالص شد.

براساس این گزارش پلیس چهار محال و بختیاری موفق شد كمتر از 120 روز از سرقت مسلحانه طلافروشی هر سه سارق را شناسایی و دستگیر كند و طلاهای ربوده شده را از متهمان بگیرد./اعتماد


ویدیو مرتبط :
ركورد لیفت كشور دسته 90 كیلو با وزنه 325 كیلو توسط فرزاد حیدری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری سارقانی که فقط طلا و دلار می‌دزدیدند



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

تحقیقات پلیس درخصوص دستبردهای سریالی به خانه‌های اعیانی شمال شهر به دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای منجر شد.

دستگیرشدگان كه سابقه‌دار هستند در بازجویی‌های اولیه ضمن اعتراف به سرقت‌های سریالی گفتند فقط طلا و دلار می‌دزدیدند.


چندی قبل مردی به كلانتری 103 گاندی رفت و گفت سارقان شبانه به خانه‌اش دستبرد زده‌اند. این مرد كه ساكن خیابان ظفر بود در این‌باره گفت: خانه من در طبقه اول یك ساختمان قرار دارد. همراه خانواده‌ام به سفری 3روزه رفته بودم اما وقتی برگشتیم متوجه شدم جواهرات همسرم كه حدود 1.5كیلوگرم بود همراه با مبلغ 250هزار دلار از خانه‌ام سرقت شده است. سارقان به‌جز طلا و دلار به هیچ‌چیز دیگری دست نزده بودند اما هنگام خروج آیفون تصویری خانه را از جا كنده و با خود برده بودند.

با ثبت این شكایت تحقیقات تیم تجسس كلانتری برای دستگیری سارقان آغاز شد. بررسی‌های اولیه حاكی از آن بود كه سارقان با استفاده از دیلم و پیچ گوشتی در ورودی آپارتمان را تخریب كرده و وارد آنجا شده بودند. از سویی معلوم شد شب سرقت تعداد دیگری از همسایه‌ها نیز در خانه نبودند اما یكی از همسایه‌ها سارقان را دیده بود. وی در این‌باره به مأموران گفت: وقتی وارد ساختمان شدم 2مرد غریبه را دیدم كه از خانه همسایه بیرون می‌آمدند. یكی از آنها با خوشرویی سلام و احوالپرسی گرمی با من كرد.

با اینكه می‌دانستم همسایه‌مان در مسافرت به‌سر می‌برد اما فكر كردم شاید این 2مرد از اقوام‌شان هستند كه برای سر زدن به خانه آمده‌اند. به‌همین دلیل حساسیت نشان ندادم و به خانه‌ام رفتم تا اینكه یك روز بعد فهمیدم سارقان به خانه همسایه‌مان دستبرد زده‌اند.

در شرایطی كه تحقیقات برای شناسایی سارقان ادامه داشت خبر رسید خانه دیگری در همان حوالی طعمه سارقان قرار گرفته است. سارقان در جریان این سرقت نیز با تخریب در ورودی وارد خانه شده و فقط طلا و دلار دزدیده بودند. در این سرقت صاحب خانه مسافرت نبود اما بعد از مهمانی دیروقت به خانه بازگشته و به سرقت پی‌برده بود. این موضوع نشان می‌داد سارقان از قبل خانه‌های اعیانی خالی از سكنه را انتخاب می‌كنند. از سویی معلوم شد هر دو سرقت توسط اعضای یك باند انجام شده است. در چنین شرایطی طرح ویژه‌ای برای مقابله به سارقان منزل در محدوده كلانتری اجرا شد.

در جریان طرح ویژه، رئیس‌كلانتری گاندی همراه با افسران تجسس در قالب چند گروه محدوده‌ای كه ممكن بود سارقان در آنجا مرتكب سرقت تازه‌ای شوند را به‌طور نامحسوس تحت نظر گرفتند. ساعتی از شروع گشتزنی گذشته بود كه مأموران به 4مرد جوان كه از خانه‌ای بیرون می‌آمدند مشكوك شدند و به آنها دستور ایست دادند ولی آنها با پای پیاده شروع به فرار كردند. فرار مظنونان احتمال سارق بودن آنها را تقویت می‌كرد. در چنین شرایطی مأموران ابتدا توانستند 2نفر از آنها را دستگیر كنند اما 2نفر دیگر همچنان در حال فرار بودند تا اینكه یكی از مأموران با رعایت قانون به‌كارگیری سلاح اقدام به تیراندازی كرد و 2متهم دیگر نیز دستگیر شدند. در جریان بازرسی از سردسته باند كه جوانی 35ساله به نام آرش است مقدار زیادی دلار و سكه طلا كشف شد. به این ترتیب 4متهم به كلانتری منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

بررسی‌ها نشان می‌داد آرش 2‌ماه قبل از زندان آزاد شده است. او پیش از این نیز چندبار به اتهام سرقت دستگیر شده بود. او در اعترافاتش ضمن اقرار به ارتكاب سرقت از خانه‌های شمال شهر گفت: من و همدستانم بعدازظهر‌ها با پرسه زدن در كوچه‌های شمال شهر خانه‌های خالی از سكنه را برای سرقت انتخاب می‌كردیم. شیوه ما به این شكل بود كه زنگ خانه‌ها را می‌زدیم و اگر كسی در را باز می‌كرد می‌گفتیم اشتباه كرده‌ایم اما اگر هیچ‌كس در را باز نمی‌كرد با تخریب در ورودی وارد آنجا می‌شدیم و دست به سرقت می‌زدیم. متهم ادامه داد: در سرقت‌هایمان فقط دلار و طلا می‌دزدیدیم چراكه هم ارزش بیشتری داشت و هم به سادگی می‌توانستیم آنها را حمل كنیم. حتی یك مرتبه وقتی برای سرقت به خانه‌ای رفته بودیم یكی از اعضای باند می‌خواست یك لپ‌تاپ را هم بردارد اما من اجازه ندادم، چون این كار ممكن بود باعث دستگیری مان شود.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئیس‌كلانتری 103گاندی با اعلام جزئیات این پرونده به همشهری گفت: هم‌اكنون اعضای این باند سرقت در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات برای كشف سایر جرائم احتمالی آنها ادامه دارد. وی همچنین به شهروندان توصیه كرد برای پیشگیری از دستبرد سارقان به منازل‌شان از درهای ضدسرقت استفاده كنند. وی ادامه داد: برخی شهروندان با توجه به فصل گرما در و پنجره‌های بالكن خانه‌شان را باز می‌گذارند و به سارقان این شانس را می‌دهند تا از این طریق وارد خانه‌شان شوند. از سوی دیگر شهروندان درصورتی‌كه قصد سفر دارند باید از همسایه‌ها بخواهند در نبود‌شان مراقب خانه باشند.

 

اخبار حوادث - همشهری