اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سارا شورد احضار شد



 

 

سارا شورد احضار شد

 

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دادگاه سه آمریکایی متهم به جاسوسی 17 بهمن ماه برگزار می‌شود و خانم سارا شورد متهم زن پرونده نیز به دادگاه فراخوانده شده است.

 

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر دوشنبه در هشتمین نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا زمان دادگاه سه متهم آمریکایی تغییر یافته گفت: تاریخ دادگاه به تاخیر نیافتاده و متهم زن نیز احضار شده است اما اینکه این دادگاه به صورت علنی و یا غیرعلنی برگزار شود بستگی به تشخیص قاضی محکمه دارد اما اصل بر علنی برگزار شدن این دادگاه است مگر در مواردی که در قانون تشخیص داده شود به صورت غیرعلنی به پرونده رسیدگی شود.

رسیدگی به پرونده شرکت سهامی بیمه استثنا ندارد

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسشی در خصوص رسیدگی به پرونده متهمان شرکت سهامی بیمه ایران گفت: این تعبیر که متهمی اصلی یا غیراصلی است از زبان رسانه ها مطرح شده و از نگاه ما هرکسی بر اساس اسناد و مدارک متهم باشد باید به دادگاه بیاید و به پرونده اش رسیدگی شود. این پرونده نیز استثنا ندارد و اگر نیاز به احضار فردی باشد حتماً از سوی دادگاه احضار می‌شود.

اژه‌ای در پاسخ به پرسشی در رابطه با حمایت از دانشمندان هسته‌ای در داخل و خارج مرزهای ایران گفت: باید از دانشمندان هسته‌ای چه در داخل و چه خارج از مرزها حفاظت شود و دستگاه‌های مختلفی در این خصوص مسئولیت دارند. یکی از این دستگاه‌های شورای امنیت کشور است که دستگاه قوه قضائیه در آن عضویت دارد و یا در مواردی در شورای عالی ملی این موارد مطرح می‌شود که قوه قضائیه در این شورا نیز عضویت دارد و وظایف مشخص شده خود را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به ترورهای اخیر دانشمندان هسته‌ای کشور گفت: به جز حفاظت از جان دانشمندان هسته‌ای دستگاه قضائی وظایف دیگری هم دارد و آن اقدام علیه کشورهایی است حامی تروریست هستند مانند اسرائیل که در ترور اخیر خود اسرائیل نه تنها حامی بود بلکه در این ترورها نقش اصلی داشت و افرادی را تربیت و تجهیز و برای ترور به کشورمان اعزام کرده بود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: مجازات و تعقیب مجرمین پرونده و دستگیری آنها از دیگر کارهایی بود که قوه قضائیه انجام داد.

اقدامات ضربتی علیه شرکتهای هرمی ادامه دارد

محسنی اژه‌ای در پاسخ به گلایه خبرنگاری در رابطه با مصاحبه نکردن مسئولین قضائی در رابطه با دستگیری مجرمان شرکت‌های هرمی گفت: شرکت‌های هرمی از مواردی است که بسیاری از افراد جامعه ما را گرفتار کرده است. اقدام خلاف قانونی که سبب خروج ارز از کشور می شود که دادسراها، وزارت کشور و نهادهای مرتبط به خوبی با این جریان برخورد کردند. در تهران با یک اقدام ضربتی 20 دفتر پلمپ و 300 نفر در مرحله اول دستگیر شدند. البته تمامی این افرادی نگهداری نشدند و برخی با وثیقه آزاد شدند.

وی تاکید کرد: اقدامات ضربتی در این رابطه ادامه دارد و از مردم نیز می‌خواهیم فریب این شرکت‌ها را نخورند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه پاسخگویی به سئوالات قضائی خبرنگاران در فاصله بین نشست‌های خبری نیز انجام می‌شود، گفت: بحث اطلاع رسانی دادستان و یا یک سرپرست نیست مشکل از آنجا آغاز می‌شود که بخواهید با تجهیزات تصویری وارد دادگاه‌ها شوید آن وقت تصاویر مراجعه‌کنندگان معمولی این دادگاه‌ها یا متهمانی که جرمشان اثبات نشده نیز ثبت می‌شود و این برخلاف قانون است.../مهر


ویدیو مرتبط :
اجرای مراسم احضار قربانی سیاه،ترسناک ترین مراسم احضار روح جهان (احضار 11)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"سارا شورد" به خاطر تعطیلی روز شنبه آزاد نشد



 

 

 

علت آزاد نشدن یکی از سه آمریکایی بازداشت شده در ایران تعطیلی روز شنبه بود.

آزادی یک تبعه از سه تبعه امریکایی که هشتم مردادماه 88 با عبور غیرقانونی از خطوط مرزی ایران و عراق به اتهام جاسوسی در خاک کشورمان بازداشت شده‌اند، به دلیل تعطیلی روز شنبه (دیروز) به تعویق افتاد.

یک منبع آگاه در ریاست جمهوری دیروز در عین اعلام این خبر؛ جزئیات دیگری از این خبر را اعلام نکرد..../تحلیل:عصرایران