اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت و سازهای غیراستاندارد تخریب می شوند



 

 

ساخت و سازهای عیر استاندارد تخریب می شوند

 

مدیر کل استاندارد استان تهران اعلام کرد با همکاری مراجع قضایی، ساخت و سازهای غیراستاندارد تخریب می شوند

مهدی پورهاشم در گفتگو با بیان اینکه کتابچه استاندارد تهیه شده است، گفت: در این کتابچه تولیدکنندگان مصالح ساختمانی استاندارد مشخص شده اند و سازندگان موظف اند از آن تبعیت کنند.

وی افزود: بر این اساس مصرف کنندگان مصالح و فرآورده های ساختمانی اعم از سازندگان و پیمانکاران موظف هستند از مصالح استاندارد و تولید کنندگان دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد استفاده کنند.

مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان اینکه این کتابچه به صورت رایگان در اختیار سازندگان و ناظران قرار داده شده است، افزود: در صورتی که در بازرسی های خود متوجه شویم که در ساخت و سازی از مصالح غیراستاندارد استفاده شده است، موضوع را به سازمان نظام مهندسی ، شهرداری و مراجع قضایی اعلام می کنیم.

پورهاشم ادامه داد: با اطلاع این موضوع به مراجع قضایی، حکم تخریب را گرفته و بخشی از ساخت و سازی را که غیر استاندارد باشد، تخریب می کنیم.

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به خودکفایی ۱۰۰ درصدی در امر تولید مصالح استاندارد در داخل کشور، اظهارداشت: در حال حاضر میزان مصالح استاندارد موجود، کفاف ساخت مسکن مورد نیاز کشور را می دهد.

وی در عین حال گفت: روش ساخت مسکن برای موسسه استاندارد مهم نیست، بلکه مهم این است بتنی که در ساخت و ساز استفاده می شود مطابق با محاسبات مهندس ناظر باشد و استحکام لازم را داشته باشد...../تحلیل:مهر



ویدیو مرتبط :
تخریب ساخت و سازهای محمودیه دماوند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت و سازهای غیرمجاز بالادست سد کمندان ازنا تخریب شد



اخبار,اخبار اجتماعی,ساخت و سازهای غیرمجاز

با استناد به تبصره سه ماده دو قوانین ، تصویب نامه ها و آیین نامه های آب و آب و فاضلاب کشور ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه ها و انهارطبیعی و کانال های عمومی و همچنین حریم قانونی دریاچه ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان ، نادر مختاری معاون حفاظت و بهره برداری اظهار داشت : طبق قانون توزیع عادلانه آب و با دستور دادستان ازنا ، ساختمانهای غیرمجاز واقع درحریم کیفی رودخانه کمندان ازنا تخریب گردید .

مختاری بیان داشت : ضرورت رعایت حریم کمی و کیفی منابع آبی بخصوص منابع آبی تامین کننده آب شرب از اولویت های وزارت نیرو است که در این خصوص گروه های گشت و بازرسی با دستور قضایی ساختمان های غیرمجاز احداث شده در محدوده حریم کیفی رودخانه کمندان ازنا در بالادست سد کمندان تخریب و عوامل آن جهت رسیدگی به تخلفات به قوه قضائیه معرفی شدند .

معاون حفاظت و بهره برداری خاطر نشان کرد : رودخانه کمندان تامین کننده آب شرب دو شهرستان ازنا و الیگودرز به مقدار 18 میلیون متر مکعب در سال است .


اخبار ورزشی - خبر آنلاین