اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت توربین بادی بدون پره +عکس


یک مخترع تونسی با ساخت نسل جدید توربین‌های بادی با کارایی بسیار بالا، تحولی را در صنعت تولید برق سبز ایجاد کرد.

ایسنا: یک مخترع تونسی با ساخت نسل جدید توربین‌های بادی با کارایی بسیار بالا، تحولی را در صنعت تولید برق سبز ایجاد کرد.

توربین بادی جدید با اینکه هیچ شباهتی به توربین‌های کنونی ندارد، اما قادر است تا دو برابر بیشتر از نسل فعلی انرژی بادی را دریافت و به برق تبدل کند.

این مخترع تونسی عنوان کرد: تنها با استفاده از یک مزرعه 50 عددی توربین بادی جدید می‌توان برق 1000 خانه را در مناطق روستایی کشورهای در حال توسعه تامین کرد.

ساخت توربین بادی بدون پره +عکس

این مخترع برای ساخت توربین جدید از بادبان‌های کشتی‌های بادی باستانی الهام گرفته است تا در نهایت طرحی کاملا کم‌صدا، ایمن و تا دو برابر کارآمدتر از نمونه سنتی را تولید کند.

طراحی توربین بادی جدید کاملا غیر متعارف است به طوری‌که با اتصال به قسمت مبدل، انرژی دورانی را به برق تبدیل می‌کند.

ساخت توربین بادی بدون پره +عکس

مخترع تونسی در مورد ویژگی‌های توربین بادی جدید عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی این محصول هزینه پایین ساخت در مقایسه با میزان تولید انرژی است که استفاده از این محصول را در کشورهای در حال توسعه مناسب می‌سازد. همچنین قابلیت تبدیل 80 درصد انرژی باد برخوردی به صفحه توربین نیز در نوع خود قابل توجه است.


ویدیو مرتبط :
ساخت پره توربین بادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین توربین بادی جهان در ژاپن +عکس


پس از زلزله و سونامی ویرانگر سال 2011 که نیروگاه هسته ای فوکوشیما را تخریب کرد، ژاپن تنوع بخشی به ترکیب انرژی خود را مد نظر قرار داده است. در همین راستا، مهندسان ژاپنی به تازگی بزرگترین توربین بادی شناور جهان را در 19 کیلومتری ساحل فوکوشیما نصب کرده اند. این یکی از سه توربین بادی است که با پشتیبانی مالی دولت ژاپن ساخته شده و به یک ایستگاه نیروی شناور متصل خواهند شد.

وبسایت عصرایران - محمد مهدی حیدرپور: پس از زلزله و سونامی ویرانگر سال 2011 که نیروگاه هسته ای فوکوشیما را تخریب کرد، ژاپن تنوع بخشی به ترکیب انرژی خود را مد نظر قرار داده است. در همین راستا، مهندسان ژاپنی به تازگی بزرگترین توربین بادی شناور جهان را در 19 کیلومتری ساحل فوکوشیما نصب کرده اند. این یکی از سه توربین بادی است که با پشتیبانی مالی دولت ژاپن ساخته شده و به یک ایستگاه نیروی شناور متصل خواهند شد.

نصب بزرگترین توربین بادی شناور جهان در ژاپن

نصب بزرگترین توربین بادی شناور جهان در ژاپن

بزرگترین توربین بادی شناور جهان به ارتفاع 105 متر می تواند در برابر امواج 20 متری از جمله سونامی مقاومت کند. این توربین با چهار لنگر 20 تنی به بستر دریا پیوند خورده است تا امینت آن تامین شود. زنجیرهایی که به برج متصل شده اند قابلیت شل شدن دارند و در صورت نیاز و برای مقابله با موج های بلند و سنگین می توانند حرکت کنند.

نصب بزرگترین توربین بادی شناور جهان در ژاپن

پیش از زلزله سال 2011، حدود 30 درصد از نیروی مورد نیاز ژاپن از طریق نیروگاه های هسته ای تامین می شد. در حال حاضر، تقریبا نیمی از آن راکتورها غیر فعال هستند. ژاپن از زمان فاجعه 2011 چیزی در حدود 80 میلیارد دلار برای واردات سوخت های فسیلی هزینه کرده است تا نیروی مورد نیاز کشور را تامین کند. توربین بادی شناور جدید توانایی تولید 7 مگاوات برق را دارد و به همراه دو توربین بادی دیگر که در آینده نصب می شوند بخشی از پروژه دولت ژاپن با هدف بررسی استفاده از روش های انرژی جایگزین محسوب می شود.