اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زیردریایی هسته‌ای روس بیخ گوش آمریکا !واشنگتن غافلگیر شد



زیردریایی هسته‌ای روس بیخ گوش آمریکا / واشنگتن غافلگیر شد
خبرگزاری فارس: یک و‌بسایت محافظه‌کار آمریکایی فاش کرده که یک زیردریایی هسته‌ای روسیه برای مدت بیش از یک‌ماه در نزدیکی سواحل آمریکا مشغول گشت‌زنی بوده است، بی‌آنکه آمریکایی‌ها متوجه شوند.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، «واشنگتن فری بیکن»، وبسایت محافظه‌کار آمریکایی فاش کرده که یک زیردریایی «کلاس آکولا» متعلق به روسیه مجهز به موشک‌های کروز، در نزدیکی یک پایگاه زیردریایی‌های راهبردی آمریکا در خلیج کینگز، مشغول گشت‌زنی بوده است.
پایگاه مزبور، محل نگهداری 8 فروند از زیردریایی‌های راهبردی آمریکایی است که همگی هسته‌ای هستند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

زیردریایی‌های کلاس آکولا، به انواع اژدرها موشک‌های دوربرد حتی با کلاهک هسته‌ای مجهزند و بعضی از موشک‌های آنان تا سه‌هزار کیلومتر برد دارند. این زیردریایی‌ها قادرند هم زیردریایی‌های هسته‌ای و هم ناوهای هواپیمابر را متلاشی سازند.
وبسایت محافظه‌کار مزبور که حامی حزب جمهوری‌خواه آمریکاست، به نقل از برخی مقامات ناشناس آمریکایی نوشته است که علت آنکه آمریکایی‌ها موفق به ردیابی زیردریایی روسی نشده‌اند، کاهش 487 میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا ظرف یک دهه به عنوان یکی از برنامه‌های باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکاست. از منظر این مقامات، این کسری بودجه منجر به ناتوانی نیروهای آمریکایی شده است. سیستم ضدزیردریایی آمریکا از جمله بخش‌های ارتش آمریکاست که هدف کاهش بودجه است.
این گزارش ادعا می‌کند که سیستم‌های قدرتمند هیدروآکوستیک زیردریایی‌یاب ارتش آمریکا در اقیانوس اطلس که توسط ماهواره نیز حمایت می‌شوند، قادر نبوده‌اند که ظرف دو دهه گذشته زیردریایی‌های روسی را ردیابی کنند.
وبسایت محافظه‌کار مزبور همچنین انتقادات تند برخی نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا را از روسیه و رئیس‌جمهور این کشور، ولادیمیر پوتین منتشر کرده است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
اسکندر بیخ گوش آمریکا(اسکندر:سپر دفاعی روسیه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجراجویی آمریکا در بیخ گوش چین



ماجراجویی آمریکا در بیخ گوش چین

آمریکا می خواهد تا سال 2020، 60% ناوگان دریایی خود را در آسیا و اقیانوسیه مستقر کند. این خبر را 'لئون پانتا' وزیر دفاع آمریکا در همایش امنیتی سنگاپور، اعلام کرد. اما گفته منظور از این جابجایی محار کردن چین نیست.

 

شبکه "بی بی سی فارسی" (BBCPersian) شنبه13خرداد (June.2)از اسقرار ناوهای جنگی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه در بیخ گوش چین خبر داد: «آمریکا بیشتر نیروی دریایی خود را در آسیا و اقیانوسیه نگهداری می کند. فعلاً نیمی از نیروی دریایی آمریکا در این منطقه و نیم دیگر در اقیانوس اطلس است. آمریکا می خواهد تا سال 2020، 60% ناوگان دریاییش را در آسیا و اقیانوسیه مستقر کرده باشد. این خبر را "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا در همایش امنیتی سنگاپور، در بیخ گوش چین اعلام کرد. اما گفته است منظور از این جابجایی محار کردن چین نیست.»

 

در این گزارش تصویری لئون پانتا گفت: «بعضی فکر می کنند تأکید بیشتر آمریکا بر منطقه آسیا و اقیانوسیه به چالش کشیدن چین است من با این نظر مخالفم. کوشش ما برای حضور بیشتر و مؤثرتر در آسیا کاملاً متناسب با رشد و توسعه چین است.»

 

گزارشگر بی بی سی در ادامه افزود: «چین که می کوشد قدرت اصلی منطقه باشد از افزایش حضور آمریکا در آن جا ناراضی است. چین با بعضی از متحدان آمریکا مانند فیلیپین دعواهای ارضی دارد. تقویت حضور آمریکا در منطقه ممکن است آن کشورها را در رویارویی با چین در منطقه ای که شاه راه نیمی از تجارت دریایی جهان است. جسورتر کند. وزیر دفاع آمریکا گفت اختلافات ارضی در منطقه باید از طریق قوانین بین المللی حل و فصل شوند.»

پانتا گفت: «چین و کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا برای رسیدگی به اختلافاتشان باید به قوانین و مقررات بین المللی رجوع کنند و کمک کنند آیین نامه ای به این منظور تدوین بشود.»

خبرنگار بی بی سی گفت: «حدود شش ماه پیش بعضی رسانه های چین هشداردادند هرگونه قدرت نمایی آمریکا، موجب بیشتر شدن سوء تفاهم ها شود و امنیت منطقه را به خطر می اندازد./جام نیوز