اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زیباکلام: اتفاقی که در زندگی هاشمی افتاد معنای واقعی عاقبت به خیری بود



اخبارسیاسی,همایش تقدیر از عارف حمایت از روحانی

زیباکلام: اتفاقی که در زندگی هاشمی افتاد معنای واقعی عاقبت به خیری بود

صادق زیباکلام در همایش تقدیر از عارف حمایت از روحانی در خصوص زندگی سیاسی هاشمی رفسنجانی گفت: اتفاقی که در زندگی هاشمی رفسنجانی افتاد باعث شد تا من متوجه شوم عاقبت به خیر شدن که روحانیون در پایان هر منبر خود می گویند چه معنایی دارد.

وی پس از قرائت قطعه شعر «می تراود مهتاب» از نیما یوشیج گفت: اکنون که یک نفر از این دو بزرگوار رئیس جمهور شده و امیدواریم که حق به حقدار برسد و دیگری معاون اول رئیس جمهور شود، باید بگویم اگر چه خیلی حرفها از فساد گرفته تا گرانی بیان شد اما جای یک نکته خالی بود.

زیباکلام با اظهار اینکه آزادی بیان موردی بود که هیچ کدام از نامزدهای محترم درباره آن سخن نگفتند بیان داشت: اگر آزادی بیان وجود داشت ما باید زودتر متوجه می شدیم که مذاکرات هسته ای در 8 سال گذشته هیچ پیشرفتی نداشته است.

وی ادامه داد: در حالی که ما فکر می کردیم آقای جلیلی سنگر به سنگر غربی ها را وادار به عقب نشینی می کند این نارواست که ما در جریان مناظره بفهمیم که این مذاکرات پیشرفتی نداشته است. به خداوندی خدا اگر آزادی بیان در مطبوعات و امکان به نقد کشیدن حاکمیت وجود داشته باشد مشکلات پیش رو یک به یک حل خواهد شد./مهر


ویدیو مرتبط :
اتفاقی که اتفاقی اتفاق افتاد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معنای واقعی برنده بودن در زندگی چیست؟


اگر از افراد مختلف بپرسید كه می خواهند در زندگی برنده باشند یا یك بازنده مسلم است كه بیشتر آنها می گویند می خواهند برنده باشند. اما این پاسخ خود پرسشی را در ذهن ایجاد می كند. «برنده بودن در زندگی چگونه است و معنای واقعی برنده بودن چیست؟»

در بعضی موارد تعریف «بردن» بسیار ساده است مثلاً در یك مسابقه بسكتبال كسی كه بیشترین امتیاز نهایی را كسب كرده است برنده است. ولی در زندگی واقعی تصمیم گرفتن برای برنده بودن چندان ساده نیست. آیا نظر شما غیر از این است؟ علت این است كه افراد مختلف بردن را به اشكال مختلف تعریف می كنند.
برای بسیاری برنده بودن به معنای داشتن پول یا ثروت زیاد است. اما بعضی افراد برنده بودن را در عمر دراز می دانند. و افرادی هم می خواهند تمام عمر خوش تیپ و سالم باشند. بعضی شادی و بعضی خوش گذرانی را بردن می دانند.



همه اینها خوب است اما ...
من می خواهم كمی شما را ترغیب كنم تا درباره بردن یا موفقیت به گونه ای متفاوت بیندیشید. معمولاً افراد برنده بودن را به معنای زیاده اندوزی در یك زمینه خاص می دانند. ولی اگر بخواهیم صادقانه به این موضوع نگاه كنیم باید بگویم برنده بودن یعنی موفقیت در ایجاد تعادل در بین اندوخته های شخص در تمام جوانب زندگی است.
اجازه دهید تكرار كنم: «بردن واقعی یا انسان موفقی بودن، به معنای زیاده اندوزی در یك زمینه خاص نیست. بلكه به معنای ایجاد تعادل بین اندوخته هاست آنهم در زوایای مختلف زندگی. »
به عنوان مثال: اگر فردی میلیون ها دلار پول در بیاورد ولی خانواده اش را بخاطر بی توجهی از دست بدهد آیا انسان موفقی است؟ یا اگر كسی در دنیا مشهور شود ولی حتی یك دوست واقعی نداشته باشد یك برنده است؟ البته كه نه. باید بگویم این افراد زندگی رقت انگیزی دارند.

اول، تعریف كنید
بنابراین اولین كاری كه باید انجام دهیم این است كه مشخص كنیم چه چیزی را به عنوان برد در زندگی می دانیم توصیه من به شما این است كه بر روی سه ناحیه اصلی تمركز كنید. كه در ادامه به این سه ناحیه می پردازیم:
• بدن
• روان
• روح

بدن ما ارتباط فیزیكی با دنیای واقعی دارد. و سلامت بدنی، مالی، بهداشتی، خانوادگی، كاری و حرفه ای ما با آن در ارتباط است. سلامت شما در چه سطحی است؟ وضعیت مالی شما چگونه است؟ آیا با دوستان و خویشان خود ارتباط كافی دارید. در این ناحیه از زندگی خود برد را چگونه تعریف می كنید؟

ناحیه بعدی روان است كه با احساسات، خواستها و هوش ما در ارتباط است. این ها افكار، عقاید و گرایش های ما هستند. چقدر شور زندگی، كار و فعالیت دارید؟ آیا برای تقویت اراده خود كاری می كنید؟ آیا هوش و ذكاوت شما باعث پیشرفت شما شده است؟ آیا اخیراً رفتار و عملكرد خود را بررسی كرده اید؟ برد در این نواحی را چگونه تعریف می كنید؟

و اما روح قسمتی از وجود ماست كه به این زندگی ارزش والا می دهد. قسمت روحانی و ارتباط ما با معبود را شامل می شود. آرامش درونی از چیزهایی عمیق تر بدست می آید. آیا تا به حال فكر كرده اید به اعماق روحانی خود نفوذ كنید؟ آیا تا كنون از عبادت معبود و توجه او به خود لذت برده اید؟ باید بدانید كه این ناحیه در برقراری تعادل بین نواحی دیگر و كسب ارامش بسیار مهم است. حال شما بگویید در این ناحیه چه چیزی را بدست می آورید و برد در آن را چگونه تعریف می كنید؟

هر چه بیشتر بین این نواحی تعادل ایجاد كنیم آرامش بیشتری داریم تا اینكه به موفقیتی فوق العاده در یكی از این نواحی دست پیدا كنیم و نواحی دیگر را از دست بدهیم. آفرینش انسان چنان بوده تا زندگی متعادلی داشته باشد. این سبك بهترین و متعادل ترین شیوه زندگی است. و كسی كه بدین گونه عمل كند، می تواند بگوید برنده است.

دوم، الویت بندی كنید.
بعد از اینكه مشخص كردید در هر یك از نواحی ذكر شده چه می خواهید، باید آنها را الویت بندی كنید. و در هر ناحیه قسمت های غیر مهم را از لیست خود حذف كنید. و در هر ناحیه قسمت های غیر ضروری را از لیست خود حذف كنید. برنامه ای تهیه كنید كه هدف آن ایجاد تعادل در نواحی مختلف باشد. بر روی اهداف خود كار كنید. انتخاب كنید. بد نیست سخنی از «آیزن هاور» رئیس جمهور سابق ایالات متحده را در این مورد یاد آوری كنم: « تاریخ مردم آزاد با شانس ساخته نمی شود بلكه با انتخاب، با انتخاب آنها ساخته می شود.»
وقتی كه زمان خود را مدیریت می كنیم و برنامه ریزی می كنیم به سادگی الویت های خود را انتخاب كرده ایم. برای عموم مردم الویت عیش حال است و  برای اهداف دور و دراز اهمیت زیادی قائل نیستند. اما برنده ها روی اهداف بلند مدت خود تمركز می كنند. برای اهداف خود برنامه و زمان بندی دارند. و تنبلی را از این برنامه حذف كرده اند.

و آخر از همه، عمل كنید.
بسیار خوب،شما برد را برای خود تعریف كرده اید. الویت های زندگی خود را مشخص كرده اید. اكنون قسمت مشكل كار شروع شده است: « عملی كردن اهداف » اینجاست كه تنها هستید. همه ما این مرحله را باید با داشته های خودمان طی كنیم. اما نوشتن برنامه بسیار موثر تر از این است كه بدون چشم انداز فقط سخت كار كنید.
هفته ها را برای خود حد فاصلی در برنامه ریزی قرار دهید. هفته اول روی الویت ها تمركز كنید. و هفته دوم كارهای هفته قبل را مرور كنید و كاستی ها را بر طرف كنید و توجه داشته باشید كه آیا در ایجاد تعادل موفق بوده اید یا خیر؟
ممكن است در نگاه اول كمی سخت به نظر برسد كه برای روابط خانوادگی، كار، تفریح، ورزش و همه اینها وقت بگذارید ولی بدانید كه موفقیت واقعی در كار و حرفه جدای از موفقیت در زندگی نیست و شاید در نگاه اول زمان گذاشتن برای نواحی مختلف زندگی حركت شما را كند نماید اما یك حركت استوار و مطمئن برایتان به ارمغان می آورد.

منبع : Banki.ir