اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنگ انتخابات به صدا در آمد


از امروز ۲۲ بهمن ماه تبلیغات انتخابات پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری آغاز شد و نامزدهای این انتخابات می توانند به مدت ۲ هفته به رقابت انتخاباتی بپردازند.

خبرگزاری مهر: از امروز ۲۲ بهمن ماه تبلیغات انتخابات پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری آغاز شد و نامزدهای این انتخابات می توانند به مدت ۲ هفته به رقابت انتخاباتی بپردازند.

 بر اساس ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری فعالیتهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات سراسری پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بامداد روز پنجشنبه ۲۲/۱۱/۹۴ آغاز و در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۰۶/۱۲/۹۴ یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی پایان می یابد.

در این دوره از انتخابات خبرگان رهبری  ۸۱۸ داوطلب ثبت نام کرده بودند که در مدت ۳۰ روزه بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان صلاحیت ۳۷۳ مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد نیز صلاحیت ۲۰۷ نفر رد و ۱۶۶ نفر تائید شد.

بنابراین گزارش از ۸۱۸ داوطلب خبرگان، ۱۵۸ نفر از ادامه رقابت و ورود به انتخابات انصراف دادند، ۱۱۱ نفر غیرمجاز (عدم سابقه تحصیلی حوزوی، ...) بودند و ۱۵۲ نفر نیز در آزمون کتبی شرکت نکردند، که مجموع انصرافی ها، غیر مجازها و غایبان آزمون به ۴۲۱ نفر رسید و در نهایت فقهای شورای نگهبان صلاحیت ۳۷۳ نفر از آنان را بررسی کردند.

در نهایت صلاحیت ۱۷۱ مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفت برای هر صندلی مجلس خبرگان ۲ نامزد به رقابت خواهند پرداخت.


ویدیو مرتبط :
زنگ صدا از راشید.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنگ پایان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صدا درآمد



 یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

زنگ پایان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صدا درآمد

- ستاد انتخابات وزارت کشور، زنگ پایان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صدا درآورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای سالامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز (جمعه) در سراسر کشور کلید خورد.

طبق قانون قرار بود زمان رسمی انتخابات تا ساعت 18 باشد که حضور چشمگیر مردم در انتخابات سبب شد زمان رای‌گیری دو ساعت تمدید و تا ساعت 20 تمدید شود.

چندیدن دقیقه دیگر به پایان رای‌گیری مانده بود که وزارت کشور بار دیگر زمان رای‌گیری‌ها را تا ساعت 21 و بعد از ان نیز تا 22 تمدید کرد.

حضور چشمگیر مردم ولایتمدار و حماسه‌ساز تهران که همچنان با حضور گسترده و صف‌های فشرده مردم برای انداخن آرا خود در صندوق‌ها بار دیگر ستاد انتخابات وزارت کشور را بر این داشت که صرفا در تهارن ساعت رای‌گیری را تا 23 مجددا تمدید کند.

هم‌اکنون نیز ستاد انتخابات وزارت کشور زنگ پایان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را به صدا در آورد./فارس