اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنده ماندن پسر2ساله در یک حادثه عجیب +عکس



زنده ماندن پسر2ساله در یک حادثه عجیب +عکس

روزانه حوادث عجیبی در تمام دنیا رخ می دهد که می توانند به سوژه های داغ سال هم تبدیل شوند. این حوادث عجیب از مراسمی جالب و خطرناک تا زنده ماندن در شرایط سخت هستند و هر کدام داستانی برای خود دارند.

زنده ماندن در سوانح خطرناکی مانند تصادف های وحشتناک از جمله مواردی است که در دنیا ممکن است رخ دهد. تا به حال انسان های بسیاری بوده اند که در شرایط بسیار عجیبی از مرگبارترین سوانح جان سالم بدر برده اند و زندگی خود را کاملا عادی ادامه می دهند.

"ونگ جیرانگ" پسر بچه دوساله ای است که چند روز پیش از حادثه ای خونین و مرگبار به طور عجیبی جان سالم به در برد. این پسر بچه در حال دویدن در خانه بود که ناگهان زمین خورده و یک قیچی وارد جمجمه اش می شود.

حوادث مرگبار , وارد شدن قیچی در جمجمه


این قیچی که روی میز بوده است بر اثر خوردن بچه به میز از روی آن افتاده و از بالای چشم چپ "ونگ" وارد سرش شد. این پسر بچه پس از وقوع حادثه به سرعت به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی سختی قرار گرفت ولی در نهایت توانست زنده بماند.

 

حوادث مرگبار , وارد شدن قیچی در جمجمه


پزشکان اعلام کرده اند که اگر این قیچی سانتی متری بالاتر یا وارد چشمش می شد بدون شک او جانش را از دست می داد. پزشکان ابتدا ترس برای خارج کردن این قیچی داشتند زیرا ممکن بود مشکلات بیشتری برای او به وجود آید ولی در نهایت عمل کاملا موفقیت آمیز بود..... /  yjc.ir


ویدیو مرتبط :
زنده ماندن عجیب کودک 3 ساله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کودکی که بایدبرای زنده ماندن بخندد+عکس



 

 

کودکی که بایدبرای زنده ماندن بخندد+عکس

 

 

بیشتر مادرها، قلقلک دادن فرزندانشان را کاری جالب می دانند که تنها جنبه سرگرمی دارد، اما برای مادری به نام "سانچیا نوریس" این کار تنها راهی است که می تواند فرزندش "بن" را از مرگ مغزی نجات دهد. به گزارش تابناک،"بن" هر شب چندین بار دست از تنفس کردن می کشد و مادرش مجبور است برای بازگرداندن تنفس فرزندش او را به آرامی قلقلک بدهد. وی با کمک سیستم هشدار دهنده ای از متوقف شدن تنفس فرزندش آگاه شده و خود را هراسان به اتاق بن می رساند تا با قلقلک دادن دوباره تنفس او را بازگرداند.

 

نوریس می گوید باید به شکلی فرزندش را تحریک کند تا دوباره نفس کشیدن را از سر بگیرد و برای این کار زیر چانه، کف پا و یا شکم بن را قلقلک می دهد و این کار برای از سر گرفته شدن تنفس کافی است. به گفت نوریس فرزندش یک شب ۲۳ بار دچار توقف تنفس شد و تمامی این مدت به شیوه قلقلکی دوباره به حیات بازگشته است.

بن مبتلا به اختلالی به نام "آپنه" یا بی دمی است که در میان نوزادان نابالغ رواج زیادی دارد. این اختلال منجر به توقف تنفس نوزاد در خواب برای بیش از ۲۰ ثانیه می شود و در صورتی که تا ۵ دقیقه ادامه داشته باشد منجر به مرگ مغزی خواهد شد. این اختلال به واسطه رشد ناکامل ماهیچه ها و سیستم عصبی نوزاد در هنگام تولد رخ می دهد. معمولا نوزادان مبتلا به این اختلال با گذشت زمان درمان می شوند اما در زمان ابتلا یکی از بهترین شیوه ها برای تحریک سیستم عصبی و ماهیچه های نوزاد قلقلک دادن است.

بر اساس گزارش میل آنلاین، بن نیز به شدت نابالغ و در هفته بیست و چهارم از دوران جنینی متولد شده است به شکلی که پزشکان امیدی به نجات او نداشتند با این همه پس از گذشت ۱۸ هفته بهبود پیدا کرده و به خانه انتقال پیدا کرد..../تابناک