اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمین لرزه 7 ریشتری پرو را لرزاند



اخبار حوادث - زمین لرزه 7 ریشتری پرو را لرزاند

مرکز زلزله نگاری امریکا بامداد دوشنبه از وقوع زمین لرزه شدیدی به بزرگی 7 در مقیاس درونی زمین (ریشتر ) در جنوب پرو خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، این زمین لرزه در 38 مایلی ( 61 کیلومتری) بخشهای شرقی و شمال شرقی شهر پوکیو در جنوب پرو رخ داده است .

مرکز زلزله نگاری امریکا گفت: مرکز این زمین لرزه در عمق 6/36 مایلی ( 9/58 کیلومتری) زمین بورده است.

مرکز هشدار سونامی در اقیانوس آرام اعلام کرده است زمین لرزه ای با این شدت ˈ گاهی موجب ایجاد سونامی هایی می شود که می تواند در امتداد سواحل واقع در فاصله یکصد کیلومتری مرکز زمین لرزه مخرب باشد. ˈ

این مرکز افزود: مقامات منطقه اطراف مرکز زمین لرزه باید مراقب احتمال بروز سونامی باشند و اقدام مقتضی را به عمل آورند.

هنوز گزارشی در مورد خسارات یا تلفات احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است.
اخبار حوادث - فرارو

 


ویدیو مرتبط :
زمین لرزه رومانی را لرزاند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمین لرزه ۷.۵ ریشتری مرز پرو و برزیل لرزاند



سازمان لرزه نگاری آمریکا اعلام کرد که زمین لرزه ای به بزرگی 7/5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر)، مناطق مرزی بین پرو و برزیل در حوضه رود آمازون را لرزاند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، زمین لرزه سه شنبه شب رخ داده و هنوز گزارشی در باره میران تلفات یا خسارت های احتمالی مخابره نشده است.

مرکز وقوع زلزله در 296 کیلومتری شمال غرب شهر«پورتو مالدونادو» در شرق پروه بوده است.

سازمان لرزه نگاری آمریکا همچنین گفت که زمین لرزه در عمق حدود 600 کیلومتری زمین و در منطقه جنگل های خالی از سکنه رخ داده و از این رو به احتمال زیاد خسارت و یا تلفات زیادی نداشته است.
رسانه ها همچنین اعلام کردند که ساکنان محلی در جنوب پرو نزدیک مرز شیلی نیز این زمین لرزه را احساس کرده اند.

شاهدان عینی همچنین گفتند که زمین لرزه از سوی ساکنان شهر لیما پایتخت پرو در فاصله 681 کیلومتری این زمین لرزه نیز شده است.

 

 اخبار  حوادث  -  ایرنا