اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمین‌خواران امامزاده ساز شدند!



اخبار,اخبار ا جتماعی , ساخت امامزاده‌ای جعلی

 
امامزاده‌سازهستند اما از نوع زمین‌خوارش. با جامه انسان‌های نیكوكار به روستاها می‌رفتند و می‌گفتند كه قرار است برای آنها امامزاده بسازند البته دست خالی نمی‌رفتند چند ضریح و اقلام مذهبی هم می‌بردند تا ادعای دروغ خود را راست جلوه بدهند اما نمی‌دانستند این ره كه می‌روند به بن‌بست می‌رسد و اسیر چنگال قانون خواهند شد.

 

زمین‌خواری در این روستا به شیوه‌ای جدید صورت گرفته است؛ به گونه‌ای كه این متخلفان عرصه‌ای را كه به گفته ریش‌‌سفیدان این روستا محل چرای دام آنها طی دهه‌های اخیر بوده است را انتخاب كرده و با خرید گنبد و بارگاه درصدد احداث امامزاده جدیدی در این روستا بودند تا بتوانند در پوشش یك مكان مذهبی و به نام خدمت‌رسانی به زائران، اقدام به تصرف اراضی محدوده آن و ساخت‌و‌ساز كنند.

 

این تخلفات در كنار مساله‌ای حیاتی به نام بحران آب كه هر روز وضعیت آن حساس‌تر می‌شود، از مسائل مهم و استراتژیك برای اداره كشور است، چرا كه اگر زمینی نباشد با آب هم نمی‌توان به كشت و تولید ادامه داد. بنابراین بحران زمین نیز یكی دیگر از مسائل مهم و استراتژیكی است كه به نظر می‌رسد مسئولان اجرایی و قضایی باید در راستای حفاظت از منابع پایه آب و خاك كشور بیش از پیش به آن توجه داشته باشند و با کسانی که به خود  اجازه دست‌اندازی به طبیعت و تخلف در عرصه‌ گرانبهایی به نام «زمین» را می‌دهند شدیدا برخورد کنند.

 

دیروز رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از معرفی پرونده زمین‌خوارانی كه قصد داشتند با ساخت امامزاده‌ای جعلی در یكی از روستاهای لواسانات كوچك دست به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی بزنند، به دادگاه خبر داد. به گفته كارشناسان محلی در لواسان ماه‌هاست عده‌ای زمین‌خوار تابلودار برای ساخت امامزاده‌ای جعلی در روستای انباج تلاش می‌كردند تا شاید از این طریق بتوانند با ساخت‌و‌ساز اماكن تجاری و تفریحی در كنار آن پولی به جیب بزنند به گونه‌ای كه حتی گنبد و گلدسته‌های مورد نیازشان را هم خریداری كرده بودند اما سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به موقع وارد عمل شد و از این اقدام و ادامه تخلفات آنها جلوگیری كرد.

 

چرا كه به گفته خداكرم جلالی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در روستای «انباج» لواسانات كوچك برخی از زمین‌خواران تابلودار این منطقه با ترفندی جدید برای زمین‌خواری درصدد ساخت امامزاده در محلی بودند كه اصلا مشخص نیست امامزاده‌ای در آنجا بوده است یا خیر؛ كه البته با انجام اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته، جلوی ادامه روند ساخت و‌سازو نصب گنبد و سازه این امامزاده گرفته شد تا پرونده و ابهامات آن روشن شود. وی با بیان علت همكاری اداره اوقاف شهرستان، داشتن یا نداشتن تاریخچه و شجره‌نامه که از جمله مسائل ابهام‌آمیز است كه با تعامل صورت گرفته با سازمان اوقاف در حال بررسی آن هستیم، گفت: پرونده تخلف این زمین‌خواران تكمیل و به دادگاه فرستاده شد و به صورت كامل از ادامه این پروژه جلوگیری به عمل آمد. 

 

 اخبار اجتماعی  -  آرمان 


ویدیو مرتبط :
زمین های حاصلخیز، زیر پای زمین خواران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمین‌ خواران امامزاده ساز شدند!


امامزاده‌سازهستند اما از نوع زمین‌خوارش. با جامه انسان‌های نیكوكار به روستاها می‌رفتند و می‌گفتند كه قرار است برای آنها امامزاده بسازند البته دست خالی نمی‌رفتند چند ضریح و اقلام مذهبی هم می‌بردند تا ادعای دروغ خود را راست جلوه بدهند.

روزنامه آرمان: امامزاده‌سازهستند اما از نوع زمین‌خوارش. با جامه انسان‌های نیكوكار به روستاها می‌رفتند و می‌گفتند كه قرار است برای آنها امامزاده بسازند البته دست خالی نمی‌رفتند چند ضریح و اقلام مذهبی هم می‌بردند تا ادعای دروغ خود را راست جلوه بدهند اما نمی‌دانستند این ره كه می‌روند به بن‌بست می‌رسد و اسیر چنگال قانون خواهند شد.

زمین‌خواری در این روستا به شیوه‌ای جدید صورت گرفته است؛ به گونه‌ای كه این متخلفان عرصه‌ای را كه به گفته ریش‌‌سفیدان این روستا محل چرای دام آنها طی دهه‌های اخیر بوده است را انتخاب كرده و با خرید گنبد و بارگاه درصدد احداث امامزاده جدیدی در این روستا بودند تا بتوانند در پوشش یك مكان مذهبی و به نام خدمت‌رسانی به زائران، اقدام به تصرف اراضی محدوده آن و ساخت‌و‌ساز كنند.

این تخلفات در كنار مساله‌ای حیاتی به نام بحران آب كه هر روز وضعیت آن حساس‌تر می‌شود، از مسائل مهم و استراتژیك برای اداره كشور است، چرا كه اگر زمینی نباشد با آب هم نمی‌توان به كشت و تولید ادامه داد.

بنابراین بحران زمین نیز یكی دیگر از مسائل مهم و استراتژیكی است كه به نظر می‌رسد مسئولان اجرایی و قضایی باید در راستای حفاظت از منابع پایه آب و خاك كشور بیش از پیش به آن توجه داشته باشند و با کسانی که به خود  اجازه دست‌اندازی به طبیعت و تخلف در عرصه‌ گرانبهایی به نام «زمین» را می‌دهند شدیدا برخورد کنند.

دیروز رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از معرفی پرونده زمین‌خوارانی كه قصد داشتند با ساخت امامزاده‌ای جعلی در یكی از روستاهای لواسانات كوچك دست به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی بزنند، به دادگاه خبر داد.

به گفته كارشناسان محلی در لواسان ماه‌هاست عده‌ای زمین‌خوار تابلودار برای ساخت امامزاده‌ای جعلی در روستای انباج تلاش می‌كردند تا شاید از این طریق بتوانند با ساخت‌و‌ساز اماكن تجاری و تفریحی در كنار آن پولی به جیب بزنند به گونه‌ای كه حتی گنبد و گلدسته‌های مورد نیازشان را هم خریداری كرده بودند اما سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به موقع وارد عمل شد و از این اقدام و ادامه تخلفات آنها جلوگیری كرد. چرا كه به گفته خداكرم جلالی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در روستای «انباج» لواسانات كوچك برخی از زمین‌خواران تابلودار این منطقه با ترفندی جدید برای زمین‌خواری درصدد ساخت امامزاده در محلی بودند كه اصلا مشخص نیست امامزاده‌ای در آنجا بوده است یا خیر؛ كه البته با انجام اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته، جلوی ادامه روند ساخت و‌سازو نصب گنبد و سازه این امامزاده گرفته شد تا پرونده و ابهامات آن روشن شود.

وی با بیان علت همكاری اداره اوقاف شهرستان، داشتن یا نداشتن تاریخچه و شجره‌نامه که از جمله مسائل ابهام‌آمیز است كه با تعامل صورت گرفته با سازمان اوقاف در حال بررسی آن هستیم، گفت: پرونده تخلف این زمین‌خواران تكمیل و به دادگاه فرستاده شد و به صورت كامل از ادامه این پروژه جلوگیری به عمل آمد.