اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان پرداخت سومین قسط پول نفت ایران



اخبار,اخبار اقتصادی , پول نفت ایران

 

اخبار اقتصادی - فردا، پرداخت سومین قسط پول نفت ایران

برخی منابع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که «سئول» طبق توافق اولیه ایران و ۱+۵ در ژنو، قرار است فردا، قسط سوم ۵۵۰ میلیون دلاری بابت واردات نفت خام را به ایران بپردازد. 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ برخی منابع آگاه امروز، پنجشنبه، اعلام کردند که کره جنوبی طبق توافق اولیه هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) که کاهش اندک تحریم‌های ایران را به همراه داشت، قرار است قسط سوم550 میلیون دلاری برای واردات نفت خام را، به ایران پرداخت کند.

این پرداختی که قرار است روز جمعه همین هفته صورت گیرد، در حالی است که ژاپن اولین و دومین قسط نفت ایران در ماه فوریه و اوایل این هفته را پرداخت کرد.

طبق توافق اولیه ژنو که در 24 نوامبر بین ایران و 1+5 صورت گرفت، ایران به 4.2 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی مسدود شده‌اش در کشورهای خارجی ظرف یک برنامه 8 بخشی تا ماه ژوئیه دسترسی پیدا می‌کند.

طبق این توافق، دومین و سومین پرداختی ایران قرار بود در اول ماه مارس (10 اسفندماه) و به مبلغ 450 میلیون دلار و 7 مارس (16 اسفندماه) به مبلغ 550 میلیون باشد.

اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
پرداخت قسط وام پدر به عنوان هدیه کریسمس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصمیم ژاپن برای پرداخت پول نفت ایران از طریق بانک مرکزی خود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا انجام گرفت

تصمیم ژاپن برای پرداخت پول نفت ایران از طریق بانک مرکزی خود

خبرگزاری فارس: روزنامه نیکی ژاپن اعلام کرد به دنبال پیروی بانک میتسوبیشی از حکم دادگاه آمریکایی علیه ایران دولت ژاپن در حال بررسی درخواست از بانک مرکزی این کشور برای تسهیل پرداخت پول نفت ایران است.

خبرگزاری فارس: تصمیم ژاپن برای پرداخت پول نفت ایران از طریق بانک مرکزی خود

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس روزنامه نیکی چاپ ژاپن گزارش داد، دولت ژاپن و مقامات بانکی بخش خصوصی این کشور در حال بررسی در خواست از بانک مرکزی ژاپن برای کمک در زمینه پرداخت پول نفت  ایران هستند.

 

بانک توکیو میتسوبیشی یو اف جی، که بخش عمده ای از پرداخت های مربوط به خرید نفت ژاپن از ایران را انجام می داد، روز پنجشنبه اعلام کرد، مبادلات با بانک های ایرانی را پس از دستور یک دادگاه در منطقه نیویورک آمریکا در اوایل ماه جاری، متوقف نموده است.

یکی از مقامات بانکی در این زمینه گفت، این اقدام، از تصمیم یک دادگاه آمریکایی در سال 2007 ناشی می شود که ایران را به پرداخت بیش از 2.6 میلیارد دلار به بازماندگان و خانواده های قربانیان انفجار  سال 1983 پایگاه نظامیان آمریکایی در لبنان محکوم کرده بود.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی ژاپن می تواند راه حلی را برای حل این مشکل ارائه کند چرا که بانک های خارجی می توانند حسابهایی را در این بانک به ین افتتاح کنند./فارس