اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان پایان قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان/ برای بیمه عمر، باید بیمه تکمیلی داشته باشید



اخبار,اخباراجتماعی ,بیمه

 رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از اتمام قرارداد بیمه تکمیلی و عمر بازنشستگان در پایان آبان ماه خبر داد و گفت: با شرکت‌های تجاری بیمه‌ای برای قرارداد سال آینده وارد مذاکره شده ایم.

علی‌اصغر بیات به بیمه تکمیلی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: قرارداد این افراد در پایان آبان ماه به اتمام می رسد به همین دلیل قصد داریم با شرکت‌های تجاری بیمه‌ای وارد مذاکره شده و ضمن اعلام کتبی به آنها، مناقصه‌ای را نیز برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: چند مورد برای بیمه تکمیلی بازنشستگان مورد تاکید ماست؛ اول اینکه حق بیمه پرداختی این افراد نباید خیلی بیش از سال گذشته باشد تا بازنشستگان توان پرداخت را داشته باشند و دوم اینکه توانمندی و عملکرد گذشته شرکت‌های بیمه‌ای به دقت بررسی خواهد شد تا با شرکتی با کیفیت برای بیمه تکمیلی بازنشستگان، قرارداد ببندیم که هم خدمات مناسبی ارائه کند و هم نرخ دریافتی بالا نباشد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی به نظرسنجی از کانون‌های بازنشستگان در استان‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر فرمی را برای نظرسنجی به استان‌های مختلف ارسال کرده‌ایم تامیزان رضایت و عملکرد شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ از سوی بازنشستگان سنجیده شود. که این امر در انعقاد قرار داد جدید نیز موثر خواهد بود.

بیات گفت: همچنین در سال گذشته نیز نظرسنجی برای قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان انجام شد؛ بطوریکه از ۲۰۰۰ بازنشسته سئوال و در نهایت در اکثر استان‌ها رضایت بالای ۵۰ و حتی ۹۰ درصدی نیز به دست آمد که البته در نهایت با رضایت بازنشستگان قرار داد منعقد شد.

وی گفت: سال گذشته حق بیمه بازنشستگان ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان بود که نسبت به سال قبل آن سه هزار تومان افزایش داشت و امسال نیز در صدد هستیم تا مبلغ افزایش حق بیمه بیش از این مقدار نباشد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی همچنین در مورد بیمه عمر بازنشستگان نیز گفت: قرارداد بیمه عمر نیز تا سی‌ام آبان ماه امسال اعتبار دارد و بر این اساس بدون هیچ شرط سنی، سه میلیون تومان به خانواده بازنشستگانی که فوت می‌کنند، پرداخت می‌شود.

به گفته بیات، حق بیمه عمر برای هر فرد بازنشسته ۳۶ هزار تومان است که از این مبلغ ۲۴ هزار تومان را تامین اجتماعی و ۱۲ هزار تومان باقی‌مانده نیز در چهار قسط سه هزار تومانی از بازنشستگان کم می‌شود.

وی ادامه داد: بیمه عمر به بازنشستگانی تعلق می‌گیرد که بیمه درمان و تکمیلی تامین اجتماعی را داشته باشند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: همزمان با انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی و درمان بازنشستگان برای سال ۹۵-۹۴، بیمه عمر آنها نیز با یک شرکت بیمه‌ای تمدید خواهد شد.

به گفته بیات، برای بیمه عمر نیز همان مراحل بیمه تکمیلی طی خواهد شد و از میان مناقصه و مذاکره با شرکت‌های بیمه‌ای، یکی انتخاب خواهد شد.


 اخبار اجتماعی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری تکمیل تر شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری



اخبار,اخباراجتماعی ,بیمه تکمیلی بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزییات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محمود اسلامیان در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: قرارداد فعلی، ابتدای شهریور ماه به پایان می‌رسد.

وی افزود: در حال بررسی نتایج مناقصه بیمه‌ها هستیم و برنده هفته آینده اعلام می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: علاوه بر یک میلیون و دویست هزار بازنشسته، نزدیک به دو میلیون خانواده بازنشستگان نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.

به گزارش ایسنا در ادامه این نشست خبری عباس رشیدی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی به ارائه توضیحات بیشتری در خصوص قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان پرداخت و گفت: از سال 92 دولت در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان کمک می‌کرد اما سال گذشته کمک دولت در مجلس حذف و بار آن مستقیما روی دوش صندوق قرار گرفت. بر همین اساس سال گذشته بسته خدمتی بیمه تکمیلی را به مناقصه گذاشتیم. بودجه صرف شده برای این امر 750 میلیارد تومان در سال گذشته شد.

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ k جراحی و هزینه‌های مختلف امسال پس از رایزنی‌ها با کانون‌های مختلف بازنشستگی نظرات گرفته شد و بسته خدمتی گسترده تری نسبت به سال گذشته را با لحاظ قیمتی که بارش بیشتر روی صندوق باشد به مناقصه گذاشتیم. مناقصه انجام شده و در حال بررسی است تا هفته آینده برنده را اعلام کنیم.

رشیدی با بیان اینکه از اول مهرماه سال 93 کتاب ارزش نسبی خدمات تغییر یافت و 174.5 درصد تغییر تعرفه‌ها را داشتیم اما به دلیل آنکه قرارداد ما 29 مرداد بسته شده بود با مشکلاتی روبرو شدیم و قرار شد در قرارداد سال 94 تعرفه‌های ارزش نسبی خدمات تحت پوشش قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان با بیان اینکه بیمه تکمیلی نیازمند منابع است اظهار کرد: امسال سقف اعمال جراحی تخصص و فوق تخصصی را برای هر بازنشسته تا 14 میلیون تومان در نظر گرفتیم که البته سال گذشته این میزان به دلیل مشکلات کمتر بود.

وی افزود: بسته خدمتی مناسبی را به صورت ویژه برای بیماران خاص در نظر گرفته‌ایم. در سال گذشته 22 هزار و 500 بیمار خاص داشتیم و برای درمان آنها تا اردیبهشت امسال 47 میلیارد تومان بدون سقف پرداخت کردیم و حتی سند 160 میلیون تومانی هم داشتیم. بنا داریم در قرارداد جدید هم بیماران خاص را به صورت ویژه ببینیم.

رشیدی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های دولتی اجرا می‌شود اما متاسفانه برخی مراکز بازنشستگان را به بیمارستان‌های خصوصی سوق می‌دهند گفت:‌در تلاش هستیم با کمک وزارت بهداشت و بیمه عاملی که انتخاب خواهد شد بهبود وضعیت داشته باشیم. سال گذشته حدود 400 میلیارد تومان و امسال حدود 600 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق صرف بیمه تکمیلی بازنشستگان شده است و حدود 380 میلیارد تومان هم از حقوق بازنشسته‌ها کسر می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی، بر اساس قرارداد جدید بیمه تکمیلی، ماهانه 20 هزار تومان از حقوق بازنشسته‌ها به ازای هر نفر کسر خواهد شد.


اخبار اجتماعی  -  ایسنا