اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان اجرای طرح جدید مرخصی زایمان فرهنگیان



اخبار,اخبار اجتماعی ,مرخصی زایمان فرهنگیان

 

اخبار اجتماعی - زمان اجرای طرح جدید مرخصی زایمان فرهنگیان

مرخصی زایمان فرهنگیان درصورت تأمین بودجه و تصویب در هیأت دولت از سال۹۴ اجرا می‌شود.

 براساس پیشنهادی كه وزیر آموزش و پرورش مطرح كرده است معلمان برای زایمان از ابتدای سال تحصیلی به مرخصی می‌روند. علی‌اصغر فانی به فارس گفته معلمی كه می‌خواهد اواسط سال تحصیلی به مرخصی زایمان برود بهتر است از ابتدای مهر به مرخصی برود. او معتقد است كه مرخصی زایمان یك كارمند با یك معلم كاملا متفاوت است و آموزش و پرورش به جز مشكل مالی در این‌باره با مشكل نیروی جایگزین نیز روبه‌روست و نمی‌تواند وسط سال تحصیلی نیروی دیگری را سر كلاس بفرستد.

9‌ماه مرخصی زایمان سیستم ما را به‌هم می‌ریزد، ما مشكل داریم، حتی ممكن است با این 9‌ماه مرخصی، 2سال تحصیلی معلم برای ما كار نكند و یك پایش در سال تحصیلی قبلی باشد و یك پایش در سال تحصیلی جدید. فانی در همین حال گفته كه آن 9‌ماه كه در قانون مجلس آمده، برای دستگاه‌ها الزامی نیست.

مرضیه گرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشاركت‌های مردمی و خانواده نیز در این زمینه معتقد است: كمبود نیرو و بار مالی سنگین مهم‌ترین دلیل افزایش نیافتن مرخصی زایمان معلمان به ۹‌ماه است.
اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
مرخصی احمدی نژاد برای همراهی مشایی برای ثبت نام ریاست جمهوری!/بگو که من مرخصی گرفته ام امروز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای طرح ویژه مرخصی زایمان فرهنگیان زن



اخبار,اخبار اجتماعی ,مرخصی زایمان

 

وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح ویژه مرخصی زایمان فرهنگیان زن از سال تحصیلی آینده خبر داد.

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که «قرار بود طرح ویژه مرخصی زایمان فرهنگیان زن اجرا شود اما مرخصی 9 ماهه فرهنگیان زن اجرا شد، برنامه شما چیست؟» اظهار داشت: آن طرح در حال مطالعه است زیرا با یک موانعی‌ از نظر برنامه‌ای مواجه شدیم که دنبال حل آن موانع هستیم.

وی ادامه داد:‌ برای اینکه اجرای مرخصی زایمان 9 ماهه فرهنگیان زن منوط به طرح جدید نباشد و فرهنگیان زن بتوانند از این مرخصی استفاده کنند، «9 ماه مرخصی زایمان» را ابلاغ کردیم ولی مطالعات آن طرح ویژه نیز در حال انجام است.

فانی در گفت‌وگو با فارس اضافه کرد: هر زمانی که برای مرخصی زایمان ویژه فرهنگیان زن به قاعده‌ای برسیم، آن را جایگزین طرح مرخصی 9 ماهه فرهنگیان زن می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «طرح ویژه مرخصی زایمان فرهنگیان زن از چه زمانی اجرا خواهد شد؟»، گفت: دو، سه نکته اجرایی دارد و اگر بتوانیم راه حل مناسبی برایش پیدا کنیم برای سال تحصیلی آینده اجرا خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدواریم در سال تحصیلی آینده این طرح اجرا شود.
اخبار اجتماعی - فارس