اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زلزله دوباره نپال را لرزاند


زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۳ ریشتر روز سه‌شنبه بار دیگر مناطقی از کشور بحران‌زده نپال را به لرزه درآورد.

خبرگزاری فارس: زمین‌لرزه‌ای قدرتمند روز سه‌شنبه بار دیگر نپال را که اخیرا زلزله‌ای مرگبار را تجربه کرده، به لرزه درآورد.

مرکز زمین‌شناسی آمریکا قدرت زمین‌لرزه امروز را  7.3 درجه در مقیاس ریشتر اعلام کرده است. قدرت زمین‌لرزه در ابتدا 7 و سپس 7.1 ریشتر و بعد 7.4 اعلام شده بود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این زمین‌لرزه در عمق 19 کیلومتری و در منطقه «نامچه بازار» رخ داده است. نامچه بازار در بخش سولوکامبو در منطقه ساگارماتای واقع در شمال شرقی نپال قرار دارد و کوهنوردانی که به اورست صعود می‌کنند، از این منطقه می‌گذرند.

زمین‌لرزه‌ای که اوایل اردیبهشت شهر کاتماندو پایتخت نپال را به لرزه درآورده بود، به مرگ بیش از 6 هزار نفر و آوارگی ده‌ها هزار تن منجر شد.

مقامات نپالی تاکنون گزارشی از خسارات یا تلفات احتمالی زمین‌لرزه امروز منتشر نکرده‌اند. با این حال، شاهدان از خسارات گسترده در پی زلزله خبر داده‌اند.

یکی از افراد حاضر در کاتماندو توئیت کرده است که ساختمان‌های زیادی تخریب شده و بسیاری زیر آوار گیر کرده‌اند. به گفته شاهدان، بسیاری از ساختمان‌هایی که در زمین‌لرزه قبلی دوام آورده و تخریب نشده بود، حالا فروریخته است. از همین رو احتمال کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم وجود دارد.

قدرت زمین‌لرزه امروز به حدی بوده است که حتی تا دهلی پایتخت هند نیز احساس شده است. زلزله امروز دو پس لرزه 6.3 و 5.6 ریشتری هم داشته است.


ویدیو مرتبط :
زلزله غرب یونان را لرزاند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله بامدادی دوباره کاکی بوشهر را لرزاند



حوادث,حوادث امروز,زلزله ای به قدرت,زلزله بوشهر,زلزله امروز کاکی بوشهر

زلزله بامدادی دوباره کاکی بوشهر را لرزاند

حوادث - بامداد امروز زلزله ای به قدرت 5.1 ریشتر کاکی در استان بوشهر را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ساعت 6:58 صبح امروز زلزله 5.1 ریشتری در عمق 20 کیلومتری زمین در منطقه زلزله زده کاکی بوشهر حس شد.

پس از زلزله 6.1 شهرستان دشتی بوشهر که در شهرهای کاکی، خورموج و شنبه خسارات مالی و تلفات جانی برجا گذاشت؛ این منطقه همچنان می لرزد. همچنین سیل هم در هفته گذشته آسیب های به این مناطق زد./خبرآنلاین