اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زائران عتبات به سامرا هم سفر می‌کنند


رییس سازمان حج و زیارت از به تایید رسیدن نظر شورای عالی امنیت ملی برای سفر زائران عتبات عالیات به سامرا خبر داد و گفت: با توجه به برقراری کامل امنیت در این منطقه سفر به زائران کشورمان از این پس مدنظر خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: موفقیت‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق در به عقب راندن گروهک تروریستی داعش موجب شد تا امنیت برخی شهرهای عراق به طور کامل برقرار شود و سامرا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: بعد از این ایجاد امنیت در شهرهای عراق و بنابر درخواست سازمان حج از شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اضافه شدن سفر به سامرا برای زائران عتبات عالیات، مسئولان ذیربط نیز موافقت خود را در این زمینه اعلام کردند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: با تأیید انجام گرفته از سوی شورای عالی امنیت سفر زائران عتبات عالیات به حرمین عسکریین(ع) در سامرا از این پس انجام می‌گیرد و سازوکار آن نیز به اطلاع زائران خواهد رسید.

اوحدی همچنین تصریح کرد: در سفرهایی که از سوی کاروان‌های قانونی و مورد تایید سازمان حج و زیارت انجام می‌گیرد امنیت کامل نیز برای زائران برقرار است اما در صورت سفر با کاروان‌های غیرقانونی هیچ تضمینی برای ایمنی زائران برقرار نخواهد بود و مردم نیز باید برای سفر به عتبات عالیات به این موضوع توجه کنند و از سوی کاروان‌های دارای مجوز سازمان حج اقدام کنند.


ویدیو مرتبط :
واژگونی خودروی زائران عتبات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار به زائران ایرانی برای سفر به سامرا


یک مقام مسئول از زائران ایرانی عتبات عالیات خواست که از سفر انفرادی به سامرا خودداری کنند.

خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول، در پی شرایط کنونی حاکم بر عراق و اقدامات گروه تروریستی داعش در عراق، از زائران ایرانی عتبات عالیات خواست که از سفر انفرادی به سامرا خودداری کنند.

سامرا از مناطق همجوار استان نینوا است.

عناصر گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) پس از ناکامی‌ چند روز پیش در اشغال شهر سامرا، به شهر موصل در استان نینوا هجوم بردند و امروز موفق شدند، استانداری، فرودگاه و چند بخش مهم دیگر در نیمه شرقی این شهر را تصرف کنند.