اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس جمهور : فرهنگ انقلاب به معنای زبان اعتراض و درشت گویی نیست



اخبار,اخبارسیاسی, حسن روحانی

رییس جمهور تاکید کرد که تنها مدیریت دانش بنیان ثمر بخش است.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی درنخستین هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان ونوآوری با بیان اینکه ما نه تنها اقتصاد دانش بنیان، بلکه جامعه و کشور دانش بنیان می‌خواهیم اظهار کرد: جامعه‌ی دانش بنیان جامعه ای است که به علم و دانشمند احترام می‌گذارد و سخن گفتن در آن جامعه با پشتوانه علمی است.

وی با بیان اینکه حتی در ترویج دین هر جا از علم و دانش استفاده کردیم و سخن محکم و استوار و پایدار گفتیم، موفق و پیروز بوده‌ایم تصریح کرد: هیچ ملتی با قدرت و ثروت به پیشرفت نرسیده است مگر در سایه‌ی علم و دانش و فن آوری.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز پایه اصلی قدرت ملی و ثروت ملی ما دانش است، افزود: حتی اگر می‌خواهیم امنیت ملی را حفظ کنیم پایه‌ی آن دانش خواهد بود و اگر می‌خواهیم با دنیا حرف بزنیم و تعامل کنیم باید بر پایه‌ی دانش باشد.

وی در ادامه به مذاکره سرنوشت ساز تاریخی و موفقیت به دست آمده در زمینه هسته‌ای برای کشورمان اشاره کرد و گفت: اگر بهترین و دانشمندترین مذاکره کنندگان در بخش سیاسی ، فنی و اقتصادی را به کار نمی‌گرفتیم در مذاکرات موفق نمی‌شدیم. البته در کنار آن ایستادگی و مقاومت و شهامت نیز که برگرفته از فرهنگ اسلامی – ایرانی و انقلابی است وجود داشته است.

روحانی با تاکید بر اینکه فرهنگ انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ، گفت: کسی اشتباه نکند ؛ فرهنگ انقلاب به معنای زبان اعتراض ، درشت گویی و شعار نیست.

وی تاکید کرد: کسی که امروز می‌خواهد در مسیر درست به اهداف برسد نیازمند علم و دانش ، فرهنگ دینی و ملی و هویت ایرانی و انقلابی است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به این که از روز نخست دولت تیم سیاسی را صدا زدم و اولین تاکیدم در مورد مذاکرات هسته‌ای ،این بود که پایان مذاکرات لغو 6 قطعنامه ظالمانه تحریمی علیه ملت ما باشد، گفت: تاکید من در مذاکرات پایان مذاکره به عنوان راه خروجی برای ایران از فصل 7 شورای امنیت بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به این که باور این مساله که پای میز مذاکره می‌توان قطعنامه فصل 7 شورای امنیت سازمان ملل را لغو کرد، برای همه سخت بود افزود: در تاریخ سازمان ملل بعد از 70 سال برای اولین بار 6 قطعنامه فصل هفتم بدون این که یک لحظه اجرا شود، لغو شد.

وی با بیان این که ما نیاز به فناوری نرم داریم، توضیح داد: حتی در یک مذاکره هم مانند یک بازیکن قوی شطرنج با سیاست‌مدار روبرو می‌توان نشست و به هدف رسید که این همان فناوری نرم در سیاست و اقتصاد است.

روحانی با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای در زمینه‌ی فناوری هسته‌ای و مسائل علمی و حقوقی و در ارتباط با آژانس ، مقررات بین المللی و در حوزه‌ی اقتصادی و سیاسی و رفع تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده بهترین ، متخصصان را پای میز مذاکره بردیم، خاطر نشان کرد: امروز اگر با همه مذاکره کنندگان سوال کنیم می‌بینیم که همه آنها از فضای منطقی جلسات و قدرت تیم مذاکره کننده سخن خواهند گفت، که برای کشور و ملت افتخار بوده است.

روحانی با بیان اینکه فضای بعد از توافق به نفع تحقیقات ، نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و پژوهش خواهد بود گفت: شرکت‌های دانش بنیان پیشتاز تحویل گرفتن فناوری برتر و نوتر هستند و ما باید یک همکاری فن‌آورانه را با دنیا شروع کنیم.

وی اضافه کرد:‌در نوآوری و فناوری لازم نیست که از صفر شروع کنیم و می‌توانیم از علم و فناوری موجود در دنیا بهره بگیریم و آن را برای کشورمان بومی کنیم.

روحانی با بیان اینکه با فضای پسا تحریم فاصله زیادی نداریم تصریح کرد: ان‌شاء‌الله در سال 2015 روزهای پسا تحریم را خواهیم داشت و از تحریم عبور می‌کنیم که کار بزرگ ملت ایران و افتخار بزرگی برای آن است.

رئیس جمهور با بیان این که اساس شرکت‌های دانش بنیان آوردن علم به زندگی و جامعه است اظهار کرد:‌ شرکت‌های دانش بنیان فرهنگ را تبدیل به اقتصاد و سیاست و سلامت می‌کنند و ان‌شاء‌الله در فضای پسابرجام و پسا تحریم شرایط برای شرکت‌های دانش بنیان جهت رشد، صادرات و رقابت بیشتر در منطقه و جهان آماده خواهد شد.

روحانی با اشاره به اینکه دولت از روز اول حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را در برنامه داشته است، خاطر نشان کرد: باید شرکت‌های دانش بنیان را بشناسیم و از آنها حمایت کنیم که در این راستا هر ساله بودجه بیشتری برای صندوق شکوفایی و نوآوری اختصاص داده‌ایم.

وی تاکید کرد: مسیر شرکت‌های دانش بنیان باید برای حل بهتر و مفیدتر و ارزان‌تر مشکلات باشد.

رئیس جمهور با اشاره به این که در دفاع مقدس هم نخبگان در بخشهای مختلف کمک‌های بسیار ارزشمندی داشته‌اند افزود: در دفاع مقدس و تمام مراحل آن نخبگان واندیشمندان،جوانان واساتید دانشگاه‌ها حضور داشتند و امروز نیز همه توان خود را برای توسعه دانش بنیان کشور به کار خواهند گرفت.

روحانی با بیان اینکه ما از علم و دانش در دنیا استفاده خواهیم کرد افزود : علم و فناوری مرز ندارد، شرق و غرب و شمال و جنوب و دوست و دشمن نمی‌شناسد و مااز هر کجا علم و دانش را دنبال می‌کنیم. البته طبیعی است که بعضی چیزها را باید تمیز کرد و بعد از آن استفاده کرد و در مورد علم نیز همین طور است. یعنی نمی‌توانیم به اصل علم نه بگوییم.

روحانی با بیان اینکه باید با دنیا ارتباط برقرار کنیم و هر کجا علم باشد از آن بهره بگیریم تصریح کرد: البته اهدافمان، کشورمان و فرهنگ بلند دینی و اسلامی‌مان را فراموش نمی‌کنیم و همانطور که مفتون غرب نیستیم مرعوب غرب نیز نخواهیم بود.

رئیس جمهور همچنین در ابتدای صحبت های خود با درود و سلام به سالار شهیدان گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ما درس زندگی، ایستادگی و مقاومت آموخت و به ما آموخت برای اهدافمان از چیزی نترسیم.

روحانی با اشاره به این که حادثه کربلا به ما می‌آموزد شایسته‌ها و شایستگی‌ها را تبلیغ کنیم و از بدی و زشتی فاصله بگیریم که این همان امر به معروف و نهی از منکر است گفت: نباید امر به معروف و نهی از منکر را بر چند مساله خلاصه کنیم چون از بدترین منکرها غرور نابجا ریا و دروغ است و از بالاترین معروف‌ها دوستی، احترام‌کردن و عشق ورزیدن است. 

 

 اخبار سیاسی  -  ایسنا  


ویدیو مرتبط :
فرهنگ انقلاب به معنای درشت گویی نیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض شدید علی مطهری به جلوگیری از طرح سوال از رییس جمهور



 

 

 

علی مطهری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اعتدال تاکید کرد: امضاهای طرح سوال از رییس جمهور بالاتر از حد نصاب است و  عدم طرح آن، ناشی از تخلف هیات رییسه مجلس است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: با توجه به مسائلی که در اختلاس سه هزار میلیاردی مطرح است، لازم است تا سریع تر، سوال از رییس جمهور مطرح گردد.

وی در خاتمه تاکید کرد: بر طرح سوال از رییس جمهور مصمم هستیم و هیات رییسه باید در این راستا همکاری کند..../تحلیل:عصرایران