اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رکورد ورود زائران از مرز مهران شکست


جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: رکورد ورود زائران اربعین از مرز بین المللی مهران روز جمعه شکسته شد و به میزان بی سابقه بیش از 200 هزار نفر رسید.

خبرآنلاین: جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: رکورد ورود زائران اربعین از مرز بین المللی مهران روز جمعه شکسته شد و به میزان بی سابقه بیش از 200 هزار نفر رسید.

حسین کلانتری گفت: در مجموع بیش از 200 هزار زائر دیروز جمعه 13 آذر از مرز مهران وارد کشور شدند که این میزان ورود زائر بی سابقه است.

وی یادآور شد: تنها از سه روز مانده به اربعین تاکنون در مجموع بیش از 700 هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شده اند که اگر آمار روزهای قبل را به این تعداد اضافه کنیم، افزایش می یابد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: به علت افزایش جمعیت و محدودیت اتوبوس های بین شهری بیش از 50 هزار نفر در پایانه مرزی مهران و ایلام اسکان داده شدند.

وی تاکید کرد: 15 هزار نفر در اردوگاه سپاه، پنج هزار نفر در مکان های شهرداری منطقه پنج تهران، 25 هزار نفر در 14 مدرسه و 13 حسینیه شهر مهران و پنج هزار نفر نیز در مساجد و تکایای شهر ایلام اسکان داده شدند.

کلانتری اوج ورود زائران را از آیین های اربعین مربوط به 2 روز گذشته دانست و گفت: پیش بینی می شود تا پایان ماه صفر ورود زائران از مرز مهران ادامه داشته باشد.

براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین کشور امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی کشورمان برای شرکت در آیین های اربعین حسینی به کشور عراق عزیمت کردند که 55 درصد این افراد از مرز بین المللی مهران خارج شدند.

مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام از مهمترین کانون های تردد زائران و صادرات کالاهای تجاری و اقتصادی به کشور عراق است.


ویدیو مرتبط :
گفتگو با زائران اربعین در مرز مهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود زائران از مرز مهران به اوج رسید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس عملیات پلیس راهور ناجا گفت: امروز با وجود بارندگی، ورود زائران اربعین از مرز مهران به اوج خود رسید.

سردار محمدرضا مهماندار در مرز مهران اظهار کرد: با وجود بارندگی‌های امروز (پنجشنبه)، ورود زائران به کشور از طریق مرز مهران به اوج خود رسید و همکاران ما در ناجا هم به صورت مستمر در خدمت زائران هستند.

وی با بیان اینکه "زائران با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به شهر مهران منتقل می‌شوند و کسانی که با وسایل شخصی به مهران آمده‌اند، خودروهای خود را به راحتی از پارکینگ‌ها خارج می‌کنند و به شهر خود بازمی‌گردند"، تصریح کرد: هم‌اکنون تردد در مهران، روان است.

رئیس عملیات پلیس راهور ناجا پیش‌بینی کرد که فردا و پس‌فردا (جمعه و شنبه) این روند تردد زائران ادامه پیدا کند.

اخبار اجتماعی - ایسنا