اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رویترز: ایران از هشت نفتکش مستهلک استفاده می کند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رویترز: ایران از هشت نفتکش مستهلک استفاده می کند

" دیمیتریس کامبیس" تاجر یونانی در گفتگو با رویترز همکاری در موضوع حمل نفت ایران به بنادر چین را تکذیب کرده و خرید این هشت نفتکش را در راستای سرمایه گذاری های خود در امارات متحده عربی عنوان کرده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که همزمان با تحریم های بیمه ای آمریکا و اتحایده اروپا علیه محموله های نفتی ایران از هشت ماه پیش ، ایران اقدام به استفاده از  نفتکش های قدیمی برای حمل محموله های نفتی خود به بنادر کشورهای عمده خریدار نفت ایران می کند.

به گزارش عصر ایران رویترز با انتشار این خبر مدعی شد که اسنادی به دست آورده است که ایران سال گذشته برای دور زدن تحریم های بیمه ای اتحادیه اروپا از 8 نفت کش قدیمی خریداری شده از سوی یک تاجر یونانی در امارات استفاده می کند.

بر اساس این گزارش این نفتکش ها هر کدام گنجایش حمل یک روز صادرات نفت ایران قبل از تحریم ها (بیش از 2 میلیون بشکه) را دارند.

" دیمیتریس کامبیس"  تاجر یونانی در گفتگو با رویترز همکاری در موضوع حمل نفت ایران به بنادر چین را تکذیب کرده و خرید این هشت نفتکش را در راستای سرمایه گذاری های خود در امارات متحده عربی عنوان کرده است.

این تاجر یونانی با اشاره به اینکه نفتکش های تحت اختیار شرکت او  تا کنون از بنادر ایران محموله ای به مقصد بنادر چین حمل نکرده اند افزود که تنها یک بار یک کشتی نفتکش او که دچار مشکل شده بود در بنادر ایران برای بازسازی و تعمیر توقفی اضطراری داشته است.

گفتنی است از تابستان سال جاری که اتحادیه اروپا در بسته تحریمی جدید شرکت های بیمه ای را به دلیل بیمه کردن محموله های نفتی ایران مورد تحریم قرار داد، ایران به کشورهای آسیایی خریدار نفت خود اعلام کرد که حاضر است نفت صادراتی را با استفاده از نفتکش های خود در بنادر آنها تحویل دهد./عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
رویترز : لطفا به ایران حمله نکنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویترز : با حوادث لیبی بازار نفت ایران بهتر شده است



 

 

 

رویترز : با حوادث لیبی بازار نفت ایران بهتر شده است

 

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از وضعیت بازار جهانی نفت طی هقته های گذشته نوشت كه وقایع جاری در كشورهای عربی به ویژه بحران سیاسی موجود در لیبی ، مشتری های بازار نفت ایران را بیشتر كرده است.

در این گزارش با اشاره به اظهارات روز جمعه " احمد قلعه بانی " معاون وزیر نفت ایران درباره تاثیر مثبت كاهش ظرفیت تولید نفت لیبی بر بازار نفت ایران اشاره شده كه وقایع اخیر در لیبی و برخی دیگر از كشورهای نفت خیز عربی به طور موقت موضوع تحریم های ایران را به حاشیه رانده و شركت های غربی متمایل به جایگزین كردن نفت ایران به جای نفت كشورهایی چون لیبی شده اند.

" داریو اسكافاردی "  مدیركل  شركت پالایشگاهی ایتالیایی " ساراس " كه یكی از بزرگ ترین خریداران نفت لیبی است در این باره به رویترز می گوید :‌"‌ ما به دنبال جایگزین كردن نفت كشورهای دیگر به جای لیبی هستیم كه ایران نیز یكی از این كشورها است ".

این مدیر ایتالیایی می افزاید كه علاوه بر ایران شركتش به دنبال خرید نفت از كشورهایی چون قزاقستان ، آذربایجان ، الجزایر ، دریای شمال و آفریقای غربی است .

گفتنی است كه ظرفیت تولید نفت لیبی پیش از آغاز بحران سیاسی در این كشور 1 میلیون و ششصد هزار بشكه در روز بود كه پس از بحران اخیر بیش از 1 میلیون بشكه از ظرفیت تولید نفت این كشور كاسته شده است.

معمر قذافی دیكتاتور لیبی كه با قیام ملی مردمش علیه دولت خود مواجه شده تهدید كرده كه در صورتی كه عرصه را بر خود تنگ ببیند چاه های نفت این كشور را آتش خواهد زد.

قیمت نفت در بازار جهانی  طی هفته های اخیر و به موازات افزایش دامنه قیام های ملی در برخی كشورهای عربی منطقه افزایش چشمگیری یافته و بهای سبد نفتی اوپك به بیش از 115  دلار رسیده است...../تحلیل:عصرایران