اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روس‌ها تامين منافع ملي خودرادرهمراهي...



 

روس‌ها تامين منافع ملي خودرادرهمراهي...

 

روس‌ها تامين منافع ملي خود را در همراهي با غرب مي‌دانند


ما در گذشته حساب ويژه‌اي بر همكاري با برخي از كشورهاي غيرتاثيرگذار جهاني و حتي دولت چين بازكرده بوديم اين در حالي است كه نتيجه دوستي با اين كشورها تصويب 3قطعنامه ضد ايراني در شوراي امنيت سازمان ملل بود.

يك استاد دانشگاه گفت:روس‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه منافع ملي اين كشور در همراهي با كشورهاي غربي است بنابراين تصميم به تجديد نظر در مراودات خود با كشورهايي چون ايران گرفته‌اند.
هرميداس باوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا،در رابطه با حمايت روس‌ها از تصويب چهارمين قطعنامه ضد ايراني غرب گفت:روسيه از هر فرصتي براي دستيابي به منافع ملي خود استفاده مي‌كند و زماني كه اين فرصت با منافع‌اش ناسازگار باشد حتي از رويگرداني در همكاري با همپيمانانش دريغ نمي‌كند.
وي افزود:روسيه در گذشته پيشنهادي را براي تشكيل يك بانك جهاني سوخت به مركزيت مسكو مطرح كرده بود كه ايران برخلاف پيش بيني روس‌ها با اين موضوع موافقت نكرد.شايد يكي از دلايل نارضايتي روس‌ها از سياست‌هاي ايران نيز برهمين اساس باشد.
اين استاد دانشگاه متذكر شد: روس‌ها هيچ گاه در بازي ايران و غرب حامي ما نبوده‌اند و تمام پيشنهادات‌شان نيز تنها بر امتيازگيري بيشتر از كشورهاي غربي متمركزشده است.اين كشور حتي در آراي ممتنعي كه به قطعنامه‌هاي ايران مي‌داد انتظار دريافت امتياز ويژه اي را از ما داشت.
وي با اشاره به اظهارات اخير مقامات كرملين مبني بر اينكه "روسیه بدون تردید از منافع ملی خود در درازمدت پیروی می‌کند كه در آن منافع ملت روسیه منعکس می‌شود به همین دليل نمی‌تواند در طرفداری آمریکا و یا جانبداری ایران باشد" نيز اظهار داشت:روسيه نيز همچون انگلستان معتقد است اين كشور نه دوست دائمي دارد و نه دشمن دائمي. بايد با تمامي كشورها تنها براساس تامين منافع ملي روسيه رفتار كرد.
باوند ادامه داد:روسيه به اين نتيجه رسيده است كه منافع ملي كشور در همكاري و همراهي با كشورهاي كوچك جهان نيست بر همين اساس به غرب متمايل شد.مقامات كشورمان نيز بايد با تاسي از اين شيوه رفتاري معقولانه با كشورهاي حاشيه‌اي كه تاثيري در تصميم‌گيري‌هاي جهاني ندارند هم آوا نشوند.
وي تاكيد كرد:ما در گذشته حساب ويژه‌اي بر همكاري با برخي از كشورهاي غيرتاثيرگذار جهاني و حتي دولت چين بازكرده بوديم اين در حالي است كه نتيجه دوستي با اين كشورها تصويب 3قطعنامه ضد ايراني در شوراي امنيت سازمان ملل بود...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
محمدرضا سرداری - پایبندی به منافع جامعه به جای منافع گر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستين آزمايشگاه ملي دانه هاي روغني در کرج



 

 

 

کرج - نخستين آزمايشگاه ملي دانه هاي روغني بخش نشانگرهاي مولکولي و فيزيولوژي عصر چهارشنبه طي آييني در موسسه تحقيقات اصلاح، تهيه نهال و بذر وزارت جهاد کشاورزي مستقر در کرج گشايش يافت .

 

رييس بخش تحقيقات دانه هاي روغني کشور در حاشيه اين آيين به خبرنگار ايرنا گفت:‌ اين آزمايشگاه براي تحقيق و توليد ارقام پر محصول و پر روغن برخوردار از کيفيت مطلوب و استاندارد غذايي تجهيز و راه اندازي شده است .

 

"سعداله منصوري" ‌افزود:‌ بکارگيري روش هاي ژنتيکي آزمايشگاهي سبب خواهد شد تا در مدت کوتاه و با دقت بيشتر به توليد ارقام جديد دست يابيم .

 

وي خاطرنشان کرد:‌ پيش از راه اندازي اين آزمايشگاه، از روشهاي کلاسيک استفاده مي شد که از دقت لازم برخوردار نبود و هزينه و وقت زيادي صرف مي شد.

 

 

در آيين گشايش آزمايشگاه ملي بخش تحقيقات دانه هاي روغني موسسه تحقيقات اصلاح، تهيه نهال و بذر کشور مستقر در کرج ، معاون تحقيقاتي وزارت جهاد کشاورزي به همراه تعدادي محققان بخش کشاورزي حضور داشتند.