اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه گزارش ارسال سامانه اس 300 راتکذیب کرد



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی, اس  300

وزارت دفاع روسیه گزارش‌های ارسال سامانه موشکی اس 300 از بندر آستاراخان به ایران که گفته شده بود در روز پنج شنبه 18 فوریه انجام می‌شود را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری تاس روسیه یک مقام بلند پایه وزارت دفاع روسیه در مورد گزارش‌های تحویل سامانه اس 300 مدعی شد: به این دلیل که طرف‌های ایرانی مبلغ مندرج دراین قرارداد را تا 16 فوریه پرداخت نکرده‌اند، آغاز ارسال اولین محموله سامانه موشکی اس 300 نمی‌تواند انجام شود؛ بنابراین حضور وزیر دفاع ایران در آستاراخان برای جشن تخیلی ارسال اولین سامانه موشکی جای بحث ندارد.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه از آغاز انتقال اولین سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران در روز پنج شنبه خبر داده بود.

این مقام آگاه در گفت‌وگو با بخش فارسی اسپوتنیک اعلام کرده بود تحویل اولین سامانه اس 300 روز پنج شنبه آغاز می‌شود و حسین دهقان وزیر دفاع ا یران نیز در مراسم انتقال این سامانه شرکت خواهد کرد تا شاهد آغاز انتقال این سامانه به تهران باشد.

روسیه و ایران قرارداد ارسال پنج ناوگان موشکی اس 300 را در سال 2007 به امضا رساندند. با این حال در پایان سال 2010 دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه ارسال این سامانه به تهران را منع کرد. این قرارداد به ارزش بیش از 800 میلیون دلار لغو شد و پیش پرداخت به ایران بازگردانده شد.

ایران از روسیه به دادگاه کیفری در ژنو به دلیل نقض قرارداد شکایت کرد و خواستار غرامت 4 میلیارد دلاری شد. در بهار 2015 ولادیمیر پوتین ممنوعیت ارسال سامانه اس 300 به تهران را لغو کرد.

 

اخبار سیاست  خارجی  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
سامانه پدافندی اس 300 و اس 400 روسیه-

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه: سامانه اس - 300 تحویل ایران شده


مشاور رئیس‌جمهور روسیه در امور دفاعی می‌گوید، تاکنون یک سامانه عملیاتی اس ۳۰۰ به ایران تحویل داده شده و چند تای دیگر تا پایان سال جاری میلادی (آذرماه) تحویل داده می‌شود.

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس‌جمهور روسیه در امور دفاعی، امروز پنجشنبه درباره روند تحویل سامانه دفاعی موشکی اس 300 به ایران اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه، مشاور رئیس‌جمهور روسیه در امور دفاعی روز پنجشنبه در اظهاراتی تاکید کرد که تاکنون حدود یک سامانه عملیاتی اس 300 به ایران تحوبل داده شده است.

ولادیمیر کوژین همچنین گفت که چندین سامانه عملیاتی دیگر اس 300 تا پیش از پایان سال 2016، به ایران تحول داده می‌شود.

مشاور ولادیمیر پوتین درباره روند انصراف ایران از شکایتش درباره عدم اجرای قرارداد فروش سامانه اس 300 هم تاکید کرد که «چارچوب زمانی» پس گرفتن این شکایت از روسیه هنوز نامشخص است.

او البته تاکید کرده که ایران اسناد مربوط به انصراف و پس گرفتن شکایت را به پاریس ارسال کرده و این روند در حال انجام شدن است.

ایران و روسیه در سال 2007 قراردادی برای تحویل دست‌کم 5 سامانه دفاع هوایی اس - 300 به طرف ایرانی امضا کردند اما مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه‌ها ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است از تحویل آن به تهران امتناع کرد.

وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل 4 میلیارد دلار شده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه 24 فروردین امسال با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد و از چندی قبل روند تحویل این سامانه به ایران آغاز شده است.