اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه از صدور بیانیه شدیداللحن شورای امنیت علیه سوریه جلوگیری کرد



روسیه از صدور بیانیه شدیداللحن شورای امنیت علیه سوریه جلوگیری کرد

خبرگزاری فارس روسیه امروز بیانیه‌ای که حمله سوریه به خاک ترکیه را با لحنی تند محکوم می‌کرد نپذیرفت و خواستار متعادل‌تر شدن متن آن شد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه، امروز از تصویب پیش‌نویس یک بیانیه که با الفاظی تند حمله سوریه به یک شهر ترکیه را محکوم می‌کرد، جلوگیری کرده و پیشنهاد داد متن این بیانیه متعادل‌تر شود.

روسیه در بیانیه مورد پیشنهاد خود خواسته است طرفین کنترل خود بر مرزها را افزایش دهند و از درگیری‌های نظامی خودداری کنند.

در بیانیه روسیه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته آمده است: «اعضای شورای امنیت سازمان ملل از طرفین می‌خواهند کنترل خود را افزایش داده و از درگیری‌های نظامی که می‌تواند اوضاع را در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه وخیم‌تر کند، اجتناب ورزند».

این بیانیه غیر الزام‌آور، در صورت تصویب، از این دو کشور همسایه می‌خواهد «تنش‌ها را کاهش دهند و راهی مسالمت‌آمیز برای حل بحران موجود در سوریه پیش بگیرند».

در بیانیه پیشنهادی روسیه، همچنین از دولت سوریه خواسته شده است درباره این حمله به خاک ترکیه تحقیق کند.

یک دیپلمات غربی گفت آمریکا نیز در لحن متن اصلی این بیانیه که آذربایجان آن را پیشنهاد داده است تغییراتی اعمال کرده تا آن را «شدید‌اللحن‌تر» کند.

در پیش‌نویس اصلی این بیانیه که به تمامی 15 کشور عضو شورای امنیت تقدیم شده بود، حادثه روز چهارشنبه که خاک ترکیه هدف حملات خمپاره‌ای سوریه قرار گرفته بود «با شدیدترین لحن» محکوم شده بود.

روسیه در بیانیه پیشنهادی خود از لحن شدید این بیانیه کاسته و دو طرف را به حفظ آرامش دعوت کرده است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
شورای امنیت از استقرار صلح در سوریه حمایت کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه مانع از تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه شد



روسیه مانع از تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که حادثه دلخراش رخ داده در شهر الحوله نیازمند بررسی بسیار دقیق است و اطلاعاتی در اختیار است، حاکی از اینکه بسیاری از قربانیان در اثر تیراندازی کشته نشده‌اند.

فارس: هیئت نمایندگی روسیه در شورای امنیت با مشکوک خواندن حادثه کشتار مردم غیرنظامی در شهر الحوله سوریه از حمایت از قطعنامه در این مورد تا ارائه ارزیابی دقیق ناظرین سازمان ملل از حادثه مذکور خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، روسیه مانع از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با کشتار بیش از 100 نفر از مردم غیرنظامی، از جمله 32 کودک،  در شهر الحوله سوریه شد. پیش‌نویس قطعنامه مذکور از سوی انگلیس و فرانسه پیشنهاد شده بود.

هیئت نمایندگی روسیه در شورای امنیت از حمایت از این قطعنامه تا زمانی که سرپرست ناظرین سازمان ملل در سوریه کلیه اطلاعات لازم در رابطه با حادثه رخ داده را به شورای امنیت ارائه نداده، خودداری کرد.

طرف روسی همچنین خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت برای بررسی وضعیت کنونی در سوریه شد.

"گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که حادثه دلخراش رخ داده در شهر الحوله نیازمند بررسی بسیار دقیق است و اطلاعاتی در اختیار است، حاکی از اینکه بسیاری از قربانیان در اثر تیراندازی کشته نشده‌اند.

این دیپلمات بلندپایه با یادآوری اینکه باید در انتظار نتیجه گزارش ناظرین سازمان ملل در رابطه با این حادثه شد، گفت: اطلاعاتی در اختیار است که نشان می‌دهد برخی زخم‌ها بر روی بدن قربانیان در نتیجه تیراندازی بوجود نیامده است و باید منتظر بود تا ارزیابی دقیق ناظرین سازمان ملل در رابطه با این کشتار به شورای امنیت ارائه شود.

گاتیلوف تاکید کرد که لازم است تا بطور جدی روی دلایل بروز این حادثه تحقیق شود و سپس در رابطه با آن اظهارنظر دقیق نمود.

"الکساندر پانکین" معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هم بعید ندانست که کشتار غیرنظامیان در الحوله سوریه، اقدامی تحریک‌آمیز باشد.

وی به خبرنگاران گفت: بر اساس اطلاعات رسیده روز شنبه در شهر الحوله تظاهرات ضد دولتی برگزار شده بود، ولی نیروهای دولتی در آن اطراف حضور نداشتند. این مسئله کاملا امکان دارد که عامل تحریک‌آمیز در این قضیه نقش داشته است.

روز شنبه مدافعان حقوق بشر در سوریه اعلام کردند که در نتیجه تیراندازی از سوی نیروهای دولتی در شهر الحوله بیش از 100 نفر از مردم غیرنظامی این شهر، از جمله 32 کودک کشته شدند. کشتار مردم در این شهر از سوی ناظرین سازمان ملل نیز مورد تایید قرار گرفته است./فارس