اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه: آماده حمایت هوایی از ارتش آزاد سوریه هستیم / فرانس 24: هدف روس ها، یافتن محل دقیق مخالفان اسد برای حمله به آنهاست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرانس بیست و چهار در مسکو در این باره که آیا اعلام این خبر حاکی از تغییر واقعی در رویکرد روسیه در قبال مخالفان میانه رو سوریه است یا اینکه شروطی برای این کمک مطرح است گفت: روسیه در حال ارزیابی اوضاع است.

فرانس بیست و چهار نوشت: هدف احتمالی روسیه از پیشنهاد حمایت هوایی از ارتش آزاد سوریه، شناسایی محل دقیق و بمباران مواضع آنهاست.

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی نیروی هوایی این کشور برای حمایت از ارتش آزاد سوریه خبر داد. ارتش آزاد سوریه مخالفان سوری مورد حمایت غرب هستند.

فرانس بیست و چهار در مسکو در این باره که آیا اعلام این خبر حاکی از تغییر واقعی در رویکرد روسیه در قبال مخالفان میانه رو سوریه است یا اینکه شروطی برای این کمک مطرح است گفت: روسیه در حال ارزیابی اوضاع است.

ولادیمیر پوتین دو روز قبل اعلام کرد وجود مخالفان میانه رو در سوریه را به رسمیت نمی شناسد. وی حتی به طنز نیز گفت آیا مخالفان میانه رو کسانی هستند که سر ها را با میانه روی می برند. به گفته وی همه کسانی که با بشار اسد مخالف هستند تروریست هستند.

هر چند گاهی روسیه خاطرنشان می کند که ارتش آزاد سوریه وجود ندارد، این کشور در واقع می خواهد بداند که این مخالفان دقیقا کجاها هستند. روسیه همانگونه که سرگی لاوروف اعلام کرد گفته است هدفش حمایت از این مخالفان با حملات هوایی برای مبارزه با دشمنی مشترک یعنی داعش است اما غربی ها که روسیه بی وقفه از آنها می خواهد مشخصات محل استقرار ارتش آزاد سوریه را به آنها بدهد نگران این هستند که روسیه مبادا در واقع به دنبال بمباران کردن آنها باشد.

 

اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
حمله ارتش سوریه از زمین با حمایت هوایی روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای مخالفان اسد: حمله شیمیایی جدید ارتش سوریه با 635 کشته



مخالفان اسد,استفاد بشار اسد از سلاح های شیمیایی

ادعای مخالفان اسد: حمله شیمیایی جدید ارتش سوریه با 635 کشته

در حالی که بازرسان شیمیایی سازمان ملل در سوریه حضور دارند منابعی از مخالفان سوری مدعی حمله شیمیایی به حومه دمشق و کشته شدن دست‌کم 635 تن ظرف 24 ساعت گذشته هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، گرچه این ادعای مخالفان سوری ثابت نشده است اما احتمال دارد که گروه‌هایی برای بهره‌برداری سیاسی دست به جنایاتی در اطراف دمشق پایتخت سوریه زده باشند.
 
بنا بر ادعای مخالفان سوریه چند منطقه در حومه دمشق به ویژه "غوطه" شرقی و غربی هدف حملات موشکی قرار گرفته که برخلاف گذشته این حملات خرابی زیادی به جای نگذاشته است اما پس از لحظاتی تعداد زیادی از ساکنان این مناطق دچار حالت خفگی شده‌اند و پس از مدتی جان خود را به این دلیل از دست داده‌اند.
 
بنابر این گزارش تاکنون دست‌کم 635 جسد از مناطق مختلف اطراف دمشق جمع آوری شده که بیشتر آن‌ها نشانه‌ای از خونریزی خارجی ندارند و به دلیل مشکلات ریوی کشته شده‌اند.
 
بنا بر ین گزارش بسیاری از کشته شدگان زن و کودک هستند و کار جمع آوری و شمارش اجساد در اطراف دمشق هنوز ادامه دارد.
 
هنوز نوع ماده شیمیایی به کار رفته در این حملات که مخالفان مدعی آن هستند مشخص نشده اما برخی منابع از استفاده گاز سارین در این حملات خبر داده‌اند.
 
بنابر این گزارش مناطق مختلفی در اطراف دمشق از جمله منطقه "جوبر"، شهرک "زملکا" و شهرک "عین ترما" در نزدیکی پایتخت سوریه هدف حملات شیمیایی قرار گرفته است.
 
در همین حال منابع مخالفان از حرکت یگان‌های نظامی سوریه به سوی منطقه جوبر خبر داده‌اند و اعلام کردند که ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده است تا اطراف دمشق را از وجود مخالفان پاکسازی کند.
 
مخالفان سوری در حالی ارتش این کشور را متهم به انجام این کار می‌کنند که کارشناسان شیمیایی سازمان ملل هم اکنون در سوریه حضور دارند و بیم آن می‌رود که شبه نظامیان مخالف سوری برای بهره برداری از این موقعیت دست به جنایتی هولناک در اطراف دمشق زده باشند. /ایسنا