اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی در مسیر احمدی‌نژاد!



روحانی و احمدی نژاد

 محمد شریعتمداری سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد
روحانی در مسیر احمدی‌نژاد!

هرچه از عمر دولت «تدبیر و امید» می‌گذرد كم‌كم باورمان می‌شود كه حسن روحانی در تصمیمات خلق‌الساعه دست كمی از محمود احمدی‌نژاد ندارد. او دیروز در اقدامی عجیب و دور از ذهن محمد شریعتمداری را در آخرین ساعات كار رسانه‌ها به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان انتخاب و معرفی كرد

حكم روحانی برای شریعتمداری
رئیس‌جمهور در حکمی محمد شریعتمداری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد.

 

در حكم روحانی آمده: «جناب آقای محمد شریعتمداری، بر اساس اصل 135 قانون‌اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جنابعالی، به موجب این حکم شما را با حفظ سمت به سرپرستی وزارت ورزش و جوانان برمی‌گزینم.امید است با عنایات الهی و همکاری همه همکاران ‌آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.»

هرچه از عمر دولت «تدبیر و امید» می‌گذرد كم‌كم باورمان می‌شود كه حسن روحانی در تصمیمات خلق‌الساعه دست كمی از محمود احمدی‌نژاد ندارد. او دیروز در اقدامی عجیب و دور از ذهن محمد شریعتمداری را در آخرین ساعات كار رسانه‌ها به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان انتخاب و معرفی كرد.تصمیمی بحث‌برانگیز و احمدی‌نژادی كه به فاصله یك روز از عدم اعتماد مجلس به سیدرضا صالحی امیری اتخاذ شد و تقریبا جامعه ورزش را شوكه كرد.


روز گذشته برای ورزش روز گمانه‌ها و گزینه‌ها بود. روزی كه رسانه‌ها در فردای روز عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان افرادی را برای تصدی این پست مطرح و به سوابق ورزشی‌شان پرداختند.

 

سعید فایقی، محسن مهرعلیزاده، محمد دادكان، احمدرضا دستغیب، امیدوار رضایی و چند تن دیگر از ورزشی‌ها نظیر خادم‌ها و امثالهم از جمله افرادی بودند كه برای جایگزینی صالحی امیری از آنها اسم برده شد و حتی برخی رسانه‌ها سراغ نزدیكان رئیس جمهور نظیر اكبر تركان هم رفتند اما در آخرین ساعات كاری ما اتفاق دیگری افتاد.

 

اتفاقی كه برای‌مان عجیب بود و غیر قابل باور. حسن روحانی در قامت رئیس‌جمهور، محمد شریعتمداری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست جدید وزارت ورزش و جوانان انتخاب و معرفی كرد. شخصی كه هرچه دنبال گذشته ورزشی از او گشتیم تنها با یك دوره كوتاه عضویتش در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مواجه شدیم. جایگاهی كه نه تاریخی از زمان آن یافت شد و نه چیزی از آن در حافظه تاریخی كسی بود!


روحانی با ورزش چه می‌كند؟
حسن روحانی با انتخاب شریعتمداری به همه اثبات كرد كه اهمیتی برای ورزش قایل نیست. او دقیقا برخلاف وعده‌های انتخاباتی‌اش كه شعار بهره‌گیری از توان مدیریتی ورزشی‌ها را سرمی‌داد در سه باری كه برای این وزارتخانه عریض و طویل سرپرست برگزید حتی نخواست پای صحبت ورزشی‌ها بنشیند.

 

او در ابتدا مسعود سلطانی‌فر را برای این جایگاه برگزید كه سوای یك دوره معاونت در سازمان تربیت بدنی سابق سابقه ورزشی دیگری نداشت و شخصیت سیاسی‌اش كاملا بر وجهه ورزشی‌اش می‌چربید. رئیس جمهور در گام دوم خود، رو به رضا صالحی امیری آورد.

 

مردی كه سال‌ها در مركز مطالعات استراتژیك مجمع تشخیص همكار روحانی بود و حتی سابقه گرفتن یك عكس هم با لباس ورزشی نداشت! رای منفی مجلس به صالحی امیری كه شخصیتی تماما امنیتی داشت، راه را برای ورود مدیران ورزشی به این عرصه باز كرد.

 

مدیرانی شبیه مهرعلیزاده، دادكان، فایقی و برادران خادم كه رسانه‌ها به طور گسترده از آن‌ها گفتند و نوشتند. روحانی اما برای اینكه اثبات كند اهل لجبازی است و تصمیمات خلق‌الساعه، اینبار رو به شخصیتی بیگانه‌تر با ورزش آورد.

 

او شب گذشته در واكنش به عدم اعتماد مجلسی‌ها به صالحی‌امیری، محمد شریعتمداری را با حفظ جایگاهش در معاونت اجرایی ریاست جمهوری به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان به جامعه ورزش و مجلسی‌ها معرفی كرد تا نشان دهد مثل گذشته غیرقابل پیش‌بینی است.

  فایقی و مهرعلی‌زاده باز هم خارج از گود!
«سعید فایقی و محسن مهرعلیزاده دو گزینه‌ای هستند كه حسن روحانی در نهایت یكی از آنها را برای تصدی وزارت ورزش به مجلس معرفی خواهد كرد.» این را دیروز یكی از افراد مطلع در نهاد ریاست جمهوری قبل از معرفی شریعتمداری به قانون گفت.


این فرد كه تمایلی به افشای نامش نداشت، در توجیه این نگاه خود تاكید كرد كه اسحاق جهانگیری و ‌اكبر تركان به عنوان دو فرد پرنفوذ در دولت كه رابطه صمیمی و خوبی با سعید فایقی دارند، او را به دكتر روحانی توصیه كرده‌اند. ضمن آنكه برخی دوستان نزدیك به آیت ا... هاشمی رفسنجانی نیز توصیه‌هایی در این خصوص به نهاد داشته‌اند.

 

این فرد همچنین سعید فایقی را از جمله افرادی خواند كه هم مورد اقبال جامعه ورزش است و هم نمایندگان مجلس. در كنار این محسن مهرعلیزاده هم دیگر گزینه‌ای بود كه این فرد نزدیك به نهاد مدعی شد حسن روحانی شرایطش را بررسی كرده.

 

مهرعلیزاده نیز از جمله گزینه‌هایی بود كه بدون دغدغه از مجلس رای اعتماد می‌گرفت و ورزشی‌ها هم نسبت به او شناخت و آگاهی دارند. در مورد مهرعلیزاده گفته می‌شود او به زودی استاندار آذربایجان شرقی خواهد شد.

تركان در میان گزینه‌ها!
ایسنا، دیروز به نقل از منابع موثق اكبر تركان را یكی از گزینه‌های جدی این پست عنوان كرد. این خبرگزاری نوشت:«از اکبر ترکان به عنوان گزینه اصلی سرپرستی وزارت ورزش و جوانان نام برده می‌شود.

 

ترکان در حال حاضر در دولت یازدهم به جز سمت مشاور ارشد رئیس جمهور، سمت‌های دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سرپرست معاونت امور بین الملل ریاست جمهوری، سرپرست دبیرخانه جنبش عدم تعهد و سرپرست سازمان فضایی کشور را بر عهده دارد. او در دو دولت آیت‌ا...هاشمی‌رفسنجانی به عنوان وزیر دفاع و وزیر راه و ترابری فعالیت می‌کرد.»

 واكنش تند حسینی به بی‌اخلاقی‌ها در مجلس
اما دیروز سیدهادی حسینی عضو فراكسیون ورزش مجلس در جملاتی به انتقاد شدید از رفتار برخی نمایندگان در بحث عدم رای اعتماد به صالحی امیری پرداخت و به «قانون »گفت:«متاسفم كه پیش‌بینی‌ام درست از آب در نیامد. من حس می‌كنم یك فضایی در مجلس دنبال این بود كه بالاخره یكی از سه وزیر پیشنهادی روحانی را بزنند. این یك بداخلاقی ناراحت‌كننده از سوی برخی نمایندگان مجلس بود كه جای تاسف دارد. این اتفاق از سوی برخی نمایندگانی افتاد كه ادعای اخلاق دارند و همواره مدعی هستند.»

 

او در واكنش به برخی رسانه‌هایی كه مدعی شده‌اند فراكسیون ورزش فرد خاصی را به حسن روحانی معرفی كرده، اظهارمی‌كند:«این یك ادعای كاملا غلط است. ما فقط مسئول رای اعتماد به وزرا هستیم و در كار رئیس جمهور دخالت نمی كنیم. اصلا دلیلی ندارد ما در این خصوص برای كسی تعیین تكلیف كنیم.»


با این همه انتصاب محمدشریعتمداری به عنوان سرپرست جدید وزارت ورزش و جوانان در شرایطی است كه روحانی باید تا روز چهارشنبه پیش‌رو او را در قامت وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی كند. اتفاقی كه به نظر می‌رسد یك جلسه رای اعتماد پرحاشیه دیگر را به خاطر غیر ورزشی بودن شریعتمداری رقم بزند.

/روزنامه قانون

 

 


ویدیو مرتبط :
طنزمایه ای به روحانی و احمدی نژاد در حضور حسن روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حسن روحانی: احمدی نژاد دروغ گفت و مدرکی رو نکرد/مردم در اولین تظاهراتی که در سال 88 کردند، قصدی نداشتند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حسن روحانی: احمدی نژاد دروغ گفت و مدرکی رو نکرد/مردم در اولین تظاهراتی که در سال 88 کردند، قصدی نداشتند/رهبری فرمودند، مگر می‌شود خبرگان بدون هاشمی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت وحدت ملی معانی مختلفی دارد، اما من دولت فرا‌جناحی را می‌پسندم.

حسن روحانی در میز انتخاباتی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اگر هر مدیر اجرایی کشور که در مسیر سازش است، به این معنا که بخواهد اهداف دشمن را به یک روشی پیاده کند، حتما سازش یک خیانت است، اما معنایش این نیست که پیروزی‌ها در مقابل استکبار همیشه در میدان جنگ باشد، چراکه در میدان‌های دیگر هم ما می‌توانیم پیروزی به دست بیاوریم.

روحانی افزود: من به صراحت بگویم هیچ کاری در دوره مسئولیتم در پرونده هسته‌ای بدون مصوبه سران نظام و شخص مقام معظم رهبری انجام نشده است. ما سه کار مهم انجام دادیم: 1- مذاکرات تهران 2- توافق بروکسل 3- توافق پاریس، که هر سه دارای مصوبه کتبی است. و خود رهبری هم در تمام مقاطع کلیت حرکت را تأیید کردند.

گزیده اظهارات حسن روحانی در ادامه به نقل از فارس می آید:

• این که گفته می‌شود ما در پرونده هسته‌ای قضیه را وا دادیم و انفعال داشتیم، این ها حرف‌های بی‌اساس است. یا اینکه حرفی که آقای احمدی نژاد به دروغ گفت که تدریس درس فیزیک در دانشگاه‌های ما تحریم شد، که من به ایشان گفتم شما مدرکی برای حرف خود بیاورید که هیچ وقت هم نتوانستند بیاوردند. اتفاقاً مشکلی که برای ما ایجاد شد در دولت‌های نهم و دهم است، در قطعنامه‌هایی که علیه ایران تصویب کردند که ایرانی‌ها حق شرکت در برخی دروس دانشگاهی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا را ندارند.

• در خصوص آقای هاشمی؛ ممکن است یک تصویر دیگری از آقای هاشمی در ذهن شما باشد. یک خاطره‌ای خدمت شما می‌گویم: در اواخر جنگ که دچار مشکل شدیم در نحوه پایان جنگ، که آقای هاشمی خودشان در یک جلسه خصوصی مطرح کردند که من مسئولیت پایان جنگ را بر عهده می‌گیرم چراکه امام به هر حال رهبر است و وجهه خوبی ندارد این کار را انجام دهند، و بعد امام من را محکوم کنند. بنابراین ایده ایشان این بود که منِ (هاشمی) فدا بشوم که امام فدا نشود.

• اگر آقای هاشمی در این حد که بعضی از دوستان تصورش را ترسیم کردند هست، پس چرا رهبری پیغام می‌دهند که آقای هاشمی در خبرگان حتماً باید شرکت کند، پیغام‌بر آن خبر نیز خود من (روحانی) بودم. و فرمودند مگر می‌شود خبرگان بدون هاشمی، که این عین تعبیر رهبری است.ممکن است تفکر آقای هاشمی را شما نپسندید. اشکالی ندارد، ممکن است شما بگویید شیوه‌ای که آقای هاشمی برای اداره کشور دارد مناسب نیست و ما شیوه بهتری داریم و هیچ اشکالی ندارد. اما این چنین که شما یک سرش را انقلاب می‌گذارید و یک سر دیگر را آقای هاشمی! این چنین نیست.

• در سال 88 یک سری مسائلی واقع شد که این مسائل در جمع به ضرر چهره نظام ما در دنیا تمام شد. حالا چه کسی این وسط مقصر بود، خیلی‌ها مقصر بودند من کاری به این مقصرین ندارم. شاید آن اولین تظاهراتی که مردم کردند، قصدی نداشتند و واقعاً فکر می‌کردند در انتخابات دست‌کاری شده است اما بعد متأسفانه مسیر منحرف شد به خصوص آنجا که رهبری فرمودند که دیگر باید از راه قانونی اعتراضات انجام شود و اردو کشی خیابانی نباشد. و من خودم در دو سه مصاحبه ای که کردم گفتم که اردوکشی خیابانی غلط است و باید طبق قانون عمل شود. این که چه کسی در این جریان مقصر بوده؟

• دولت وحدت ملی معانی مختلفی دارد، اما من دولت فرا‌جناحی را می‌پسندم. چون در هر دو جناح آدم های خوب، لایق و شایسته و معتقد و مخلص وجود دارد و باید از همه افراد شایسته و هر کسی که انقلاب را قبول دارد استفاده کنیم. آدمهایی باشند که صاحب نظر باشند و متخصص باشند نه اینکه بله قربان گوی رئیس جمهور باشند./انتخاب