اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: تنگه هرمز، تنگه صلح، دوستی و برادری باشد



دیدار روحانی با بدرین سعود بن حارب البوسعیدی , تنگه هرمز

روحانی: تنگه هرمز، تنگه صلح، دوستی و برادری باشد

رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «بدرین سعود بن حارب البوسعیدی» گفت: ایران همواره خواستار آن است که تنگه هرمز، تنگه صلح، دوستی و برادری باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار «بدرین سعود بن حارب البوسعیدی» وزیر دفاع عمان با اشاره به سابقه طولانی روابط دوستانه و برادرانه ایران و عمان، بر توسعه مناسبات همه جانبه دو کشور بویژه در زمینه همکاری های دفاعی تاکید کرد.

وی افزود : جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار آن است که تنگه هرمز، تنگه صلح ، دوستی و برادری باشد.

رییس جمهور با مثبت ارزیابی کردن نتایج و دستاوردهای سفر اخیر پادشاه عمان به ایران و توافقات سازنده میان دوکشور در جریان این سفر، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص توسعه همکاری ها و مناسبات با دیگر کشورها، اولویت ویژه ای برای همسایگان خود بخصوص کشور عمان قائل است.

وزیر دفاع عمان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های گرم پادشاه عمان به دکتر روحانی و آرزوی پیشرفت و سربلندی برای دولت و ملت ایران، سفر سلطان قابوس به جمهوری اسلامی ایران را موفقیت آمیز دانست.

بدرین سعود بن حارب البوسعیدی گفت: همکاری های دفاعی ایران و عمان تاکنون روند مثبت و سازنده ای داشته و مطمئناً برمبنای اراده رییس جمهوری اسلامی ایران و پادشاه عمان تعاملات بیش از پیش میان مسئولان دو کشور به پیشبرد اهداف و توسعه همه جانبه مناسبات تهران - مسقط کمک شایانی خواهد کرد./عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
تنگه ی هرمز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سپاه: در صورت تهدید تنگه هرمز را می‌بندیم



 

سپاه: در صورت تهدید تنگه هرمز را می‌بندیم

 

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمان تهدید توانمندی بستن تنگه هرمز را دارد و اگر هر عامل و قدرتی کوچکترین حرکتی انجام دهد پاسخ بسیار قاطع به آن خواهیم داد.

 

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص در اختیارگرفتن زیرسطحی‌ها عنوان کرد: در حال حاضر به لطف خدا و همت متخصصان داخلی در زمینه ساخت و تولید انواع زیرسطحی‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش به لحاظ تقسیم کار از ابتدا به این تکنولوژی دسترسی داشت، گفت: نیروی دریایی سپاه هم در شرف در اختیار گرفتن انواع زیرسطحی‌ها است.

سردار فدوی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به توانمندی نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و افزود: خلیج فارس و تنگه هرمز به طور کامل تحت سیطره نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دریای عمان تحت نظر نیروی دریایی ارتش قرار دارد، گفت: در زمان تهدید نیروی دریایی ارتش در منطقه دریایی عمان به ایفای نقش خواهد پرداخت و نیروی دریایی سپاه هم در خلیج فارس و تنگه هرمز.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمان تهدید توانمندی بستن تنگه هرمز را دارد، اضافه کرد: اگرهرعامل و قدرتی کوچکترین حرکتی انجام دهد که به امنیت منطقه خدشه وارد گردد پاسخ بسیار قاطع به آن خواهیم داد.

وی همچنین درباره اقدام کشورهای دیگر مبنی بر بازرسی کشتی های ایرانی نیزتاکید کرد: بعد ازصدور قطعنامه غیر قانونی 1929 تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بازرسی کشتی های جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای دیگر بدستمان نرسیده است.

سردار فدوی در بیان دلیل آن بیان داشت: آمریکا به خوبی واقف است که این بازی (بازرسی کشتی های ایرانی) بازی خطرناکی است و آنها طاقت پذیرفتن تبعات آن را نخواهند داشت.../عصر ایران