اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت وزیر بهداشت از دلایل لغو سفر رییس جمهور به اتریش / لغو سفر اتریش تصمیم شجاعانه و انقلابی بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره دلایل لغو سفر رییس جمهور به اتریش توضیحاتی را ارائه کرد.

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در این باره نوشت :


قرار بود روز سه شنبه بعد ازظهر، رئیس جمهوری را به همراه تنی چند از وزرا و مشاورین در سفر به اتریش همراهی كنم. در واپسین ساعات سفر از سوی دکتر روحانی لغو و به زمان مناسب موكول شد. دفتر رئیس جمهور علت تعویق سفر را "ملاحظات امنیتی و تامین شرایط مطلوب تر در خصوص برنامه و توافقات مورد نظر دو کشور" اعلام کرد.

اینكه رسانه های خارجی، شبکه های بیگانه و ضد انقلاب، چه گفته و چه تفسیر كرده و می كنند؛ اهمیتی ندارد. اما آنچه رسانه های ما می گویند، قاعدتا مهم است. و بویژه انتظار می رود که رسانه ملی مسیر آنها را نرود.

متحیرانه برنامه ای دیدم که آشکارا رویکرد رییس جمهور اتریش و مقامات آن کشور را بر موضع ریاست جمهوری خودمان ترجیح می داد. اینکه گویی "امنیت در حد اعلا برقرار بوده، تدابیر شدید امنیتی درست شبیه سفر رؤسای جمهور روسیه، چین و آمریکا در نظر گرفته بوده" و ... لذا اطلاعیه دفتر رییس جمهوری ایران بی اساس است!

دلم می سوزد. مدتهاست طیفی از رسانه ها در خصوص مسایل مهم سیاست خارجی و عملکرد دولت، نه تنها حرف رییس جمهور اتریش را بر بیانیه رسمی دفتر رییس جمهور خودمان ترجیح می دهند؛ بلکه اظهار نظر و تحلیل و گاه خیالپردازی مقامات غربی؛ و خیلی اوقات نیز افراد دست چندم و غیر مسئول آمریکایی را از سخن رییس جمهور و مدیران ارشد کشورمان مستندتر می دانند و مداوما به بازتاب آن می پردازند. به راستی چرا و به چه قیمت؟

درد است. متاسفانه عده ای ندانسته، و چه بسا برخی هم آگاهانه، حقایق و منافع ملی را به پای سیاست قربانی می کنند. و البته مقامات و بخش های مسئولی هم، با كم كاری و بی دقتی، باعث تخریب و تضعیف مواضع جمهوری اسلامی؛ و بهانه دادن به این و آن، می شوند.

در همین حد و با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع "عزت، حكمت و مصلحت" یك تصمیم انقلابی گرفت. تا از این پس، همه میزبانان نماینده ملت رشید و عزیزمان بدانند که "عزت و اقتدار ایران و ایرانی" از چه درجه اهمیتی برخوردار است. این تصمیم، مستحق تكریم و قدرشناسی است یا تخریب؟! و آیا شایسته است که بدلیل عدم امکان بیان خیلی از مسایل (بخاطر مصلحت و منافع کشور)، بهره برداری سیاسی شود و افراد و تریبونها حقوق مردم را نادیده بگیرند؟

من دیپلماسی بلد نیستم ولی غرور دینی و ملی آقای روحانی و استواری و سخت گیری ایشان در برخورد با تروریست ها و آدم كشها را می ستایم. و به این تصمیم انقلابی، شجاعانه و هوشیارانه، که عزت و منافع پایدار کشور را بدنبال دارد؛ علی رغم هر خسارت احتمالی و کوتاه مدت، از صمیم قلب احترام می گذارم. معتقدم كه او یك انقلابی با تدبیر ،شاگرد امام، مطیع و یار رهبری است.

امید كه امسال، همه با هم باشیم تا ملت آسایش و آرامش بیشتری بیابد و مرهمی نهیم بر زخم های اقتصادی و اجتماعی ملت شریف ایران. ان شاءالله.

اخبار سیاسی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
توضیحات دکتر ظریف در مورد لغو سفر رییس جمهور به فرانسه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش رییس جمهور اتریش به لغو سفر روحانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس جمهور اتریش: سفر روحانی به وین در دوره ریاست جمهوری من انجام نخواهد شد

فیشر رئیس جمهور اتریش گفت: سفر رئیس جمهوری ایران به اتریش در دوران ریاست جمهوری من برگزار نمی‌شود بلکه در دوران رئیس جمهور آینده اتریش انجام خواهد شد.

به گزارش میزان، «هاینس فیشر» رئیس جمهور اتریش در مصاحبه با تلویزیون ملی این کشور ( ORF) در خصوص لغو سفر حسن روحانی به وین گفت: سفر رئیس جمهوری ایران به اتریش در دوران ریاست جمهوری من برگزار نمی شود بلکه در دوران رئیس جمهور آینده اتریش انجام خواهد شد.

فیشر افزود: این دیدار برای اتریش و ایران، دیدار مهم و ارزشمندی تلقی می شد و بنابراین از تعویق آن متاسفم. آنچه برای من مشخص و واضح است، اگر مسئله نگرانی های امنیتی باشد این به خود ایران و تصمیمش بازمی گردد. ارزیابی من آن است که مخاطرات امنیتی وجود نداشت.

رئیس جمهور اتریش در پاسخ به این سئوال که، آیا طرح وجود دغدغه های امنیتی از سوی ایران مساله ای قابل درک است و مگر شرایط و تمهیدات لازم از سوی طرف اتریشی مهیا نشده بود، گفت: من کارشناس امنیتی نیستم، اما پلیس اتریش به صراحت اعلام کرد که همه اقدامات لازم را با در نظر گرفتن تدابیر بسیار شدید امنیتی و استانداردهای مدنظر، مطابق دیدارهای روسای جمهور روسیه، چین و حتی چند سال قبل، کنفرانس اروپا و آمریکا که با شرکت جرج بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا در اتریش برگزار شد، تدارک دیده شده بود. به همین خاطر برایم محرز است که شرایط امنیتی ممتاز و از بوته آزمون درآمده ای برای این سفر پیش بینی شده بود.

وی یادآوری کرد: فرض من بر آن است این دیدار که به تعویق افتاده اما لغو نشده است، در دوران ریاست جمهوری من برگزار نخواهد شد بلکه در دوران رئیس جمهور آینده اتریش که جانشین من است، برگزار خواهد شد.

 

اخبار سیاست خارجی - میزان