اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت انصاری از تهدید ظریف و صالحی به اعدام



اخبار,اخبار سیاسی ,نمایندگان مجلس

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تهدید صالحی توسط یکی از نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس گفت به این تهدیدها عادت داریم.

به گزارش ایسنا، مجید انصاری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران عنوان کرد:‌متاسفانه تهدیدی صورت گرفت که یکی از نمایندگان آمد و دکتر صالحی و ظریف را به اعدام تهدید کرد، گفت شما را اعدام می‌کنیم و در رآکتور اراک دفن می‌کنیم و روی تان سیمان می‌ریزیم.

او ادامه داد: اما فکر می کنم آقای دکتر صالحی و ظریف از این صحبت ها بسیار شنیده اند و به آن عادت دارند و ما هم این حرفها را چندان جدی نمی گیریم.

انصاری در بخش دیگری از صحبت خود از نمایندگان مجلس که به کلیات طرح اجرای برجام رای مثبت دادند تشکر کرد و افزود:‌امروز برای مجلس روز خاصی بود و همه شاهد بودیم موافقین و مخالفین با تمام ظرفیت آماده بودند. بحث مفصلی شد و رای نمایندگان نشان داد نمایندگان مایلند بحث برجام به فرجام برسد و این مورد تاکید رهبری نیز هست که این پرونده دستاویز اختلاف نشود بلکه عاملی برای وفاق ملی شود.

او ابراز امیدواری کرد که این رای موجب همدلی همه جریانات برای خدمت به مردم باشد و گفت: امیدوارم در بررسی جزئیات نیز هم همین دقت نظر و توجه ویژه لحاظ شود و جزئیات بگونه ای تصویب شود که هیچ مشکلی در روند اجرای برجام به وجود نیاید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه طرحی که در کمیسیون امنیت ملی تصویب شده با دقت و کارشناسانه تنظیم شده، گرچه دولت در برخی از بخش ها نظرهایی داشت اگر از مجلس عبور کند زمینه اجرای برجام هموار شده و دولت مسئولیت سنگین تری را برای اجرایی کردن و رفع تحریم ها و مشکلات مردم خواهد یافت.

انصاری همچنین تصریح کرد: در جزئیات ، ما تابع نظر مجلس هستیم و هر چه تصویب کند برای دولت محترم است ولی اطمینان دارم با توضیحات کمیسیون طرح جامع و مانعی از مجلس عبور خواهد کرد.

او ابراز امیدواری کرد که بررسی جزئیات برجام طولانی نشده و در جلسه بعد تصویب شود و شورای نگهبان به آن نیز رسیدگی کند. دولت نیز تلاش می‌کند در مهلت مقرر آن را قانونی کند و اگر چند روزی نیز بگذرد مشکل ساز نخواهد بود.

انصاری از مجلس و شورای نگهبان تقاضا کرد که در ظرف زمانی، طرح اجرای برجام تصویب و تائید شود و گفت که دولت نیز به قانون عمل می‌کند و منتظر تصویب قانون می‌ماند.

او تاکید کرد:‌ همه می‌دانند که دولت قانون گرا است و از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که قانون گرایی و احترام به مجلس را از آغاز سرلوحه کار خود قرار داده است.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تهدید ظریف به اعدام توسط نماینده مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت مطهری از جلسه ظریف و صالحی در مجلس



اخبار,اخبار سیاسی ,محمد جواد ظریف

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در جلسه غیرعلنی امروز بسیاری از ابهامات نمایندگان درمورد نشست لوزان سوئیس برطرف شد، گفت: این جلسه در جهت گیری مجلس در مورد مذاکرات موثر خواهد بود.

 مطهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، جلسه غیرعلنی امروز مجلس با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و اعضای تیم هسته ای را جلسه خوبی ارزیابی کرد و افزود: اطلاعات جدیدی در این جلسه به ما داده شد.

وی با تاکید بر این که ما در این جلسه اطلاعات فنی جدیدی کسب کردیم، اظهارداشت: فکر می کنم بسیاری از ابهامات نمایندگان در این جلسه برطرف شده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: فضای مجلس و اکثریت نمایندگان ، موافق صحبت های تیم مذاکره کننده هسته ای بود.

مطهری درمورد نمایندگانی که مخالف صحبت های ظریف بودند، گفت: این موضوع از دو حال خارج نیست یا این افراد فکر می کنند ما واقعا به دنبال تولید بمب اتمی بودیم و هستیم و بنابراین در مذاکرات شکست خوردیم، یا این که اینها یک نگاه سیاسی به مساله دارند و حب و بغض های سیاسی در قضاوت آنها تاثیر می گذارد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس به مدت دو ساعت برای نمایندگان در مورد نتیجه نشست سوییس توضیحاتی دادند، این در حالی است که محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در جلسه روز یکشنبه هفته جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ داد. 

 

اخبار سیاسی - ایرنا