اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روابط آلمان و چک با ایران به چه معناست؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی , رابطه ایران و آلمان

 

اخبار سیاست خارجی - جروزالم پست: روابط آلمان و چک با ایران به چه معناست؟

رادیو پراگ به نقل از ولادیمیر دلوهی، رئیس اتاق بازرگانی چک گزارش داد این سفر اولین سفر یک هیئت تجاری از این کشور به ایران است.

روزنامه جروزالم پست نوشت افزایش روابط تجاری با جمهوری اسلامی به خصوص از سوی حامیان سرسخت اسرائیل پیام محکمی در مورد ادامه روند عادی سازی روابط تجاری با این کشور را منتقل می‌کند.

به گزارش «تیک»، روزنامه جروزالم پست امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم بنیامین وینتال نوشت آلمان و جمهوری چک، دو متحد اسرائیل در اتحادیه اروپا روابط اقتصادی خود را با ایران تقویت کرده‌اند. دولت چک در نظر دارد روز شنبه برای کمک به برقراری روابط تجاری با ایران نمایندگان بیست شرکت از این کشور را به تهران بفرستد.

رادیو پراگ به نقل از ولادیمیر دلوهی، رئیس اتاق بازرگانی چک گزارش داد این سفر اولین سفر یک هیئت تجاری از این کشور به ایران است.

وی افزود: ما موضوعات زیادی برای پیگیری داریم. ایران و جمهوری چک روابط تجاری تاریخی با یکدیگر دارند که در دهه شصت و هفتاد پایه ریزی شده است.

در همین حال، کشور آلمان نیز خود را آماده می‌کند روابط تجاری بیش از پنج میلیارد پوندی خود را با جمهوری اسلامی از سر بگیرد.

روزنامه وال استریت ژورنال در ماه اوت در مقاله ای گزارش داد در ماه ژوئیه کنفرانس دو روزه ای در مورد ایران در فرانکفورت برگزار شد که چهل شرکت صنایع ماشین سازی و مهندسی در آن شرکت کردند. این کنفرانس در مورد گزینه های ورود به بازار، قوانین سرمایه گذاری،‌ تحریم ها و سیاست های ایران بود.

از زمانی که قدرت های جهانی در نوامبر گذشته برای کاهش تحریم‌های تهران به توافق رسیدند، روابط آلمان و ایران رو به افزایش است.
 
یورواستات که یک پایگاه اینترنتی در اتحادیه اروپا در مورد ارائه اطلاعات تجاری است اعلام کرد روابط تجاری دو کشور در فاصله زمانی ژانویه تا مه امسال 42/8 درصد افزایش یافته است.
اخبار سیاست خارجی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
حواشی روابط ایران و آلمان در پی سفر وزیر اقتصاد آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمارها در آلمان حكایت از افزایش روابط تجاری با ایران دارد



 

 

آمارها در آلمان حكایت از افزایش روابط تجاری با ایران دارد

 

خبرگزاری فرانسه از فرانكفورت گزارش داد: داده های رسمی منتشر شده در روز سه شنبه نشان داد كه به رغم تحریمهای اتحادیه اروپا علیه تهران و كاهش فعالیت گروههای تجاری مهم آلمانی در ایران، معاملات تجاری آلمان و ایران افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای موقتی كه از سوی 'دستاتیس' اداره ملی آمار آلمان انتشار یافت، صادرات آلمان در فواصل ماههای ژانویه تا نوامبر به ایران با 6/2 در صد افزایش به 5/3 میلیارد یورو (7/4 میلیارد دلار) رسیده است.

واردات آلمان از ایران بویژه نفت خام و گاز طبیعی با 5/75 درصد افزایش به 805 میلیون یورو رسده؛ در حالی كه شركتهای ایرانی عمدتاً ابزار ماشین از آلمان خریده اند.

اتحادیه اروپا سال گذشته تحریمهایی علیه ابران اعمال كرد كه شدیدتر از تحریمهایی بود كه پیش از این سازمان ملل در تلاش برای متقاعد ساختن تهران به از سرگیری مذاكرات بر سر برنامه هسته ای بحث برانگیزش علیه این كشور اعمال كرده است.

چند گروه مهم آلمانی از جمله زیمنس، تیسن كروپ و دایملر سال گذشته فعالیتهای تجاری خود را در ایران بشدت كاهش داده اند.... / تحلیل : ایرنا