اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضایی:رد موساد را در پرونده پسرم پیدا کردم/به گوگل نامه نوشتم و تذکر دادم



محسن رضایی,قتل پسر محسن رضایی,اخبار انتخاباتی

رضایی در دانشگاه شهید بهشتی:

کاندیداتوری هاشمی،خاتمی و مشایی تاثیری در آمدنم ندارد/رد موساد را در پرونده پسرم پیدا کردم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از کشف ردپای موساد در پرونده قتل فرزندش خبر داد و گفت: در این باره مستنداتم به اندازه کافی نیست.

انتخابات - به گزارش خبرگزاری تسنیم،  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری امروز (سه‌شنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ضمن تبریک روز خلیج فارس گفت: خلیج ما همیشه فارس خواهد ماند، البته بیگانگان طمع کرده بودند تا نام آن را تغییر دهند، اما در این کار ناامید شدند. 

وی خاطرنشان کرد: بنده سال گذشته نامه‌ای به گوگل نوشتم و در این باره به آنها تذکر دادم و خوشبختانه گوگل نیز نام خلیج را در اسناد و مدارک خودش وارد کرد. 

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش فرهنگ و اقتصاد دو ویژگی بسیار مهم در شرایط کنونی عنوان کرد و اظهار داشت: بنده عصر جدید را عصر اجتماعی شدن نامگذاری کردم. عصری که در آن باید دو حوزه فرهنگ و اقتصاد را مورد توجه قرار داد و شما جوانان می‌توانید این عصر را مدیریت کنید. 

رضایی با بیان اینکه سامانه تولید فرهنگ و ثروت در کشور ضعیف است، گفت: هر 3 دولت گذشته از نظر سیاسی متفاوت بودند، اما هر سه مصرف کننده ثروت ملی بودند، یعنی پول خرج کن بودند.

وی شورای عالی انقلاب فرهنگی را قویترین نهاد در حوزه فرهنگ خواند و در عین حال تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از آرزوهای ملی در حوزه فرهنگ روی زمین مانده است و این شورا نتوانسته است تولید فرهنگ کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اهمیت اقتصاد اظهار داشت: متاسفانه پول ملی ما آب رفته است. امروز با مشکل برنج و روغن روبرو شده‌ایم و مسئولان فعلی باید پاسخ دهند که کالای بعدی کدام کالاست که از نظر قیمت افزایش پیدا خواهد کرد.

رضایی تاکید کرد: معتقدم موتور تولید فرهنگ و ثروت هنوز کار نیفتاده است. براین اساس شعار ما بومی‌سازی دولت، بومی‌سازی اقتصاد ملی و بومی‌سازی فرهنگسازی است.

تغییر نهاد دولت یکی دیگر از محورهایی بود که از سوی محسن رضایی در این جمع دانشجویی مطرح شد.

وی با بیان اینکه نهاد دولت باید عوض شود، افزود:  باید رفتار و مدیریت دولت عوض شود. وگرنه اگر 10 تیم دیگر در دولت حضور یابند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ما باید ساختار دولت را از تهران خارج کنیم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگاه برخی از اشخاص و مدیران به تحریم‌های کشورهای غربی علیه کشورمان یادآور شد: برخی می‌گفتند ما تحریم نمی‌شویم و برخی دیگر نیز تحریم‌ها را فقط کاغذ‌پاره‌ای بیش نمی‌دانستند. براین اساس معتقدم که باید در حوزه سیاست خارجی از قوی‌ترین دیپلمات‌ها استفاده کنیم و اگر بنده مسئولیت اجرایی کشور را برعهده بگیرم، حتما این کار را انجام خواهم داد.

"اقتصاد ملی نیز نیاز به نوسازی دارد. نباید سیاست بر همه حوزه‌ها ورود پیدا کند، چرا سیاست‌زدگی در فرهنگ راه پیدا کرده است؟ سیاست چه کاری به فرهنگ دارد؟ قرار بود سیاست را بومی کنیم، نه اینکه اخلاق را سیاسی کنیم."

رضایی ضمن یادآوری برخی از بداخلاقی‌های سیاسی افزود: متاسفانه در مناظره‌های سال 88 دیدیم که چگونه برخی حیثیت ملی را زیر سوال بردند. عکس یکی از خانم‌ها را جلوی تلویزیون نشان دادند. با این کار ما چگونه می‌توانیم از ناموس خود در کشور حفاظت کنیم. فرهنگ باید از دولتمردان شروع شود. 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش توصیه‌ای به فعالان سیاسی و انتخاباتی کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بنده از سیاسیون کشور می‌خواهم انتخابات را گل‌آلود نکنند تا ماهی خود را بگیرند. انتخابات شفاف بماند تا مردم بتوانند ماهی بگیرند. وضعیت فعلی با گذشته متفاوت است. ما مثل گذشته 700 میلیارد پول نداریم و به سختی می‌توانیم نفت را بفروشیم. بنابراین باید بیش از گذشته از سرنوشت ملت دفاع کنیم. ما در قبال سرنوشت ملت مسئول هستیم.

ادامه این نشست دانشجویی، تعدادی از دانشجویان به صورت مکتوب یا شفاهی سوالات خود را از محسن رضایی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند.

آخرین وضعیت پرونده احمد رضایی، حضور اصلاح‌طلبان در کابینه دولت یازدهم و تعریف اصولگرایی از مهمترین سوالات دانشجویان از محسن رضایی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه در این دوره از انتخابات برای اقوام لُر چه برنامه‌ای دارید و اصلا در گذشته در این باره چه اقداماتی را انجام داده‌اید، افزود: من به این مطلب اعتقاد دارم که محرومیت وجود دارد، در گذشته اختیاراتی نداشتم و نمی‌توانستم کار انجام دهم، اما در این دوره از انتخابات برنامه‌هایی را در نظر گرفتم.

رضایی با بیان اینکه "من قوم‌گرا نیستم، بلکه سرباز ملت ایران هستم"، گفت: معتقدم باید برخی از اختیارات را به استان‌ها واگذار کنیم. حوزه‌هایی همچون علم و فناوری، بهداشت و اقتصاد باید به استانها واگذار شود. همچنین موسسات مشترک دولت و مردمی نیز باید درست شود تا در این شرکت کارآفرینان بتوانند نقش خود را به خوبی انجام دهند.

"مسئله رفع محرومیت از مهمترین انگیزه‌های من در انتخابات است و آن را به صورت جدی دنبال خواهم کرد"

"آقای محسن رضایی آیا شعار یارانه ثبت شما همچون شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور فعلی است؟" این سوال را یکی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از محسن رضایی پرسید که وی در پاسخ به این سوال شفاهی تصریح کرد: مدل یارانه من با یارانه‌های احمدی‌نژاد متفاوت است. ما یارانه‌ها را برای تولید، اشتغال و صنایع تبدیلی پرداخت خواهیم کرد.

وی درباره اینکه شما به دنبال الگوی کشور چین در اقتصاد ایران هستید، گفت: خیر! ما الگوی خود را داریم، الگوی ما الگوی اسلامی - ایرانی است. بنده شیوه فدرالیسم اقتصادی را هم مطرح کردم که این ایده جزئی از این الگو است. بدانید الگوی چین براساس اقتصاد سرمایه‌داری طراحی شده است.

دانشجویی از رضایی سوال کرد که چه برنامه‌ای برای نوسازی اقتصاد دارید؟ که این داوطلب ریاست جمهوری در پاسخ، اقتصاد کشور را مثل ساختمان 77 طبقه عنوان کرد و اظهار داشت: این ساختمان به جای آن 10 ستون داشته باشد، یک ستون دارد. هیچ کجای دنیا اقتصاد تک محصولی ندارد. ما به دنبال نوسازی اقتصادی هستیم و این نوسازی را از طریق توریسم در حوزه‌های مختلف دنبال می‌کنیم و به محصولات غیرنفتی هم بها خواهیم داد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت باید در یک سفره با مردم غذا بخورد یادآور شد: به جای اینکه نفت را سر سفره مردم می‌آوردید، بهتر بود سفره دولت را با مردم یکی می‌کردید. 

رضایی با بیان اینکه تمامی برنامه‌های من براساس نسخه کارشناسی تنظیم شده است، گفت: من مطالب و ایده‌های خود را از دل کارهای کارشناسی شده بیرون آوردم و معتقدم که در حال حاضر می‌توانیم از ظرفیت جوانان استفاده کنیم. من این کار را در دوران دفاع مقدس انجام دادم و به خوبی ظرفیت جوانان گمنام را دیدم.

وی تاکید کرد: امروز برای خیلی‌ها اطلاعیه مهمتر از مهمات است درحالی که جوانان گمنام در جبهه‌ها اینطور نبودند و اینطوری فکر نمی‌کردند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بنده در سال 88 حرف‌های خود را صادقانه زدم تصریح کرد: در این دوره احساس خطرم بیشتر از سال 88 است. از من درباره پیوستنم به ائتلاف‌های انتخاباتی پرسیدید، باید بگویم وارد ائتلافی نمی‌شوم و به کسی هم تعهد نمی‌دهم. تعهد من به ملت و نظام است. من حاضر نیستم آزادگی خود را بفروشم. 

رضایی در ادامه درباره رابطه ایران با آمریکا خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ما در اختیار رهبری است و دولت گام‌هایی را در حوزه دیپلماسی برمی‌دارد. معتقدم برای مذاکره با 5+1 باید جرات داشته باشیم. براین اساس من قویترین دیپلمات‌ها را بسیج می‌کنم تا در حین مذاکره قرار گیرند و مذاکرات را مدیریت کنند. البته ما حتما مسئله هسته‌ای را با عزت حل خوهیم کرد.

وی  در پاسخ به سوالی یکی از دانشجویان دیگر مبنی بر اینکه آیا در صورت پیروزی در انتخابات از اصلاح‌طلبان در کابینه خود استفاده خواهید کرد، گفت: ما می‌خواهیم دولت فراگیری را تشکیل دهیم. دولتی که در آن همه اقوام و همه توانایی‌ها دیده شود. البته من برای استفاده از همکاران خودم در دولت آینده 2 شرط را خواهم گذاشت.

کارآمدی و دفاع از نظام و رهبری دو شرط محسن رضایی برای استفاده از چهره‌های سیاسی در دولت آینده است.

رضایی اضافه کرد: هر کس این دو اصل کارآمدی و دفاع از نظام و رهبری را داشته باشد، بنده حتما از آن در دولت استفاده خواهم کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چرا در سال 88 و پس از اعلام نتایج، حقیقت را بیان نکردید؟ تاکید کرد: فضای گفتمانی در کشور باید به سمت صداقت و تواضع برود تا دیگر چیزی در دل ما باقی نماند. البته باید مطالب خود را با احترام و ادب بیان کنیم. از این رو بنده حتما میز گفت‌وگو را در کشور و در دانشگاه‌ها دایر خواهم کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج انتخابات سال 88 دو راه در پیش گرفته شد، اولین راه مسیر قانونی و دومین راه اعتراض خیابانی بود که من اولین راه را انتخاب کردم، یعنی اعتراض‌های خود را در مسیر قانونی دنبال کردم و موقعی که شورای نگهبان نظر نهایی خود را در خصوص انتخابات اعلام کرد به آن تاکید کردم.

"مشارکت و اعتراض دو اصل مهم در مردمسالاری دینی است. البته اعتراض باید قانونی مطرح شود، اعتراض و مشارکت دو روی سکه مردمسالاری هستند"

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تاکید کرد: بنده زیر بار کسی غیر از رهبری نمی‌روم و نگاه و ارادت خود را به رهبری چه در زمان امام و چه در زمان مقام معظم رهبری نشان دادم. کسانی در زمان حیات امام با ایشان بودند، ولی در حال حاضر با رهبری نیستند. کسانی هم در حال حاضر با رهبری هستند، اما در زمان حیات امام با ایشان نبودند. من اینطور نبوده و نیستم از همان ابتدا با ولی‌فقیه بودم. 

رضایی درباره اینکه چرا نتوانستید فرزند خود را مدیریت کنید و پرونده احمد رضایی به کجا رسیده است؟ تاکید کرد: شما چه انتظاری دارید که فرزند من عین من فکر می‌کرد؟ این نگاه نگاه غلطی است، فرزندان من آزادند و می‌توانند نظرات خود را داشته باشند. البته فرزند من (احمد) زمانی که خارج رفت، 3 مصاحبه انجام داد. آن مصاحبه‌ها در فضای دوم خرداد صورت گرفت. دورانی که در داخل مصاحبه‌های تندتری هم صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: وقتی که فرزندم به کشور بازگشت، دستگاه‌های امنیتی کار خود را انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که می‌تواند آزاد باشد. حتی به من گفتند که از او می‌توانی در مجمع استفاده کنی.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فرزند او (احمد) در دوبی به قتل رسیده است، افزود: ما در این قتل رد موساد را پیدا کردیم، اما مستندات ما کافی نیست. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه آیا به نفع هاشمی رفسنجانی در انتخابات کناره‌گیری خواهید کرد، خطاب به دانشجویان گفت: ما فرض می‌گیریم که هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و مشایی می‌خواهند در انتخابات بیایند. آمدن آنها تاثیری در حضور من ایجاد نمی‌کند، کماکان در صحنه انتخابات خواهم ماند.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا شما کسانی که در سال 88 به رقیب احمدی‌نژاد رای دادند را فتنه‌گر می‌دانید، گفت: طرحی که دشمنان برای انتخابات پیاده کردند، از سال‌های گذشته تهیه شده بود. آنها 20 سال بر روی این طرح کار کرده بودند، اما بنده هیچگاه آن 14 میلیون نفری که به رقیب احمدی‌نژاد رای دادند را فتنه‌گر نمی‌دانم. 

وی اعتراضات برخی از مردم در سال 88 را اجتماعی دانست و با بیان اینکه مردم در همان اعتراضات اول با سکوت در این تجمعات شرکت می‌کردند، اظهار داشت: سکوت آنها به منزله آن بود که آنها فقط سوالی را مطرح می‌کردند که رایشان چه شده است. اما متاسفانه در آن سال عده‌ای نظام را تنها گذاشتند و عدم مدیریت درست نیز باعث شد تا ما شاهد رویدادهای سال 88 باشیم. 

به گزارش تسنیم، رضایی در حاشیه این نشست دانشجویی در جمع خبرنگاران مهمترین اولویت برنامه خود را در انتخابات را اقتصاد برشمرد و گفت: بنده برنامه‌های مفصلی را برای اقتصاد طراحی کرده‌ام.

رضایی در ادامه درباره اینکه آیا به دنبال تغییر قانون اساسی هستید گفت: خیر. اینگونه نیست. البته بنا بود 10 سال یکبار اصلاحاتی انجام شود، اما ارکان اصلی قانون اساسی مشکلی ندارد./تسنیم

 

 


ویدیو مرتبط :
‫همسرم در ایالت دیگری کار پیدا کرد و منهم استعفا دادم وهمانجا کار پیدا کردم - نگرانم عجله کرده باشیم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه اعتراض‌ آمیز محسن رضایی به گوگل


به دنبال اقدام اخیر سایت گوگل مبنی بر استفاده نكردن از نام «خلیج فارس» در موتور جستجوی خود، محسن رضایی ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ نامه‌ای اعتراض‌آمیز خطاب به «لری پیج» ـ مدیرعامل شرکت گوگل ـ نوشته است.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال اقدام اخیر سایت گوگل مبنی بر استفاده نكردن از نام «خلیج فارس» در موتور جستجوی خود، محسن رضایی ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ نامه‌ای اعتراض‌آمیز خطاب به «لری پیج» ـ مدیرعامل شرکت گوگل ـ نوشته است.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر لری پیج

مدیرعامل محترم شرکت گوگل

طی ماه‌های اخیر در سایت گوگل نسبت به «خلیج فارس» که در قلب ملت ایران جای دارد تحریف‌هایی صورت گرفته است که درصدد برآمدم این نامه را برای شما و مخاطبان گوگل در اختیار افکار عمومی قرار بدهم که هم جنابعالی اقدام شایسته‌ای انجام دهید و هم مردم جهان بدانند که اسناد و مدارک اثبات خلیج فارس مربوط به تاریخ بشریت و غیرقابل انکار است.

این نامه را به نمایندگی مردمی می‌نویسم که سالها ـ بلکه قرن‌ها ـ برای دفاع از آب و خاک میهنشان و نیز صلح و امنیت منطقه پیرامونی خود ایستاده‌اند و تاریخ و جغرافیای تمدنشان را در پیوند با آموزه‌های دینی‌شان با حساسیت پاسداری کرده‌اند و نگاه‌هاشان امروز متوجه شماست.

تغییرات و نوآوری‌های تکنولوژیک در دهه‌های اخیر، جامعه انسانی کنونی را دگرگون ساخته و جهان به شاهراه بزرگ مویرگی شبیه شده که فرآیند انتشار اطلاعات در آن به سریعترین شکل ممکن مقدور شده است. جهان معاصر آکنده از نظام‌ها و ابزارهای گوناگون اطلاع‌رسانی است و شبکه جهانی اینترنت در تغییر این روند نقشی جدی ایفا می‌کند.

 موتور جستجوگر گوگل که یکی از مهمترین موتورهای جستجو در فضای مجازی است، در بین کاربران از جایگاه خاصی برخوردار است و همین اهمیت سبب شده تا بیشتر کاربران به داده‌های این موتور جستجوگر اعتماد كنند که البته این موضوع وظیفه و تعهد مسئولان شرکت گوگل را دوچندان می‌کند.


در قرون گذشته ملت‌ها با استفاده از رسانه‌های مکتوب به انتشار اطلاعات می‌پرداختند تا در این رهگذر به ثبت میراث فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی و معنوی خویش اقدام كنند، میراثی که اکنون متعلق به کشوری خاص نیست بلکه مجموعه میراث جهانی بشر را شکل داده‌اند و در این بین نهایت تلاش خویش را به کار گمارده‌اند تا اطلاعاتشان همراه با دقت، صحت و اصالت باشد.

 اکنون که به مدد بهره‌گیری از ابزارهای تکنولوژیک فرصت بهتری برای بشر مهیا شده، لازم است صحت اصالت و دقت اطلاعات منتشره در فضای جهان گستر وب با دقت و وسواس لازم صورت پذیرد تا کاربران با اعتماد بیشتر بتوانند نیازهای خویش را تامین كنند.


اخیراً در میان کاربران اینترنت و بویژه کاربران از موتور جستجوگر گوگل تحریفات زیادی صورت پذیرفته است که مهمترین آنها تغییر نام جای تاریخی و فرهنگی «خلیج فارس» است.

این نام جای، طی قرون متمادی مورد استفاده جغرافی‌دانان، محققان، سیاستمداران، مورخان و... بوده است در اقدامی سوال‌برانگیز و غیرحرفه‌ای در موتور جستجوگر گوگل تحریف شده است که این مساله با جریان آزاد و مطمئن اطلاعات در شاهراه جهانی اینترنت در تناقض است. این قبیل تحریفات نه تنها با جریان سالم فرهنگی در تناقض است بلکه باعث تفارق بین ملت‌ها شده و با رسالت اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای در تضاد است.

«خلیج فارس»، دریایی است تاریخی میان ایران و شبه جزیره عربستان، به درازای حدود 800 کیلومتر از کرانه‌های اروندرود به طرف جنوب شرقی تا شبه جزیره «مسندام» در عمان و سپس با اقیانوس هند ارتباط می یابد. اکنون ژرفای آن به ندرت از 90 متر فراتر می رود و بیشترین عمق آن 180 متر در نزدیکی راس مسندام است.

در اینجا قصد ندارم تا سیر تاریخی نام جای «خلیج فارس» و کنش های مختلف فرهنگی انجام شده در آن را واکاوی کنم اما برای روشن شدن بخشی از آنچه امروز توسط شما و در حالتی تحریف آمیز ـ که شاید تعبیر «سرقت تاریخ» بر آن درست تر باشد ـ بر این مکان جغرافیایی رفته است ناگزیرم بر اساس منابع کهن موجود در کتابخانه های معتبر دنیا حکایتی هر چند مختصر از اشکال گونه گون این نام جای را روایت کنم.

1- قدیمترین سندی که نام «خلیج فارس» در آن ذکر شده است متون بازمانده آشوری ست که در آن نام «خلیج فارس» را «نارمرتو» (Narmeratu به معنای رود تلخ) نامیده اند. در عصر هخامنشی دریای جدا کننده خلیج فارس از شبه جزیره عربستان را پارسا درایا (Parsa draya یعنی دریای پارس) می خواندند و یونانیان آن را «سینوس پرسیکوس» ( Sinus persicuss خلیج فارس ) می‌نامیدند.

البته در برخی آثار به جا مانده از زبان یونانی، به گونه ای متفاوت، به هر دو نام «خلیج فارس» و «دریای پارس» اشاره شده است. چنانکه در جغرافیای «استرابون» (Strabo) در قرن اول پیش از میلاد (ج7، ص 154، 30) خلیج فارس «پرسیکوس کلپس» و دریای پارس «پرساس تالاتا» نامیده شده است. «پلینی/ پلینیوس» مورخ و طبیعی دان رومی (ج2، کتاب 6، ص 420) در قرن اول میلادی دو واژه «پرسیکوس» و «پرسیکوم» را برای «خلیج فارس» به کاربرده است. آریانوس(Aryanus) مورخ رومی یونامی الاصل نیز در قرن دوم میلادی ( ج 2، ص268، 362، 384، 432) خلیج فارس را «کلپس پرسیکوس» و دریای پارس را « تالاسا پرسیکا/ پرساس تالاسان» نامیده است. همچنین در جغرافیای بطلمیوس (Claudius Ptolemy) که در قرن سوم هجری / قرن نهم میلادی به عربی ترجمه شده ، اصطلاح «الخلیج الفارسی» به کرات دیده می شود.

«پارسا درایای ایرانی» بعدها در جغرافیای روم به شکل «ماره پرسیکوم» (Mare Persicum ـ دریای پارس) استفاده شد. این واژه از واژگان رومی یا به طور مستقیم از نام های ایرانی به منابع تاریخی و جغرافیای عربی در دوران اسلامی راه پیدا کرد. در بسیاری از کتاب ها ، هر دو نام به جای مانده از تمدن های ایرانی و یونانی همزمان به کار می رفتند، یعنی «پارسا درایای ایرانی» را «بحرفارس» و «سینوس پرسیکوس» یونانی را «خلیج فارس» می خواندند. این نام جای در سایر زبان های زنده دنیا، از جمله فرانسه، انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، روسی، ژاپنی، چینی، ترکی، و عربی نیز راه پیدا کرده است.

2- بعد از ظهور دین مبین اسلام مورخین و جغرافی دانان اسلامی نیز هماره بر نام «خلیج فارس» تاکید داشتند و سراسر «خلیج فارس» در دوران باستان را متعلق به ایران دانسته اند که برای پرهیز از طولانی شدن کلام تنها به ذکر نامشان بسنده می کنم.

آنچه گفته شد بخش کوچکی از صدها منبع موجود درباره ی این نام جای تاریخی ست، البته بررسی و مراجعه به کتب تالیفی در کشورهای عربی تا قبل از سال های 1970 میلادی صحت این موضوع را بیشتر اثبات می نماید.

ملت متمدن و تاریخ ساز ایران بنیانگذاران اصول راستین اخلاقی، احترام متقابل به بشریت و حفظ ارزش ها و کرامت های انسانی و مروج آموزه های الهی بوده‌اند. ملتی که عصاره و جان کلامش، شاه بیت شاعر بزرگ ایران، سعدی شیرازی است پیام نوع دوستی مردم ایران به جهانیان و بیانگر حقایقی روشن از فرهنگ و تمدن آن است.

انتظار می رود شرکت گوگل بستری برای ایجاد دوستی، مهربانی و صلح در بین ملت ها باشد نه محلی برای مفارقت و ایجاد تنش میان ملت ها. ملت فرهنگ مدار و صلح طلب و نوع دوست ایران انتظار دارد با اصلاح این اشتباه بزرگ تاریخی در مسیر امانتداری و اطلاع رسانی دقیق، درست و کامل قرار گیرید.

فراموش نکنید که با اشاراتی که به اسناد موجود از نام جای «خلیج فارس» برشمردم، افکار عمومی جهانیان و به ویژه مردمان ایران، به انتخاب شما، می‌نگرد. انتخاب میان «سرقت تاریخ و خدشه در اسناد» یا «امانتداری و اطلاع‌رسانی دقیق».