اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضایی:اگر به اندازه غنی‌سازی به صنعت توجه می‌شد اکنون این حال و روزمان نبود



>محسن رضایی,انتخابات,انتخابات ریاست جمهوری

محسن رضایی: ‌اطمینان می‌دهم با وجود ‌تحریم‌ها، شرایط عوض می‌شود/ اگر به اندازه غنی‌سازی به صنعت توجه می‌شد اکنون این حال و روزمان نبود

انتخابات - محسن رضایی‌ در همایش مردمی به نام جوانان و ورزشکاران در مسجد صبوری قائمشهر با بیان وضعیت خاص گرانی، بیکاری، وضعیت نرخ ارز و اوضاع افسار گسیخته قیمت‌ها در کشور، بروز این موارد را موجب تهدید نظام و آزار ملت ایران دانست.

افزایش بیش از اندازه قیمت‌ها قدرت خرید مردم را کاهش داده است و اقتصاد و بودجه دولت نیز پایین آمده و دولت نمی‌تواند به تبع آن کارهای عمرانی انجام دهد و مردم نیز همه این فشارها را تحمل می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دولتمردان باید جواب این لجام گسیختگی و زمان پایان این وضعیت را مشخص کنند، افزود: بیکاری با عدم تولید افزایش یافته و سفره دولت از سفره مردم جدا شده است. اقتصاد نفت روی سفره حکومتی‌ها است. همه این پول‌ها برای زن و فرزندشان نیست صرف امور کشور هم می‌شود ولی جدا شدن این سفره از مردم، بی‌خبری از حال و روز ملت را برای دولت به همراه داشته است.

وی با اشاره به کارخانجات نساجی مازندران ابراز داشت: آیا فرمول نساجی قائمشهر از فرمول غنی‌سازی اورانیوم و شکافتن اتم مشکل‌تر است که دولت نتوانست مشکل مردم این شهر را حل کند. اگر به اندازه غنی‌سازی به صنعت توجه می‌شد اکنون این حال و روزمان نبود.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر تحول و نوسازی و تک سفره‌ای کردن اقتصاد کشور اذعان داشت: در غیر اینصورت ادامه این روند به صلاح کشور نیست چون خیلی‌ها از کف میدان خبر ندارند ولی با مراجعه بنده به بازار و مغازه‌داران نارضایتی مردم از کاهش قدرت خرید نگران‌کننده است.

وی تاکید کرد: بنای جدی من نوسازی اقتصاد ملی و فرهنگ اقتصادی است که به گداپروری، مصرف‌پروری و متهم کردن دیگران تبدیل شده است و من اجرای این برنامه را از خانواده‌ها آغاز می‌کنم. نخستین اقدامم تعیین تکلیف نساجی مازندران است و برای این کار کارکنان وزارت صنایع را بسیج می‌کنم ‌چون دلایل و فرمول این کار را می‌دانم.

وی بخش دیگری از برنامه‌های خود را اختصاص یارانه سبز به کشاورزان اعلام کرد و افزود: هر کشاورزی که خواهان کشت مکانیزه است یارانه سبز دریافت خواهد کرد.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: کشور نیاز به شعار ندارد باید برای بیکاری و گرانی نسخه پیچید.

رضایی افزود: من اطمینان می‌دهم با وجود من این شرایط از بین می‌رود و تحریم‌ها برطرف می‌شود به شرط آنکه یکی از جناح‌های سیاسی انتخابات را گل‌آلود نکند تا ماهی بگیرد و اجازه دهد این بار ملت خود ماهی بگیرند. جناح‌های سیاسی از ایجاد سراب انتخاباتی پرهیز کنند و بگذارند مناظرات و بحث‌های شفاف انتخاباتی شکل بگیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر یک بار در برگزاری مناظرات اشتباهاتی رخ داد نباید جلوی مناظرات بعدی را گرفت چون در این بحث‌های جدی صاحب‌نظران نظر خواهند داد./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اندازه گیری دما در صنعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس اتحادیه اروپا: اروپا در حال بررسی اجازه تداوم غنی سازی 5 درصد به ایران است



 غنی سازی اورانیوم,برنامه هسته‌ای ایران

رئیس اتحادیه اروپا: اروپا در حال بررسی اجازه تداوم غنی سازی 5 درصد به ایران است

لیناس لینکویسیوس وزیر امور خارجه لیتوانی گفت: «به اعتقاد من بخشی از کار این است که اگر ایرانیان ثابت کنند آنچه انجام می‌دهند صلح‌آمیز است، به نظر من آنها می‌توانند آن را ادامه دهند».

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، به نقل از ایران هسته‌ای، یک دیپلمات بلندپایه اروپایی در بروکسل به خبرگزاری رویترز گفته است که اتحادیه اروپا در حال بررسی دادن مجوز غنی‌سازی محدود به ایران است.
 
خبرگزاری رویترز در گزارشی از بروکسل در تاریخ 10 مهر 1392 (2 اکتبر 2013) نوشت: «یک دیپلمات بلندپایه اتحادیه اروپا اعلام کرد دولت‌های غربی سرگرم بررسی این موضوع هستند که در چارچوب توافق احتمالی برای حل اختلاف ده ساله در مورد برنامه هسته‌ای ایران، به این کشور اجازه دهند بخشی از غنی‌سازی اورانیوم خود را ادامه دهد».
 
لیناس لینکویسیوس وزیر امور خارجه لیتوانی در مصاحبه با رویترز گفت: «به اعتقاد من بخشی از کار این است که اگر ایرانیان ثابت کنند آنچه انجام می‌دهند صلح‌آمیز است، به نظر من آنها می‌توانند آن را ادامه دهند».
 
وی افزود: «البته این مسئله مشروط است و نمی‌توان آن را تمام شده دانست. این احتمالی است که باید بررسی شود».
 
به نوشته رویترز، لیتوانی تا پایان سال 2013 رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپاست و به همین جهت لینکویسیوس اطلاعات دقیقی در مورد سیاست‌های داخلی این نهاد دارد.
 
این خبرگزاری ادامه می‌دهد: «اما بسیاری از این دیپلمات‌ها در اظهارنظرهای خصوصی اذعان دارند که در چارچوب یک راه‌حل سیاسی گسترده باید به تهران اجازه داد بخشی از فعالیت غنی‌سازی خود را ادامه دهد مشروط بر اینکه بازرسان سازمان ملل از اختیار کافی برای نظارت بر تاسیسات ایران برخوردار شوند».
 
رویترز در پایان می‌نویسد: «6 قدرت جهانی در چند مرحله مذاکره از آوریل سال گذشته به ایران اعلام کردند غنی‌سازی اورانیوم با خلوص 20 درصد را متوقف کند، این میزان از غنی‌سازی به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح هسته‌ای نزدیک است.

دیپلمات‌ها گفته‌اند این درخواست تغییر نخواهد کرد، اما احتمال دارد تهران اجازه پیدا کند غنی‌سازی را تا میزان 5 درصد ادامه دهد تا بتواند سوخت لازم را برای نیروگاه‌های هسته‌ای خود فراهم کند». /باشگاه خبرنگاران