اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رسیدگی به اتهامات مدیرکل سابق امور اتباع استانداری تهران در پرونده بیمه ایران



اخبار ,اخبار سیاسی,اختلاس از بیمه ایران


اخبار سیاسی -رسیدگی به اتهامات مدیرکل سابق امور اتباع استانداری تهران در پرونده بیمه ایران

مدیرکل سابق امور اتباع استانداری تهران یکی از متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران بود که امروز (چهارشنبه) با سه اتهام به جایگاه متهمان در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران احضار شد.

به گزارش ایرنا، قاضی محمد رضا محمدی کشکولی در بیان اتهام (م الف) مدیرکل سابق امور اتباع استانداری تهران گفت: با توجه به گزارش های سازمان بازرسی، نظریه کارشناس رسمی دادگستری، دفاعیات غیرموجه متهم در دادگاه قبلی آقای( م الف ) به تحصیل اموال نامشروع به مبلغ 98 میلیون ریال ،مشارکت در تصرف غیرقانونی به مبلغ 59 میلیارد و 138 میلیون ریال و مباشرت در تصرف غیرقانونی عوارض دریافتی از اتباع افاغنه به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون و 105 هزار و 950 ریال متهم شده است.
 
ریاست دادگاه شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران خطاب به متهم گفت که به کدام بخش از دادنامه اعتراض کردید؟ که متهم اظهار داشت: به همه بخش ها چه در اختلاس و چه در تصرف اعتراض کردم.
 
متهم درخصوص تصرف غیرقانونی عوارض دریافتی از اتباع افاغنه گفت: طبق دستورالعمل وزارت کشور که سال 84 به همه استانداری ها ارسال شده، 30 درصد از عوارض دریافتی اتباع می بایست در اختیار استانداری ها قرار داده شودکه تا پایان سال گذشته به همین منوال اجرا می شد.
 
متهم (م .الف)افزود: طبق این دستورالعمل و مصوب شورای شهر، 30 درصد از کل عوارض دریافتی از اتباع افاغنه توسط شورای شهر، به دفتر اتباع استانداری ها پرداخت می شد.
 
وی اذعان کرد: بر اساس این دستورالعمل، شهرداری این مبلغ را به دفتر اتباع پرداخت کرده و سپس اسناد مربوطه به شهرداری برگشت داده می شد که وصول و برگشت سند قانونی بود.
 
وی ادامه داد: این مبلغ دریافتی در محل خودش در دفتر اتباع هزینه شده است.
 
(م الف) با اشاره به اینکه این مبلغ دولتی نبوده و مبلغ دولتی به حساب دولتی( استانداری) باید واریز شود، گفت: طبق هماهنگی انجام شده با سازمان همیاری وابسته به شهرداری های استان تهران، این مبلغ مستقیما به حساب این سازمان واریز می شد که با امضای استانداری قابل وصول بوده است.
 
قاضی محمدی کشکولی خطاب به متهم گفت: طبق گزارش های سازمان بازرسی ، شما این مصوبه را عمل نکرده اید و قبل از واریز وجه به حساب شهرداری و سازمان همیاری، پول را به صورت نقدی دریافت می کردید.
 
درجلسه صبح امروز 4 متهم به نام های آقای (ه.ن) خانم( ع .ح)، آقای( ح. ر )، خانم( الف. ب) غایب بودند و سه نفر دیگر از متهمان به نام های( ع. خ)،( ن خ) و (ح ح) برای بار دوم به پرونده آنها رسیدگی شد.
 
آقای (ف) که در نوبت صبح به پرونده وی رسیدگی شد، به پولشویی به مبلغ 680 میلیون ریال و معاونت دراختلاس به همان میزان با وصول 4 فقره چک متهم شده بود.
 
این متهم با پذیرفتن اتهام خودگفت: مهلت اعتبار بیمه خودرو من به سر رسیده بود و از آنجا که قصد فروش خودرو را داشتم برای بیمه سه ماهه یا شش ماهه نزد آقای ف رفتم که وی درباره کارم از من پرسید.
 
متهم ادامه داد:ازانجا که کار سختی داشتم و هفته ای سه شب شیفت می ماندم، شماره خود را به آقای ف دادم و وی بعد از چند ماه با من تماس گرفت که نزد او بروم.
 
وی افزود: اولین چک را همان جا به من داد و من هم چک را نقد کرده و پول را به خودش برگرداندم.
 
این متهم ادامه داد:برای تعویض خودرو، البته قبل از دریافت چک، مبلغ یک میلیون تومان از او قرض کرده بودم که بعد از سه ماه به او برگرداندم.
 
وی در پاسخ به سوال قاضی که چرا آدرس و شماره تلفن را غیرواقعی نوشتی؟، گفت: بنده فقط یک آدرس خانه پدری و یک بار آدرس منزل خود را قید کردم و از آنجا که شب کار بودم و شب تا صبح بیدار بودم صبح همان روز برای وصول چک به بانک رفتم که خستگی شب گذشته سبب شد که در نوشتن اشتباه کنم.
 
قاضی از وی پرسید شما که به عنوان ارباب رجوع به دفتر بیمه اش رفتید چگونه کار وصول چک را برایش انجام دادی؟ که متهم در پاسخ گفت: آقای (د. ف )از آشنایان پدرخانم من بود و می دانستم که وی در بیمه ایران است و به همین خاطر نزد او رفتم .
 
به گزارش خبرنگار ما نوبت بعدازظهر این دادگاه هم اکنون در حال برگزاری است. 

اخبارر سیاسی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
سنگین ترین پرونده های رسیدگی شده در دادسراهای تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف متهم پرونده اختلال بازار ارز در ارتباط با فرزند رحیمی/ بازجویی از رحیمی برای اتهامات پرونده بیمه ایران



اعترافات متهم اختلال در بازار ارز,فرزند رحیمی,بازجویی از رحیمی برای اتهامات پرونده بیمه ایران

اعتراف متهم پرونده اختلال بازار ارز در ارتباط با فرزند رحیمی/ بازجویی از رحیمی برای اتهامات پرونده بیمه ایران

وی با بیان این که البته نمی گویم نقش آن ها بسیار تاثیرگذار بوده است گفت: در اعترافات یکی از 5، 6 نفر اصلی که باعث اخلال در بازار ارز شده اند به این موضوع اشاره شده است که وی که کرد زبان نیز می باشد با فرزند آقای رحیمی در این خصوص ارتباطاتی داشته است.

نماینده مردم ارومیه با بیان این که یکی از متهمین اختلال در بازار ارز به ارتباط خود با فرزند معاون اول رئیس جمهور سابق اعتراف کرده است گفت: شنیده ام که رحیمی برای رفع ابهام در خصوص پرونده ایران و اختلال در بازار ارز مورد بازجویی قرار گرفته است.

کمال الدین پیر موذن عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با  مهر در خصوص بازداشت معاون اول رئیس جمهور سابق اظهار داشت: تا جایی که اطلاع دارم در خصوص بیمه ایران و اخلال در بازار ارز برخی اطرافیان رئیس جمهور سابق دست داشتند.

وی با بیان این که البته نمی گویم نقش آن ها بسیار تاثیرگذار بوده است گفت: در اعترافات یکی از 5، 6 نفر اصلی که باعث اخلال در بازار ارز شده اند به این موضوع اشاره شده است که وی که کرد زبان نیز می باشد با فرزند آقای رحیمی در این خصوص ارتباطاتی داشته است.

نماینده مردم اردبیل خاطر نشان کرد: کسانی که این اخبار را برای من نقل کرده اند افراد مورد وثوقی هستند و شنیده ام که به دلیل ابهاماتی که در خصوص عملکرد معاون اول رئیس جمهور سابق در خصوص بیمه ایران و مسائل ارز وجود داشته است وی برای رفع ابهام مورد بازجویی قرار گرفته است./مهر