اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رایزنی ایران و عراق برای لغو روادید



اخبار,اخباراجتماعی, رایزنی ایران و عراق برای لغو روادید


اخبار اجتماعی  - رایزنی ایران و عراق برای لغو روادید

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار کربلا در خصوص حضور زائران ایرانی در اربعین حسینی و لغو روادید گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «حسن قشقاوی» در دیدار با «عقیل الطریحی» استاندار کربلا در سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این شهر در زمینه مسائل کنسولی زائران ایرانی در عتبات عالیات و موضوع لغو روادید بین دو طرف و همکاری جهت برگزاری مراسم اربعین گفت و گو کرد.

قشقاوی ضمن ارائه گزارشی در خصوص دیدارهایش با مقامات عراقی اظهار داشت: در دیدار با مسوولان عراقی در خصوص لغو روادید پیشنهاداتی مطرح و اعلام شد که طرف ایرانی آمادگی لغو روادید با عراق را دارد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در این ایام 750 هزار زائر ایرانی وارد کربلا شوند که امیدواریم استانداری کربلا و رییس شورای استان کربلا مساعدت لازم را انجام دهند.

استاندار کربلا نیز گفت: گروه مشترکی را با مسوولان ایرانی برای ارائه خدمات و بهبود فضا در اربعین و تجهیز امکانات لازم تشکیل داده ایم.

وی افزود: در سفر به تهران با محمدباقر قالیباف شهردار تهران توافقات بسیار خوبی برای همکاری داشتیم و هم اینک هیاتی از شهرداری تهران به سرپرستی عبداللهی معاون شهردار در کربلا مشغول تهیه امکانات برای زوار ایرانی در اربعین هستند.

الطریحی همچنین بر لغو روادید بین طرفین تاکید کرد و اظهار داشت: لغو روادید می تواند تاثیر بسیار زیادی بر افزایش ورود زائران بین دو کشور داشته باشد.

استاندار کربلا همچنین از حمایت همه جانبه رهبری، دولت و مردم ایران تقدیر کرد.

 

اخبار  اجتماعی - پایگاه اطلاع رسانی حج


ویدیو مرتبط :
رایزنی برای توسعه تجارت با عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لغو روادید و اجازه ورود کامیون‌های ایران به عراق



اخبار,اخبار اقتصادی, ورود کامیون‌های ایران به عراق

در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی و نخست وزیر عراق دو طرف بر تقویت روابط اقتصادی تاکید و طرف ایرانی خواستار لغو روادید و اجازه ورود کامیون های ایرانی به عراق شد.

به گزارش ایسنا  اعزامی به بغداد، علی لاریجانی در حاشیه یازدهمین اجلاس بین المللی پارلمان‌های کشورهای اسلامی در دیدار با حیدرالعبادی نخست وزیر عراق خواستار تقویت و گسترش روابط دوجانبه ایران و عراق در همه سطوح شد.

وی لغو تحریم‌های اقتصادی را بستر ساز فعال شدن مناسبات بانکی بین ایران و عراق عنوان کرد و در خصوص فروش برق به عراق بحث و تبادل نظر شد.

نماینده مردم قم همچنین با تشکر از برگزاری باشکوه اربعین 94 توسط مسئولان عراقی برگزاری موفق اجلاس یازدهم را به نخست وزیر عراق و مسئولان این کشور تبریک گفت.

حیدر العبادی نیز در این دیدار از پیگیری برای لغو روادید بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی عراق خبر داد و افزود: ان‌شاالله به زودی مشکل ورود کامیون‌های حامل بار ایرانی به عراق رفع خواهد شد.

نخست وزیر عراق پذیرایی از زائران کربلای حسینی را وظیفه دولتش دانست و از کمک های جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری باشکوه یازدهمین اجلاس پارلمان‌های کشورهای اسلامی از رییس مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.

همچنین رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه اجلاس یازدهم با رییس مجلس تونس دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای به ویژه مساله افراط گرایی و تروریسم و راه‌های همبستگی بین کشورهای اسلامی تبادل نظر کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی به همراه روسا و نمایندگان پارلمان‌های کشورهای اسلامی در ضیافت شام عمار حکیم رییس مجلس اعلاء عراق شرکت کرد. در این مراسم حکیم در خصوص پیشرفت‌های امنیتی این کشور گزارش مبسوطی به حضار ارائه کرد.


 اخبار اقتصادی  - ایسنا