اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راه‌اندازی نخستین مرکز درمان اعتیاد کودکان



اخبار ,اخبار اجتماعی , نخستین مرکز درمان اعتیاد کودکان

 

اخبار اجتماعی - راه‌اندازی نخستین مرکز درمان اعتیاد کودکان

عضو شورای شهر تهران از راه‌اندازی نخستین مرکز درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش فارس، فاطمه دانشور با اشاره به اینکه باید بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بررسی و راهکارهایی برای پیشگیری و درمان آنها اتخاذ شود، اظهار داشت: در حال حاضر با بسیاری از آسیب‌های نوپدید روبه‌رو هستیم که می‌طلبد در این راستا قدم‌هایی را برای پیشگیری برداریم.

وی تصریح کرد: شورای شهر تهران به عنوان یک پارلمان شهری و محلی می‌تواند همکاری مطلوبی را با دستگا‌ه‌های مذکور داشته باشد.

دانشور از راه‌اندازی نخستین مرکز درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این مرکز به زودی در یکی از مناطق پرخطر تهران افتتاح خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم از بسیاری از آسیب‌ها چشم‌پوشی کنیم چرا که در آینده با مشکل روبه‌رو خواهیم بود و در همین راستا نیاز است دستگاه‌های مسئول ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شورای شهر در دوره جدید برنامه‌های خوبی را در حوزه کاهش آسیب ها درنظر دارد، گفت: در این زمینه می‌توان از ظرفیت دستگاه‌هایی چون سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همینطور وزارت بهداشت استفاده کنیم. 

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
بهترین روش درمان قطعی اعتیاد و مرکز ترک اعتیاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه اندازی مرکز ترک اعتیاد برای مادران معتاد



اخبار,اخبار اجتماعی,انوشیروان محسنی

رییس سازمان بهزیستی گفت: مرکز ارتقا یافته ترک اعتیاد برای زنان معتادی که فرزندانشان با آنان زندگی می کنند در شرق تهران راه اندازی می شود..

انوشیروان محسنی بندپی این مطلب را روز دوشنبه در اولین نشست علمی و تخصصی مشاوران امور زنان و خانواده سازمان بهزیستی کشور که با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برپا شد، عنوان کرد.

به گفته بندپی، کمتر از 10 درصد زنان اعتیاد دارند که باید 9 درصد این معتادین برای ترک اعتیاد به بهزیستی مراجعه کنند؛ این در حالی است که فقط چهار تا پنج درصد این افراد برای ترک اعتیاد خود به سازمان بهزیستی مراجعه می کنند.

رییس سازمان بهزیستی یکی از علل مراجعه کمتر زنان معتاد به بهزیستی برای ترک اعتیاد را ناشی از برخی باورهای غلط عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی کشور باید در این باره مداخلات موثر کارشناسان زن را افزایش دهد به طوری که به جای مراجعه زنان معتاد برای ترک اعتیاد کارشناسان به آنان مراجعه کنند.

زنان، 80 درصد تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد
رییس سازمان بهزیستی کشور به خط ملی اعتیاد هم اشاره کرد و اینکه 80 درصد مراجعان یا تماس گیرندگان این خط ، زنان هستند.

محسنی بندپی گفت: این زنان، کسانی هستند که قصد دارند فرزند، همسر یا یکی از بستگان خود را ترک دهند که این نشان می دهد مسوولیت پذیری زنان از مردان بیشتر و نقش محوری آن ها در اجتماع غیرقابل انکار است.

به مشارکت همه برای تحقق توسعه نیاز است
وی ادامه داد: برای تحقق توسعه اجتماعی، تسریع در فرآیند توسعه اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی، به مشارکت فعال و موثر همه آحاد جامعه به خصوص مشارکت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نیاز است.

بندپی با بیان اینکه محور توسعه در هر کشوری انسان است اضافه کرد: میزان استعدادها، خلاقیت ها و نبوغ، توسعه یافتگی یا عقب ماندگی کشور ها را مشخص می کند و کشوری

در همه ظرفیت ها بهره مند است که در ریل توسعه قرار گیرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور یاد آور شد: در آموزه های دینی والهی به این مطلب اشاره نشده است که زنان کمتر کار و فکر می کنند از این رو باید زمینه ای برای بروز و ظهور استعداد های آنها فراهم شود.


اخبار اجتماعی - ایرنا