اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راهکارهایی برای ناکام گذاشتن سارقان



اخبار,اخبار اجتماعی ,سرقت

 

اخبار اجتماعی - راهکارهایی برای ناکام گذاشتن سارقان

پلیس آگاهی ناجا هشدارهایی را برای ناکام گذاشتن سارقان و کیف قاپان ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام پلیس آگاهی، معمولا افراد کیف قاپ در اطراف بانک‌ها، محضرها، بنگاه‌ها،‌ مراکز خرید و یا بازار به دنبال فرصت مناسب هستند. بنابراین شهروندان باید هنگام دریافت پول از این اماکن مراقب اطراف خود به ویژه موتورسیکلت‌سواران باشند.

همچنین اگر این افراد به علل مختلف مجبورند پول نقد را در کیف دستی یا ساک دستی و ... حمل کنند باید از اقوام و دوستان خود به عنوان همراه و مراقب استفاده کنند، ضمن اینکه هنگام حمل پول نقد حتما از اتومبیل استفاده کرده و از پیاده رفتن بپرهیزند.

شهروندان باید از به نمایش گذاردن پول همراه خود بپرهیزند. همچنین هنگامی که قصد بازدید اتومبیل را دارند کیف دستی‌شان را درون خودرو نگذارند و هنگام حمل پول نیز از خیابان‌های خلوت تردد نکنند.

باید در نظر داشته باشید که کیف قاپی معمولا با موتورسیکلت‌های تندرو و یک نفر سرنشین با کلاه انجام می‌شود؛ بنابراین باید مواظب این قبیل موتورسواران بود. کیف دستی را با دستی که در مجاور دیوار یا جوی آب است باید حمل کرد و از حرکت در سطح سواره‌ خیابان پرهیز شود.

هنگام باز کردن در اتومبیل یا صندوق عقب و تماس تلفنی نیز از گذاشتن کیف بر روی زمین خودداری شود. در هنگام خروج هم از بانک از قرار دادن پول نقد در کیسه نایلونی جدا خودداری شود.

پلیس آگاهی با اشاره به شیوه برخی از سارقان در پنچر کردن خودروی مشتریان خود اعلام کرد: بنابراین ابتدا وجوه همراه را داخل اتومبیل قرار داد و در اتومبیل را قفل کرد و سپس اقدام به پنچرگیری شود. در رستوران‌ها نیز کیف را نباید پشت صندلی آویزان کرد. هم‌چنین باید در هنگام استفاده از تلفن، کیف را نزدیک بدن یا در دستی که آزاد است نگه داشت؛ اما اگر کیف قاپیده شد باید آن را رها کرد تا مورد حمله قرار گرفته نشده و به دنبال کیف کشیده نشوید.

به گزارش ایسنا، هنگام پشت‌نویسی،‌ نباید چک‌ها را بر روی پیشخوان بانک رها کرد. بهترین راه انتقال پول نیز استفاده از چک‌های بین بانکی، حواله‌های بانکی و عابر بانک است. از مبادله وجوه نقد با چک مشتریان حاضر در بانک نیز خودداری شود و هنگام دریافت وجوه نقد از بانک باید مراقب افراد مشکوکی که افراد را تحت نظر گرفته‌اند، بود. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سارقان زرنگ ناکام شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهکارهایی برای ناکام‌ گذاشتن جیب‌برها


پلیس درباره پیشگیری از جیب بری در مکان‌های‌ شلوغ و پر تردد به ویژه در روزهای پایانی سال به شهروندان هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: پلیس درباره پیشگیری از جیب بری در مکان‌های‌ شلوغ و پر تردد به ویژه در روزهای پایانی سال به شهروندان هشدار داد.

 بر این اساس شهروندان باید در مکان‌های شلوغ مانند اتوبوس، مراکز خرید، زیارتگاه‌ها و پارک‌ه، مراقب وجوه نقد، موبایل و سایر اموال با ارزش داخل جیب یا کیف خود باشند و از نشان دادن موجودی داخل کیف یا جیب خود، خصوصاً پول نقد در انظارعمومی خودداری کنند.

شهروندان باید پول، اسناد و اموال با ارزش خود را در جیب های مخفی لباس و جیب های زیپ‌دار قرار داده و از قرار دادن آن ها در جیب های بیرونی لباس خودداری کنند. بهتر است وجوه نقد را نیز در قسمت های پنهان کیفشان قرار دهند.

همچنین بهتر است از کیف های کمری یا کیف های زیپ دار برای حمل پول استفاده کرده و در صورت به همراه داشتن کارت عابر بانک، از نوشتن رمز در کنار آن خودداری کنند، بطورکلی باید از نگهداری رمز کارت در محلی نزدیک به آن در کیف یا جیب خود و حتی در گوشی موبایلتان با اسم مشخص خودداری شود.

بهتر است شهروندان هنگام سوار شدن به اتوبوس و مینی بوس، بلیت، کارت یا پول خود را از قبل آماده کنند تا مجبور به خارج کردن محتویات جیب خود در میان ازدحام جمعیت نشوند. در معابر و وسایط نقلیه عمومی نیز باید کیفشان را طوری در کنار خود نگه دارند که کاملا در معرض دید و کنترلشان قرار داشته باشد. در اماکن مذهبی و زیارتی نیز بهتر است خانم ها کیف خود را در زیر چادر نگه دارند.

پول را نباید در انظار عمومی شمرد و باید تا حد امکان پول را در قسمتی از کیف یا درون جیبی قرار داد که سارقان نتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. برای خرید باید تاجایی که ممکن است از حمل پول نقد خودداری و حتی الامکان از کارت های عابر بانک استفاده شود.