اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راشاتودی: اردوگاه پناهجویان کاله در فرانسه طعمه حریق شد



 شبکه خبری روسی 'راشاتودی' گزارش داد اردوگاه پناهجویان موسوم به 'جنگل کاله' (Calais Jungle) در شمال فرانسه که محل اسکان هزاران پناهجوی آواره ای است که قصد رفتن به انگلیس را دارند، ساعاتی پس از حملات تروریستی در پاریس، طعمه حریق شد.

راشاتودی روز شنبه با انتشار این خبر افزود: معاون شهردار شهر کاله ضمن اعلام این حادثه به این شبکه خبری گفت که تلاش می شود تا این آتش سوزی مهار گردد.


بنابراین گزارش؛ 'فیلیپه میگنونت' Phillipe Mignonet به راشاتودی گفت: حدود 10هزار متر مربع ازاین منطقه طعمه حریق شده و گروه های آتش نشانی در تلاش هستند تا از شدت آتش سوزی بکاهند، اما به دلیل وزش باد این امر بسیار دشوار است.


راشاتودی گزارش داد بسیاری از پناهجویان آواره، ساکن زاغه هایی موسوم به 'جنگل' در بندر کاله هستند. این پناهجویان که برای رفتن به انگلیس در آنجا به سر می برند، از محل آتش سوزی گریخته اند اما هنوز مشخص نیست که این حادثه تلفاتی در پی داشته باشد.


راشاتودی افزود: این گمانه زنی وجود دارد که اردوگاه پناهجویان در کاله به دنبال انتقامجویی از حملات تروریستی پاریس که بیش از یکصد کشته داشته صورت گرفته است، اما معاون شهردار کاله این گمانه زنی را رد کرد.


میگنونت دراین باره به راشاتودی گفت: ' این دو مورد جداگانه است و این آتش سوزی هیچ ارتباطی با حملات امشب پاریس ندارد.'


منطقه 'پا دو کاله (Pas-de-Calais) در شمال فرانسه از مدت ها پیش به محل اسکان موقت هزاران آواره ای تبدیل شده است که در دهکده ای از چادرهای مسافرتی زندگی می کنند.


بر اساس گزارش سی.ان.ان، در حملات تروریستی اواخر شب گذشته (جمعه) در پاریس تاکنون 153 نفر کشته شده اند. شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز بدون ذکر آمار دقیق گزارش داد شمار مجروحان به حدی زیاد است که بیمارستان های پاریس پاسخگو نبوده اند.


فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به دنبال حملات شب گذشته حالت فوق العاده دراین کشور اعلام کرد و مرزهای فرانسه را بست.


پلیس فرانسه به رئیس جمهوری این کشور توصیه کرده است تا در انظار عمومی ظاهر نشود.


  اخبار  بین الملل  -  ایرنا


ویدیو مرتبط :
بحران پناهجویان در کاله فرانسه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزار جنسی پناهجویان در اردوگاه فرانسه


امدادگران کمک‌رسان به پناهجویان اردوگاه تخریب شده «جنگل» در شهر کاله فرانسه از تجاوز جنسی به کودکان پسر پناهجوی ساکن این اردوگاه خبر دادند.

خبرگزاری فارس: امدادگران کمک‌رسان به پناهجویان اردوگاه تخرب شده جنگل در شهر کاله فرانسه در بحبوحه نگرانی‌ها از فقدان تدابیر حفاظتی از کودکان در این ارودگاه، از تجاوز به کودکان پسر پناهجوی ساکن این اردوگاه و وجود خطر سوءاستفاده جنسی برای کودکان پناهجو در قاره اروپا خبر دادند.

بر اساس این گزارش، پزشکان و امدادگران دواطلبی که برای کمک و رسیدگی به پناهجویان مستقر در چادرهای خارج از شهر‌های فرانسه آمده بودند، در گفت‌وگو با ایندیپندنت اعلام کردند که طی 6 ماه گذشته هفت پسر بچه 14 تا 16 ساله را که مدعی بودند هدف تجاوز قرار گرفته‌اند، معاینه کرده و تحت نظر قرار داده‌اند و در بررسی‌های خود متوجه صحت ادعاهای آنها شده‌اند.

با این حال تنها یکی از آن‌ها حاضر به حضور در بیمارستان شده‌ و بقیه آن‌ها به دلیل تبعات احتمالی یا از بیم لطمه به آبروی خانواده‌هایشان از رفتن به بیمارستان خودداری کرده‌اند.

پلیس اتحادیه اروپا موسوم به یوروپل هم پیش از این نسبت به احتمال سوءاستفاده جنسی از کودکان پناهجویان در اروپا هشدار داده بود.

در ماه ژانویه یکی از اعضای ارشد یوروپل اعلام کرد که حدود 10000 کودک پناهجو در اروپا مفقود شده‌اند.

امدادگرانی که به صورت داوطلبانه در کمپ‌های پناهجویان کار می‌کنند، می‌گویند حتی نهادهای قانونی فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی اهمیتی به این مسئله نمی‌دهند.

یکی از این امدادگران می‌گوید: «تردید ندارم که اگر یکی از این پسربچه‌ها را پلیس می‌بردم و می‌گفتم "من پزشک هستم و می‌دانم که این پسر مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته،" آن‌ها شانه بالا می‌انداختند و به گپ زدن با هم ادامه می‌دادند.»